Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Varkens of home of Mexikaanse griep en pest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122523)

duveltje382 2 mei 2009 12:50

Varkens of home of Mexikaanse griep en pest

Wat doen wij aan besmettelijke ziektes?

manta 2 mei 2009 12:55

Iets deftiger met die dieren omgaan ???
Met iets minder volk op een hoopje wonen en leven ???

Influenza A (zoals ze die nu weer noemen) zit nu ook in Hong Kong . Als er nu één plaats is waar een virus een feestje kan bouwen is het in die streken wel . Ben eens benieuwd wat daar van gaat komen ... :?

Gun 2 mei 2009 13:19

Uiteindelijk heeft ergens een Mexicaan het gedaan met een varken;-)

Marie van de koster 2 mei 2009 13:52

Het lijkt me allemaal één grote angstaanjagerij, al dat gepraat over epidemieën en pandemieën. Een paar jaar geleden zou de helft van de wereldbevolking omkomen door vogelgriep. Er is ons ook angst aangejaagd voor Ebola. Aids zou de wereldbevolking drastisch doen dalen.
Momenteel gaan we dus dood aan varkenspest als we niet erg oppassen. Een paar honderd zieken in Mexico en enkele tientallen in de rest van de wereld, dat noem ik geen pandemie. Op hetzelfde ogenblik dat journalisten met een tragisch gezicht vertellen dat er maar liefst 1 (één) geval ontdekt is in HongKong gaan er honderden mensen dood aan TBC, kanker, lepra, malaria, enzovoort, enzovoort.
't Is misschien komkommertijd ?

manta 2 mei 2009 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4084410)
Het lijkt me allemaal één grote angstaanjagerij, al dat gepraat over epidemieën en pandemieën. Een paar jaar geleden zou de helft van de wereldbevolking omkomen door vogelgriep. Er is ons ook angst aangejaagd voor Ebola. Aids zou de wereldbevolking drastisch doen dalen.
Momenteel gaan we dus dood aan varkenspest als we niet erg oppassen. Een paar honderd zieken in Mexico en enkele tientallen in de rest van de wereld, dat noem ik geen pandemie. Op hetzelfde ogenblik dat journalisten met een tragisch gezicht vertellen dat er maar liefst 1 (één) geval ontdekt is in HongKong gaan er honderden mensen dood aan TBC, kanker, lepra, malaria, enzovoort, enzovoort.

:?
Influenza A , niet varkenspest ... Straks heeft iedereen een hekel aan die lieve en smakelijke diertjes ...:-(

Gun 2 mei 2009 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4084410)

Dit is geen komkommertijdgedoe ... dit is strategie ...8-)

beste vriend 2 mei 2009 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4084481)
Dit is geen komkommertijdgedoe ... dit is strategie ...8-)

De aandacht afleidden van échte problemen ?

beste vriend 2 mei 2009 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4084449)
:?
Influenza A , niet varkenspest ... Straks heeft iedereen een hekel aan die lieve en smakelijke diertjes ...:-(

Ik dacht dat je Mexicaanse Varkens Griep moest zeggen ?

manta 2 mei 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4085140)
Ik dacht dat je Mexicaanse Varkens Griep moest zeggen ?

Nu niet meer , 't schijnt dat de Mexicanen er niet zo blij mee waren ... ;-)

eno2 4 mei 2009 09:44

Citaat:

Varkens of home of Mexikaanse griep en pest
Hoe komt het toch dat zelfs je titels onbegrijpelijk zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be