![]() |
Waarom nog 1 mei? Waarom??
1 mei, de dag vd arbeid. Bijna iedereen vrij. Waarom bestaat nog zoiets?
Is dat niet overroepen? Is dat niet van een andere tijd, is dat niet uit de mode? Als het van mij afhing werd dit onmiddelijk afgeschaft. Alle rechten voor de arbeiders zijn allang verkregen. Sterker nog: soms denk ik dat er teveel zijn. Hoe dan ook: voor mij is dit ambetant: quasi alles openbare gebouwen zijn dan gesloten.:x |
Potverkoffie! Ik heb vergeten de enquete openbaar te maken!:x
Kan ik dit nog veranderen? |
Citaat:
Edit: en ook in eigen land is er nog ruimte voor verbetering uiteraard, voor het geval iemand mij ervan zou beschuldigen geen aandacht te hebben voor de rechten van de arbeiders in eigen land. :-) Citaat:
|
Citaat:
;) Even serieus, 1 mei is een soort traditie zou ik zeggen, eens een verlofdag "zonder verplichtingen" ( in tegenstelling tot kerstmis / pasen, waar tog elk jaar vele mensen tegen opzien). Ofja, ik weet dat ik van mijn vrij dagje ga genieten, en ik hoop dat jullie dat ook doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nee, niet afkomen met het feit dat het een nonissue is. Gewoon die man verwijderen is een kwestie van dagen. |
Ik vind dat 1 mei alle jaren op een vrijdag zou moeten vallen. :-D
|
Geen mening.
Al gun ik de mensen in Belgenland wel een vrije dag. Zeker als het op een vrijdag valt en het mooi weer is. NB. in Groot Brittannie valt de vrije dag altijd op de eerste maandag na 1 mei. Dus altijd lang weekend. |
Citaat:
Dan kunnen we van vrijdag 2 mei het Feest van de Welverdiende Rust maken. Dan kan MaGNiFiCaT nòg een enquête opstarten (en deze keer wèl een openbare). |
Citaat:
|
Betekenis van deze dag zal wel niet meer zo een rol spelen, maar eerder een betaalde verlofdag.
|
Citaat:
|
Vragen om een dag verlof af te schaffen?
Goe zot zeker! 't is wel nen BETAALDE verlofdag eh |
Citaat:
Mensen die zelf niet werken, denken nogal snel dat werkende mensen te veel rechten hebben. ;-) |
Citaat:
Félicien, ik had nooit durven dromen dat ik het ooit volmondig met u eens zou kunnen worden, maar deze éne keer slaat u ècht wel spijkers met koppen! |
Citaat:
btw, in de middeleeuwen hadden de mensen véél meer vrije tijd als nu. En pygmeeën werken 3uur per dag. Jullie denken maar dat jullie het zo goed hebben, maar uiteindelijk staan jullie geen stap verder dan een gewone dopper. Want uiteindelijk pakken ze je toch alles af. Of laat ge uw kinderen opgroeien in dezelfde miserie. |
Citaat:
Ook hier is de emancipatie van de werkende klasse geen voldongen feit. Mensen zoals u zouden daar eerst voor moeten verdwijnen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be