![]() |
Koninklijke Stichting zijn boeren
volgens http://www.lesoir.be/actualite/belgi...2-704173.shtml
kreeg de Koninklijke Stichting, belast met het beheer van het patrimonium van de koninklijke familie, vorig jaar 12.892,50 € van Europa, en meer bepaald van het fonds voor de gemeenschappelijke landbouwpolitiek. In de Vlaamse pers vond ik daar nog niets over terug, maar misschien zocht ik niet goed? Ik wist alleszins niet dat de SaksenCoburgers ook aan landbouw deden. Wat zouden ze kweken? Kruidjes-roer-me-niet? Dollekervel? Stinkzwammen? Suggesties welkom! |
Citaat:
Prins Charles, Nederlandse koningin. Multinationals... Moedeloos wordt men daarvan. |
Prins Charles doet wel aan 'boeren' he... hij heeft een gans gamma producten.
|
Die familie in Laken zijn toch boeren? Niemand die daar aan twijfeld.
|
Citaat:
|
de boerderijen van albert krijgen inderdaad geld van europa
de boerderijen van Trix ook maar zij heeft nog enig fatsoen en geeft het geld aan goeie doelen |
Een overzichtje
Britse Koningin 530’000 euro Prins Charles 180’000 euro Greencore Group 83 miljoen euro Doux Group (kippenproducten) 62 miljoen euro België vooral suikerbedrijven Suiker Beneo-Orafti 43 miljoen euro Tiense suiker 28 miljoen euro Suiker Cosucra Group 27,5 miljoen euro Sucden 26 miljoen euro Lava 23,5 miljoen euro |
De volledigheid verplicht te vermelden dat de koninklijke schenking eigendom is van de overheid, niet (meer) van de Von Sachsen-Coburgers, en dat de winsten dienen om het geheel te onderhouden (er zitten een paar geldverslindende kasteeltjes bij).
|
Ik geloof dat er zoiets bestaat als een vergoeding van Europa om in welbepaalde gebieden akkers braak te laten liggen.
Misschien dat ze daar in st hubert een paar stukjes niet meer verhuurd krijgen aan pachters ... ge weet wel daar in st hubert, waar ze hektaren en hektaren hebben voor zich alleen, bewaakt door militairen op ons kosten enz., dank u vadertje staat. |
De plantentuin van Meise zit ontvangt die subsidies.
Belvédère ook |
Volgens de EU regelgeving krijgen de landeigenaars de subsidie voor de landbouw en moeten zij deze maar verdelen onder hun pachters.
Vele landeigenaars verdelen deze echter niet en steken ze in eigen zak, wat volgens de EU regelgeving dan nog volledig wettelijk is. Vele adellijke leven in Europa van dit geld, daar er niemand hen verplicht het aan de juiste personen te bezorgen. Het Belgische koningshuis is slechts één van de vele, maar trek evenals het Britse koningshuis ook subsidies voor hun jachtvelden, die ze onbewerkt laten. |
Citaat:
Maar alé weer een no brain draad van onze djimi die de laatste tijd wel flink zijn best doet om de eerste plaats "forum nar" over te nemen van born2bewild. Zelf HAMC staat er op te kijken... robert t post niet genoeg mee... |
Citaat:
Ja ja, largo_w, ik kan wel snappen dat het je steekt dat ik niet in de sprookjes van de dappersten aller Galliërs geloof. Als je wil, kom ik nog wat extra zout in de wonde strooien. Laat maar weten wanneer het je het beste past. |
Citaat:
Die nieuw zeug werpt nest na nest met een van de biggen van (Al)-beer, en het produceert mest en nog eens mest, dat is zowat alles. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wilt iedereen zich eens bemoeien met zijn eigen keuken? DANKUWEL!!! |
Citaat:
2. GRAAG GEDAAN!!! |
Citaat:
Ik weet een vakantieoord dat mensen zoals u op het lijf geschreven, “ de Efteling”. |
Citaat:
Dit wil zeggen, als men landbouwgrond heeft omgezet naar beperkt toegankelijk natuurgebied, men daar een vergoeding voor krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be