Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Aanslag op Beatrix of hopelijk een triest ongeval: 4 doden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122423)

Derk de Tweede 30 april 2009 12:19

Aanslag op Beatrix of hopelijk een triest ongeval: 4 doden

Suzuki boort zich door menigte op koninginnedag

Koninklijke familie ongedeerd

Tijdens de rondvaart in een open bus van de koninklijke familie boort zich een Suzuki Swift FZ-VL-03 door de menigte heen en crasht daarna tegen de Naald.
Aanslag of ongeluk?
Er liggen veel mensen op de grond en verschillende worden nu gereanimeerd. 1persoon viel uit de auto, 14 gewonden. Een agent op fiets kon nog net voordat de auto de naald raakte opzij springen. In de Suzuki uit ‘93 zit nog 1 persoon.

Diverse bronnen.
De aanslag of laten we hopen een triest ongeluk wordt nu diverse malen herhaald op de Nederlandse TV.

De vlag gaat nu halfstok bij mij.

Weezer 30 april 2009 12:20

4 doden is nog niet zeker hoor...

Derk de Tweede 30 april 2009 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 4081660)
4 doden is nog niet zeker hoor...

Er zou ook geschoten zijn ?
Heb je meer informatie, ik kom net terug van een gezellige morgen op de vrijmart.

Weezer 30 april 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4081661)
Heb je meer informatie, ik kom net terug van een gezellige morgen op de vrijmart.

Ik was net terug van de rommelmarkt, koffie drinken bij m'n ouders en heb het 'live' op tv gezien. Heel bizar. Er zouden 4 zwaargewonden zijn, waaronder een meisje van 7. Verder weet ik denk ik net zo weinig als iedereen...

fb718882 30 april 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4081661)

Er is waarschijnlijk één persoon overleden . De auto die het veroorzaakt heeft , zou , volgens een ooggetuige , ook al op een andere plaats geprobeerd hebben om door de omheining te komen .
De auto is onderzocht op wapens of explosieven , maar er is niks gevonden . Er zijn géén schoten gehoord .

Weezer 30 april 2009 12:29

Ik hoor net op de NOS dat er 2 doden bevestigd zijn...

solidarnosc 30 april 2009 12:30

Wellicht teveel paddo's gegeten.

Derk de Tweede 30 april 2009 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 4081668)
Ik hoor net op de NOS dat er 2 doden bevestigd zijn...

Omroep Gelderland heeft het over 4 doden en vele (zwaar)gewonden.

circe 30 april 2009 12:33

Volgens Elsevier was het een BLANKE jongeman rond de 25jaar, noteer : EEN BLANKE jongeman, een BLANKE... (voor het geval iemand zou durven veronderstellen dat het een "jongere" zou zijn zeker?)

vlijmscherp 30 april 2009 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4081694)
Volgens Elsevier was het een BLANKE jongeman rond de 25jaar, noteer : EEN BLANKE jongeman, een BLANKE... (voor het geval iemand zou durven veronderstellen dat het een "jongere" zou zijn zeker?)

valt serieus tegen zeker voor jou?

abou Anis 30 april 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4081697)

't kan nog altijd ne vorten linksen zijn hè ;)

Derk de Tweede 30 april 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4081694)

Klink wellicht gek: beter een blanke dan een Marokkaan, want dan komen er in Nederland absoluut ernstige rellen.

Weezer 30 april 2009 12:36

Citaat:

Ik moet je eerlijk bekennen dat het eerste wat ik tegen mijn moeder zei was: 'Als het maar geen allochtoon is, anders krijg je dat gezeik ook nog'

manta 30 april 2009 12:37

Vreselijk , 't staat er dan vol met gezinnen en zo .
Ik weet niet of het een aanslag was , 't kan ook iemand zijn die bv. een hartaanval krijgt met een automatikske blijft dat ook verder rijden .
Even afwachten alvorens theorietjes te maken ...

Hoe dan ook , al 2 doden en een pak gewonden . :-(

circe 30 april 2009 12:37

Citaat:

niet echt. Ik wéét dat ze het erbij zetten als het een witte is.

Derk de Tweede 30 april 2009 12:39

Beelden van het gebeuren, zijn erg heftig!

http://www.rtl.nl/components/actueel..._apeldoorn.xml

vlijmscherp 30 april 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4081706)
niet echt. Ik wéét dat ze het erbij zetten als het een witte is.

een vreselijk drama en het eerste waar jij aan denkt, is hoe ze over de dader spreken in de media. zielig hoor.

circe 30 april 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4081714)
een vreselijk drama en het eerste waar jij aan denkt, is hoe ze over de dader spreken in de media. zielig hoor.

wat is daar nu zielig aan? Ik ben de media toch niet? Het is misschien zielige dat het eerste waar de media aan denken is of iemand net uit verlof is gekeerd of dat het zonnebankkleurtje blijvend is...

Bij Fortuyn was het ook wel héél duidelijk dat het een WITTE NEDERLANDER was geweest.. EEN WITTE NEDERLANDER EEN KAASKOP JOEHOE WIT WIT WIT... Bij Theo werd het dan wel ineens héél stil: had je geen commentaar meer nodig.

Sus Iratus 30 april 2009 12:45

Zomaar een 'ongeval' is dit zeker niet:

Citaat:

Update 12:29: Er zou vlak voor de crash een tweede passengier uit het raam zijn gesprongen.
Update 12:32: De automobilist is meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De man is zelf gewond geraakt. Volgens de politie is de man vermoedelijk zelfs door twee afzettingen gereden.
Update 12:34: 'Mensen vlogen door de lucht' aldus ooggetuigen. Het is niet duidelijk of er vanuit de auto is geschoten of dat politie of beveiligingsmensen hebben geschoten. Op de kruising van de Jachtlaan en de Loolaan ligt nog steeds een onbekend aantal gewonden op de weg. Er arriveren steeds meer ambulances.
Update 12:36: Persconferentie om 15:45
Update 12:39: Hires foto's van de aanslag hier en hier
Update 12:43: Ooggetuige Menno van Dijk: "Dit was GEEN ONGELUK, hij gaf extra gas, ging wel honderd!"
Update: 13:01: Auto reed over Amersfoorse weg, Werd bij de Loolaan tegengehouden. Bestuurder keerde vervolgens en waagde elders een tweede poging. De bestuurder is volgens ooggetuigen 'een knul van een jaar of 25-26 jaar oud.
Update 13:03: Lijkwagen gesignaleerd. Omroep Gelderland: Vier doden
Update 13:19: Rotterdam heeft alle activiteiten afgelast. Andere grote steden zullen waarschijnlijk volgen. Vlaggen in heel Nederland gaan halfstok.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...n_beatrix.html
Verder wordt er gerept over dat omstanders schoten zouden hebben gehoord, maar het is nog niet duidelijk of die dan van de politie of van anderen afkomstig zouden zijn geweest.

Ik hou het voorlopig op een (poging tot) aanslag. Door wie of wat is nog niet duidelijk, maar mijn slecht karakter deed me onmiddellijk denken aan een door AIVD of iets dergelijks in scene gezette actie.
Immers, koningin Beatrix zal zeer waarschijnlijk binnenkort aftreden ten voordele van kroonprins Willem-Alexander (geruchten deden al de ronde dat zij vandaag haar aftreden kenbaar zou maken). Alex is lang zo populair niet als zijn moeder Trix, de Nederlandse samenleving als geheel is steeds meer verscheurd en niets is beter voor het saamhorigheidsgevoel dan een gemeenschappelijke dreiging en het zich rond vaste waarden, zoals bijvoorbeeld een koninklijk huis, doen verzamelen van het gepeupel. Dankzij het medeleven en de geschoktheid van het volk zal de populariteit van het Nederlands koninklijk huis tot ongekende hoogte stijgen en tevens zal de politiek hier in donkere achterkamertjes garen bij spinnen.
Maar zoals gezegd, dit alles is uiteraard slechts speculeren onder de invloed van mijn slecht karakter.
Het kan net zo goed een aanslag zijn geweest afkomstig uit de hoek van Volkert van de Graaf (de moordenaar van Pim Fortuyn ja). Bij het aftreden van Juliana in 1980 werd ook half Nederland op de kop gezet door allerlei vage krakersgroeperingen en ander links tuig, dus waarom nu niet?

vlijmscherp 30 april 2009 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4081718)
wat is daar nu zielig aan? Ik ben de media toch niet? Het is misschien zielige dat het eerste waar de media aan denken is of iemand net uit verlof is gekeerd of dat het zonnebankkleurtje blijvend is...

Bij Fortuyn was het ook wel héél duidelijk dat het een WITTE NEDERLANDER was geweest.. EEN WITTE NEDERLANDER EEN KAASKOP JOEHOE WIT WIT WIT... Bij Theo werd het dan wel ineens héél stil: had je geen commentaar meer nodig.

kan jij nu echt aan niets denken???

trouwens, ook bij Theo was het snel duidelijk dat een allochtoon was, werd breed uitgesmeerd in de Telegraaf. maar dat lees jij niet zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be