![]() |
antiseparatisme
De separatisten van 1830 hebben onze kontreien zware schade toegebracht. Hoe staat u tegenover een herstelling van de Nederlanden?
|
De B.U.B. is voorstander van samenwerking in het kader van de Benelux om de belangen van de "Lage landen" beter te verdedigen in het kader van de E.U.. Maar dit blijft internationale samenwerking. Een Beneluxstaat kan er op termijn alleen komen na referendum en op voorwaarde dat die staat België heet en Brussel de hoofdstad is.
|
Citaat:
waarom zou zo'n staat België moeten heten? |
Naar de "Leo Belgicus" van de Verenigde Nederlanden in de 16de eeuw. De Ardennen beschouw ik trouwens niet als een "nederland". Dat is een hoogland.
|
Citaat:
|
de BUB is een francofone imperialistische partij.
das duidelijk. logisch dat jullie dan enkel proberen de Brusselse bourgeoisie te paaien want dat willen ze juist bereiken: eerst héél België verfransen, daarna de rest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
België is trouwens een Romeinse provincie, zou de volgende conclusie kunnen zijn die uit deze uitmuntende analytische geest zou kunnen vloeien. |
Citaat:
|
Ik geef de voorkeur aan de naam België. Dat lijkt me toch een vernederlandste benaming.
Maar over geuren en kleuren is het moeilijk discussiëren, hoor.;-) |
Citaat:
déze vraag lijkt mij anders wel makkelijk te beantwoorden. Veel geuren en kleuren zijn daar toch niet aan, hé. |
Alles is toegestaan per referendum, behoudens de wijziging van de grondwettelijke decreten waaronder de soevereiniteit van België. Maar wat nu vooral per referendum kan beslist worden, is de herinvoering van het unitaire België. Daar is een meerderheid voor te vinden onder de Belgische bevolking.
|
Citaat:
heb jij trouwens de enquette van Le Soir deze week gelezen? daar stond in dat de Walen ook voor verdere federalisering zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
euhm ... mss in Wallonië maar niet in Vlaanderen. daar willen ze meer Vlaanderen en minder België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be