Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voor wanhopige wrattenlijders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12261)

Artesia 20 april 2004 12:54

Al bijna 6 jaar word ik geplaagd door zeer hardnekkige voetwratten (doornwratten).
Ik probeerde alle mogelijke smeersels, zalfjes en vrij verkrijgbare pillen doch alles bleef vergeefse moeite.

De eerste dermatologe die ik raadpleegde na diverse bezoeken aan mijn huisarts kwam aanzetten met bevriezen, de tweede wou opereren en de derde schreef een middel tegen maagzweren voor (Tagamed) dat op mirakuleuze wijze wratten doet verdwijnen.
Het middel Tagamed bestaat niet meer en is vervangen door het witte produkt CIMETIDINE EG.
Van de 28 pillen in een doosje nam ik er al 24 in en ondertussen zijn 3 van de 8 wratten verdwenen.
Ik zal dokter Hertoghs van het UZ Edegem eeuwig dankbaar blijven!
Hopelijk hebben mede-lotgenoten die net als ik jaren geteisterd worden door deze zeer pijnlijke kwaal iets aan mijn bericht.
Ik wens diegenen die het aanbelangt succes toe!

dejohan 20 april 2004 13:35

Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.
Ik ben wel vergeten welk kruid het is. Misschien kan iemand anders wel helpen.

cuboidz 20 april 2004 13:42

Toeval wil dat ik volgende week naar de huidarts ga omdat ik een paar wratten op mijn tenen heb. Als geen enkele voorgestelde oplossing werkt zal ik zeker eens de jouwe voorstellen aan mijn dokter :wink:

circe 20 april 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.

dat kruid heet Stinkende Gouwe

ooit in mijn tuin geplant omdat ik die ook voor eventuele wratten wou gebruiken, nu niet meer weg te krijgen :?

maar vroeger heb ik een wrat die er reeds jaren stond weggekregen door ze te verkopen (voor 1 frank). raar maar waar, na de verkoop was ze ineens verdwenen! Is echter maar éénmaal gelukt.

een ander middel haalde ik bij de apotheker: duoform of zoiets, flesje met vloeistof die je er dagelijks moest aanwrijven, het vel stierf af en de wrat kon je dan verwijderen. Misschien wel op basis van het sap van stinkende gouwe?

Yucagira 20 april 2004 13:58

Citaat:

Chelidonium majus :P , het kon goede quiz vraag zijn , trouwens :lol:

dejohan 20 april 2004 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

dat kruid heet Stinkende Gouwe

ooit in mijn tuin geplant omdat ik die ook voor eventuele wratten wou gebruiken, nu niet meer weg te krijgen :?

maar vroeger heb ik een wrat die er reeds jaren stond weggekregen door ze te verkopen (voor 1 frank). raar maar waar, na de verkoop was ze ineens verdwenen! Is echter maar éénmaal gelukt.

een ander middel haalde ik bij de apotheker: duoform of zoiets, flesje met vloeistof die je er dagelijks moest aanwrijven, het vel stierf af en de wrat kon je dan verwijderen. Misschien wel op basis van het sap van stinkende gouwe?

Merci! Stinkende Gauwe, dat zou mijn bijnaam kunnen zijn!
trouwens, dat van die wrat verkopen is ook iets dat mijn bomma mij heeft aangeraden.

The Paulus Experience 20 april 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe

8O :?: :?: :?:

Tegendradigaard 20 april 2004 14:57

Ge moet dat verkopen aan ne wrattenkoopman. heel af en toe komen die nog eens voorbij.
Die roepen dan luid : oud ijzer, koper, wratten en kapotte batteries...

doornroosje 21 april 2004 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ge moet dat verkopen aan ne wrattenkoopman. heel af en toe komen die nog eens voorbij.
Die roepen dan luid : oud ijzer, koper, wratten en kapotte batteries...

Gij komt er graag met een kou hand aan he,k'vind u wel grappig en ik lees steeds graag uw commentaren.
Gij doet uwe naam alle eer aan.
al eens gedacht aan een carriere in de showbiss.

headinajar 21 april 2004 08:47

Wat een gezellig onderwerp : Wratten!
Zeker een aanrader voor aan de ontbijttafel.

Wat is een wrat nu eigenlijk precies? Allee... dat het een vieze ophoping van huid is, weet ik wel, maar waarvan krijg je het en waarom?

Gentenaar 21 april 2004 09:12

doornroosje schreef:

Citaat:

Gij komt er graag met een kou hand aan he
waaraan?

circe schreef:

Citaat:

duoform of zoiets
duofilm, best te gebruiken in combinatie met vriezen (met vloeibare stikstof): iedere week 1 x vriezen, ondertussen iedere avond duofilm. --> na een drietal keren is 3/4 van de wratten verdwenen.
Andere mogelijkheden: bleomycine injectie, laserbehandeling, chirurgie, of gewoon wachten... (zie verhaal van verkopen van wrat: wratten verdwijnen vroeg of laat vanzelf!)

Het verhaal van de cimetidine is volgens mij ook een kwakkel. Ik zoek het wel eens op...

Distel 21 april 2004 09:19

Ik heb vroeger wel eens een paar keer wratten gehad. Toen behandelden wij dat met azijn: een propje watten met azijn bevochtigen en tegen de wrat plakken met een pleister (uiteraard 's nachts, aangezien het nogal moeilijk wandelen is met dat ding aan je voet).

circe 21 april 2004 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Wat een gezellig onderwerp : Wratten!
Zeker een aanrader voor aan de ontbijttafel.

Wat is een wrat nu eigenlijk precies? Allee... dat het een vieze ophoping van huid is, weet ik wel, maar waarvan krijg je het en waarom?

ik dacht dat wratten een gevolg waren van een virusje dat men heeft opgelopen.
Maar vroeger werden die ook "belezen" de buurvrouw van mijn oma was zo'n wrattenbelezenares: een paar geheime spreuken of iets in die aard deden schijnbaar ook de truc!
(dan kan je beter verkopen, brengt nog op ook)

Gentenaar 21 april 2004 09:20

Bij een eerste snelle search vind ik dat er wel aanwijzingen en vermoedens zijn voor effect van cimetidine, maar het is nog nooit bewezen in dubbelblinde, placebo-gecontroleerde studies... zelfs niet in deze uitgevoerd door de firma's zelf. Maar ondertussen zaaien ze wel verwarring, en slagen ze er blijkbaar in dokters te overtuigen.

Momenteel dus niet aan te raden, tenzij je de farmaceutische firma's wil sponsoren.

(dit is de natte droom voor elke farmafirma: een middel tegen maagzuur dat wat op de retour is qua verkoop krijgt opeens een nieuwe indicatie! researchkosten nul, kassakassa!!)

Gentenaar 21 april 2004 09:20

wratten zijn inderdaad viraal van oorsprong, circe...

circe 21 april 2004 09:41

als ik Gentenaar volg dan zou dat maagmiddeltje in dezelfde categorie kunnen thuishoren als

- verkopen
- belezen

hihi :lol:

doornroosje 21 april 2004 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
doornroosje schreef:

Citaat:

Gij komt er graag met een kou hand aan he
waaraan?

circe schreef:

Citaat:

duoform of zoiets
duofilm, best te gebruiken in combinatie met vriezen (met vloeibare stikstof): iedere week 1 x vriezen, ondertussen iedere avond duofilm. --> na een drietal keren is 3/4 van de wratten verdwenen.
Andere mogelijkheden: bleomycine injectie, laserbehandeling, chirurgie, of gewoon wachten... (zie verhaal van verkopen van wrat: wratten verdwijnen vroeg of laat vanzelf!)

Het verhaal van de cimetidine is volgens mij ook een kwakkel. Ik zoek het wel eens op...

ge kunt misschien met 2 naar de showbiss :P

Eyjafjallajökull 10 augustus 2017 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Artesia (Bericht 420789)
Al bijna 6 jaar word ik geplaagd door zeer hardnekkige voetwratten (doornwratten).
Ik probeerde alle mogelijke smeersels, zalfjes en vrij verkrijgbare pillen doch alles bleef vergeefse moeite.

De eerste dermatologe die ik raadpleegde na diverse bezoeken aan mijn huisarts kwam aanzetten met bevriezen, de tweede wou opereren en de derde schreef een middel tegen maagzweren voor (Tagamed) dat op mirakuleuze wijze wratten doet verdwijnen.
Het middel Tagamed bestaat niet meer en is vervangen door het witte produkt CIMETIDINE EG.
Van de 28 pillen in een doosje nam ik er al 24 in en ondertussen zijn 3 van de 8 wratten verdwenen.
Ik zal dokter Hertoghs van het UZ Edegem eeuwig dankbaar blijven!
Hopelijk hebben mede-lotgenoten die net als ik jaren geteisterd worden door deze zeer pijnlijke kwaal iets aan mijn bericht.
Ik wens diegenen die het aanbelangt succes toe!

Ik onthoud vooral dat 5 wratten niet verdwenen zijn.

Vlad 10 augustus 2017 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar (Bericht 422100)
wratten zijn inderdaad viraal van oorsprong, circe...

we doen die hier in deze draad toch niet op ?

Eyjafjallajökull 10 augustus 2017 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8505695)
we doen die hier in deze draad toch niet op ?

Truder krijgt er hoogstwaarschijnlijk in zijn mailbox.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be