Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Waarom nog 1 mei? Waarom?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122405)

MaGNiFiCaT 29 april 2009 21:43

Waarom nog 1 mei? Waarom??

1 mei, de dag vd arbeid. Bijna iedereen vrij. Waarom bestaat nog zoiets?

Is dat niet overroepen? Is dat niet van een andere tijd, is dat niet uit de mode?

Als het van mij afhing werd dit onmiddelijk afgeschaft. Alle rechten voor de arbeiders zijn allang verkregen. Sterker nog: soms denk ik dat er teveel zijn.

Hoe dan ook: voor mij is dit ambetant: quasi alles openbare gebouwen zijn dan gesloten.:x

MaGNiFiCaT 29 april 2009 21:46

Potverkoffie! Ik heb vergeten de enquete openbaar te maken!:x
Kan ik dit nog veranderen?

Geert C 29 april 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4081090)

Is dat niet overroepen? Is dat niet van een andere tijd, is dat niet uit de mode?

Als het van mij afhing werd dit onmiddelijk afgeschaft. Alle rechten voor de arbeiders zijn allang verkregen. Sterker nog: soms denk ik dat er teveel zijn.

Eens buiten de landsgrenzen kijken kan heus geen kwaad. ;-)

Edit: en ook in eigen land is er nog ruimte voor verbetering uiteraard, voor het geval iemand mij ervan zou beschuldigen geen aandacht te hebben voor de rechten van de arbeiders in eigen land. :-)
Citaat:

Hoe dan ook: voor mij is dit ambetant: quasi alles openbare gebouwen zijn dan gesloten.:x
Aha, zo zit de vork aan de steel! :-D

Zoom 29 april 2009 22:54

Citaat:

U bent over het koningshuis bezig neem ik aan?

;)

Even serieus, 1 mei is een soort traditie zou ik zeggen, eens een verlofdag "zonder verplichtingen" ( in tegenstelling tot kerstmis / pasen, waar tog elk jaar vele mensen tegen opzien).

Ofja, ik weet dat ik van mijn vrij dagje ga genieten, en ik hoop dat jullie dat ook doen.

Jaani_Dushman 29 april 2009 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4081097)
Potverkoffie! Ik heb vergeten de enquete openbaar te maken!:x

Optie 2.

Jaani_Dushman 29 april 2009 23:29

Citaat:

Tot zolang de macht van de kapitalisten en de adel niet gebroken is, is er nood aan een eerste mei als strijddag. Van zodra we van die rijke en blauwbloedige parasieten verlost zijn, is er nood aan een eerste mei als feestdag.

Herr Oberst 29 april 2009 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4081322)
Tot zolang de macht van de kapitalisten en de adel niet gebroken is, is er nood aan een eerste mei als strijddag. Van zodra we van die rijke en blauwbloedige parasieten verlost zijn, is er nood aan een eerste mei als feestdag.

Adel? De laatste echte edelman ligt allang onder de zoden.

Flanelcondoom 30 april 2009 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4081346)
Adel? De laatste echte edelman ligt allang onder de zoden.

De koning moet weg.

En nee, niet afkomen met het feit dat het een nonissue is.

Gewoon die man verwijderen is een kwestie van dagen.

Karma 30 april 2009 00:53

Ik vind dat 1 mei alle jaren op een vrijdag zou moeten vallen. :-D

forzaflandria 30 april 2009 01:53

Geen mening.
Al gun ik de mensen in Belgenland wel een vrije dag. Zeker als het op een vrijdag valt en het mooi weer is.

NB. in Groot Brittannie valt de vrije dag altijd op de eerste maandag na 1 mei. Dus altijd lang weekend.

djimi 30 april 2009 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4081363)
Ik vind dat 1 mei alle jaren op een vrijdag zou moeten vallen. :-D

Of op een donderdag.

Dan kunnen we van vrijdag 2 mei het Feest van de Welverdiende Rust maken.

Dan kan MaGNiFiCaT nòg een enquête opstarten (en deze keer wèl een openbare).

vlijmscherp 30 april 2009 07:43

Citaat:

het is voor jou ambetant, dus het moet afgeschaft worden?

Vette Pois(s)on 30 april 2009 07:46

Betekenis van deze dag zal wel niet meer zo een rol spelen, maar eerder een betaalde verlofdag.

Herr Oberst 30 april 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4081357)
De koning moet weg.

En nee, niet afkomen met het feit dat het een nonissue is.

Gewoon die man verwijderen is een kwestie van dagen.

Akkoord.

420yeahbaby 30 april 2009 15:54

Vragen om een dag verlof af te schaffen?
Goe zot zeker! 't is wel nen BETAALDE verlofdag eh

Félicien Bwanatongo 30 april 2009 16:33

Citaat:

Misschien moeten we die dag idd afschaffen en gewoon uitbreiden naar een week! 8-)

Mensen die zelf niet werken, denken nogal snel dat werkende mensen te veel rechten hebben. ;-)

djimi 30 april 2009 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 4082003)
Misschien moeten we die dag idd afschaffen en gewoon uitbreiden naar een week! 8-)

Mensen die zelf niet werken, denken nogal snel dat werkende mensen te veel rechten hebben. ;-)

Tiens, tiens,

Félicien,

ik had nooit durven dromen dat ik het ooit volmondig met u eens zou kunnen worden, maar deze éne keer slaat u ècht wel spijkers met koppen!

HOUZEE ! 1 mei 2009 10:52

Citaat:

Alle rechten voor de arbeiders zijn allang verkregen. Sterker nog: soms denk ik dat er teveel zijn.
Wat voor een slavenmentaliteit moet men wel niet hebben als men zegt dat men teveel rechten heeft ? :roll:
btw, in de middeleeuwen hadden de mensen véél meer vrije tijd als nu. En pygmeeën werken 3uur per dag. Jullie denken maar dat jullie het zo goed hebben, maar uiteindelijk staan jullie geen stap verder dan een gewone dopper. Want uiteindelijk pakken ze je toch alles af. Of laat ge uw kinderen opgroeien in dezelfde miserie.

lombas 1 mei 2009 11:40

Citaat:

Wat we op één mei herdenken, gebeurt nog altijd in vele streken van deze wereld.

Ook hier is de emancipatie van de werkende klasse geen voldongen feit. Mensen zoals u zouden daar eerst voor moeten verdwijnen.

Citaat:

Over welke concrete rechten heb je het dan uiteindelijk? Het recht om niet uitgebuit te worden, om deel te nemen aan het economische productieproces, om middelen daarvoor in handen te hebben?

Citaat:

Het is voor u ambetant, inderdaad. Meer zit er dan achter uw belachelijk exposé'tje ook niet.

Den Ardennees 1 mei 2009 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4081322)

ligt het aan mij, of ben jij sterk geradicaliseerd de laatste tijd?:|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be