![]() |
Steps City, uitgegeven door Roularta, is er nu ook in een uitgave voor Knokke. En ja hoor, het moet weer eens deels in het Frans. Zelfs die informatie die eigenlijk de echte Knokkenaar interesseert zoals over betaalbare huisvesting.
Zijn die Franstaligen nu echt zo dom dat ze geen Vlaams kunnen lezen? Of leven ze bij Roularta nog in de jaren stillekens: Knokke als faciliteitengemeente? Ik krijg waarlijk medelijden met die vastgeroeste Franstaligen. |
meen je dat nu
klacht indienen bij de vct zou ik zeggen |
Waarom zou een privébedrijf geen reclame mogen aanbieden in de favoriete taal van zijn consumenten?
De discussies zijn hier al o zo vaak gevoerd. Een antwoord is er nog nooit gekomen. |
Citaat:
Citaat:
Wie over die kleine vrijheid struikelt, profileert zich als een intolerante, dictatoriale en bemoeizuchtige taalimperialist. Daar waagt zelfs de fanatiekste francofonen-hater zich niet aan. :) |
Inderdaad, wie stoort zich nu aan zo een detail zeg.
Ha ja, volgende week wordt aan de universiteit van Gent het frans weer de voertaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus zolang we maar met genoeg emigreren of weigeren ons te integreren lijkt me hier de theorie. |
Citaat:
De zaken die je naast elkaar plaatsen kunnen niet analoog beoordeeld worden: ze zijn verschillend van oorsprong en doel. Citaat:
Loopt het falikant af, wegens onbegrip, dan draait hij zelf op voor de kosten. Deze situatie loopt hoegenaamd niet parallel met wat een overheid behoort te doen inzake het quasi verplichtte onderwijs, in tegenstelling tot het vrije keuze-aspect dat aan die folder verbonden is. |
Ik heb niet gezegd dat het onwettig is hé, superstaaf. Die onder mij wel.
8) Maar je hebt en fond wel gelijk: iedereen spreekt de taal die hij wil, waar hij wil en wanneer hij wil. Een culturele gleichshaltung is niet mijn doel. Ik ben gewoon verwonderd dat de Vlaminge, Italianen, Spanjaarden in Wallonië zich totaal hebben geïntegreerd, maar dat dit omgekeerd niet gebeurd. Hoe zou dit komen? |
Citaat:
Onaangepasten zal je toch in elke taalgroep en in elk land tegen het lijf lopen? Denk je echt dat dit een specifiek Waals euvel is? |
Citaat:
In Sicilië heb je ook bv. een kolonie duitstalige zwitsers met een eigen schooltje en cultureel leven. In hoeverre beschouwen zij zich deel van de Italiaanse gemeenschap als je je bijna geheel afzondert van de Italiaanse/Siciliaanse gemeenschap. Wettelijk wel, vrij zijn ze daarin ook, maar sociaal? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het redactieadres zou ook handig zijn. Kunnen we alvast beginnen om brieven te schrijven of e-mails te sturen. |
Een uitgave van een blad in Knokke dat deels in het Frans verschijnt toont vooral twee dingen aan:
a) Dat een groep Franstaligen nog altijd denkt dat men geen Nederlands moet kennen of spreken wanneer men in Vlaanderen woont. Behalve dan als zij een belastingsaangifte moeten invullen om te kunnen genieten van de 0% gemeentebelastingen in Knokke. Voor al de rest zijn die Vlamingen toch maar boeren. b) Dat de Vlamingen nog steeds mossels zijn. Je koopt eenvoudig niets bij iemand die adverteert in een dergelijk blad: of hij die advertentie nu in het Nederlands of in het Frans plaatst doet er niet toe. Door een advertentie te publiceren toont hij aan dat hij geen enkel respect opbrengt voor de meerderheid van zijn klanten, want die zijn nog altijd Nederlandstalig. Spring gewoon de winkel binnen van de adverteerders om hen dat duidelijk te maken en de zaak lost zich vanzelf op. |
Citaat:
Hij/zij zal dat ook wel doen in een Nederlandstalig blad. Ga je de mensen ginder verbieden om een frans blad te lezen? Dat is hun goed recht om zo een blad te lezen. Stel moest jij ergens in het buitenland gaan wonen, je bent dus nederlandstalig, dan ga jij ook op zoek gaan naar een nederlandstalig blad. |
Verbied de verkoop van Britse kranten! Ban het Duitse boek! In de goelag met de Russische gazet!ù
Waar zijn we in godsnaam mee bezig ?????????????????????????? |
Citaat:
|
By the way! Burgemeester Lippens is dat geen cd&v'er? 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be