Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=204)
-   -   An Michiels, Vlaams minister voor Gelijke kansen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122404)

Renesse 29 april 2009 20:40

An Michiels, Vlaams minister voor Gelijke kansen...

Proficiat mevrouw Michiels met uw klinkende overwinning en de succesvolle formatie waarbij uw partij u deze ministerpost toebedeeld heeft.

Hoe ziet uw beleid er uit, mevrouw de minister?

Flanelcondoom 29 april 2009 20:58

Ik denk dat ze de post zal verwijderen. Dat zoiets als een ministerie voor gelijke kansen überhaupt bestaat...

An Michiels 29 april 2009 21:08

Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.

An Michiels 29 april 2009 21:08

Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.

vlijmscherp 30 april 2009 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels (Bericht 4081009)

dus u vindt ofwel dat er geen gelijke kansen moeten zijn of dat iedereen nu al gelijke kansen krijgt?

Fieseler 30 april 2009 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4081431)
dus u vindt ofwel dat er geen gelijke kansen moeten zijn of dat iedereen nu al gelijke kansen krijgt?

dus U vindt dat die minister er voor zorgt dat iedereen gelijke kansen heeft?

vlijmscherp 30 april 2009 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4081444)
dus U vindt dat die minister er voor zorgt dat iedereen gelijke kansen heeft?

dat zou toch de taak moeten zijn ja.

An Michiels 30 april 2009 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4081445)
dat zou toch de taak moeten zijn ja.

Dus, ofwel heeft Kathleen Van Brempt ervoor gezorgd dat iedereen gelijke kansen heeft ofwel is zij een slechte minister?

En wanneer zijn je kansen gelijk of ongelijk? Als je veel geld hebt? Als je beide ouders nog samen zijn? Als je gezond bent? ... En met wie vergelijk je je dan? Met je vrienden? Met je leeftijdsgenoten? Met je buurman? Deze hele litanie gewoon om aan te tonen dat 'gelijke kansen' intussen zo'n holle en inhoudsloze woorden geworden zijn ...

artisjok 1 mei 2009 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels (Bericht 4081010)

Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?

andev 1 mei 2009 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4081431)

Wat een leuk spelletje he, dat soort vraagjes en "redeneringen"?
Eigenlijk niet eens de moeite om er voor x-keer woorden aan vuil te maken.

djimi 1 mei 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4082691)
Wat een leuk spelletje he, dat soort vraagjes en "redeneringen"?
Eigenlijk niet eens de moeite om er voor x-keer woorden aan vuil te maken.

Ik vind dat geen 'spelletje', maar een duidelijke vraag, waarop een duidelijk antwoord zou kunnen worden gegeven.

Maar ja, wie ben ik, hé?

andev 1 mei 2009 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4082607)
Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?

Het is geen kwestie van "gelijke kansen" zomaar te krijgen!
Daarvoor komt een periode waar je je moet voorbereiden om die "gelijke kansen" aan te kunnen! We hebben een zeer goed onderwijs, maar diegenen, waaronder heel dikwijls allochtonen, die daar gewoon zonder inspanning hun broek zitten te verslijten en eindigen met niets ipv met een diploma... moeten die dan "gelijke kansen" krijgen bij het zoeken en krijgen van een job als anderen die wel een inspanning hebben geleverd en wel kennis hebben opgedaan, wel de taal kennen en de gewoontes van de bevolking alhier enz enz?
Ik dacht van niet!
Ze hebben daarmee een zekere reputatie opgebouwd, en maken dus slachtoffers onder hun eigen bevolkingsgroep die het wel aankunnen maar door hun schuld wantrouwend worden bekeken en behandeld!

Sommigen verwarren "gelijke kansen" met dezelfde kansen krijgen zonder er echter iets te hebben voor gedaan of te kunnen! En als ze niets kunnen, spijts de mogelijkheden die hen geboden werden, dan is het de schuld van iedereen maar niet de hunne!

artisjok 1 mei 2009 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4082730)
Citaat:

Het is geen kwestie van "gelijke kansen" zomaar te krijgen!
Daarvoor komt een periode waar je je moet voorbereiden om die "gelijke kansen" aan te kunnen! We hebben een zeer goed onderwijs, maar diegenen, waaronder heel dikwijls allochtonen, die daar gewoon zonder inspanning hun broek zitten te verslijten en eindigen met niets ipv met een diploma... moeten die dan "gelijke kansen" krijgen bij een het zoeken en krijgen van een job als anderen die wel een inspanning hebben geleverd en wel kennis hebben opgedaan, wel de taal kennen en de gewoontes van de bevolking alhier enz enz?
Ik dacht van niet!
Ze hebben daarmee een zekere reputatie opgebouwd, en maken dus slachtoffers onder hun eigen bevolkingsgroep die het wel aankunnen maar door hun schuld wantrouwend worden bekeken en behandeld!

Waarom denk jij bij gelijke kansen automatisch aan allochtonen?
Was mijn opsomming niet duidelijk?

Ann Michiels meent dat het ministerie voor gelijke kansen overbodig is. Dan vraag ik me af waarom?

Flanelcondoom 1 mei 2009 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4082739)

Ann Michiels meent dat het ministerie voor gelijke kansen overbodig is. Dan vraag ik me af waarom?

Het is zoals een ministerie voor vliegopleidingen voor varkens.

Het is er wel, het klinkt wel mooi, maar het bereikt geen resultaten (of erger!).

Sorry, ik begrijp dat leuzen soms betoverend zijn, maar ik kan misdaden opnoemen die zijn gepleegd in de naam van Gelijke Kansen.

Neem maar al die onderwijshervormingen. Ze bieden juist minder kansen.

Flanelcondoom 1 mei 2009 11:34

Overigens: hoe bereikt men gelijke kansen?

Met quota's? Positieve discriminatie? De magische Sensibiliseringskampanje, die zelfs de hardste racist kunnen doen denken "aaaaaaaaaaaah, ja, inderdaad, we moeten die mensen kansen bieden".

Salonleuzen dienen te blijven waar zij zijn ontstaan: in salons.

artisjok 1 mei 2009 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4082768)
Het is zoals een ministerie voor vliegopleidingen voor varkens.

Het is er wel, het klinkt wel mooi, maar het bereikt geen resultaten (of erger!).

Sorry, ik begrijp dat leuzen soms betoverend zijn, maar ik kan misdaden opnoemen die zijn gepleegd in de naam van Gelijke Kansen.

Neem maar al die onderwijshervormingen. Ze bieden juist minder kansen.

Het was niet mijn bedoeling om het beleid te beoordelen.
Ik dacht dat mijn vraag duidelijk was.
"Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?"

Sus Iratus 1 mei 2009 18:06

Citaat:

Kan ik hieruit concluderen dat u de mening toegedaan bent dat enkel lichamelijk gezonde, bovenmodaal verdiendende, heterosexuele, autochtone mannen niet gediscrimineerd worden?

andev 1 mei 2009 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4082739)

Ik dacht dat er stond :"waaronder allochtonen"??? Dus ook...

andev 1 mei 2009 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4082990)
Het was niet mijn bedoeling om het beleid te beoordelen.
Ik dacht dat mijn vraag duidelijk was.
"Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?"

Natuurlijk moet men daar naar toe streven! Maar daar moet je niet proberen een soort automatisme in te bouwen die geen enkele rekening hoeft te houden met de mogelijkheden, de opgedane kennis, de geleverde inspanningen op meerdere gebieden van deze personen in kwestie, allochtoon of autochtoon.

cdekeule 1 mei 2009 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels (Bericht 4082184)
Dus, ofwel heeft Kathleen Van Brempt ervoor gezorgd dat iedereen gelijke kansen heeft ofwel is zij een slechte minister?

En wanneer zijn je kansen gelijk of ongelijk? Als je veel geld hebt? Als je beide ouders nog samen zijn? Als je gezond bent? ... En met wie vergelijk je je dan? Met je vrienden? Met je leeftijdsgenoten? Met je buurman? Deze hele litanie gewoon om aan te tonen dat 'gelijke kansen' intussen zo'n holle en inhoudsloze woorden geworden zijn ...

Ja, daar moet ik je toch opnieuw gelijk in geven. Gelijke kansen zijn een leugen, een verzinsel van de meritocratie om de bestaande machtsverhoudingen in de maatschappij te rechtvaardigen en in stand te houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be