![]() |
"the new fiat deal"
wa denken jullie over het idee om een mega autobouwer te creeren met europese signatuur?
Wat vinden jullie van het feit dat dat plan uit italie komt? zie jullie er een toekomst in? vergis ik me als ik zeg dat het zou gaan om een groep met volgende merken: chrysler-fiat-opel-saab het komt er op neer is marchionne en genie of een gek? |
een bedrijf in moeilijkheden gaat 2 andere bedrijven opkopen, die elk ongeveer even groot zijn als dat eerste en alle 2 ook in problemen zijn? dat lijkt me een voorstel van een gek....
|
Als allerlei regeringen er brood in zien en aanzienlijke sommen op tafel willen leggen
is het iets voor ofwel een gek ofwel een genie... |
Citaat:
Vergeet niet dat hij zijn mooie stukken niet in de groep steekt... alleen zijn mooie en propere naam (fiat staat tamelijk goed op het vlak van propere wagens). Nu snap ik het misschien verkeerd maar volgens mij is zijn zet geniaal. De noodlijdende bedrijven kosten hem bijna niks. En hij haalt er uiteindelijk twee bedrijven uit die de grootte hebben van fiat groep nu alleen... Ik geloof erin. Het enige dat mij stoort is dat het een italiaan is waarom hebben wij hier geen mensen zoals hem die dat genie kunnen opbrengen? Vergeet niet dat de familie achter fiat de rijskte familie van italie is! |
Citaat:
|
Citaat:
het is trouwens de Vlaamse die zich er mee moet moeien..... |
Citaat:
Het is uiteraard een zaak van de federale regering om belgie terug op de autoassemblage-kaart te zetten. Zoals verhofstadt altijd heeft gedaan... als vlaanderen daar geld wil voor uit trekken is dat een goed idee dat kan allemaal maar ook wallonie mag een steentje bijdragen. Opel Antwerpen gaat dicht als de belgische overheid niks doet dat klopt... net zoals ford genk, audi brussel,... |
Citaat:
Gaat hij niet opkopen. Gewoon aandelen bij drukken. |
ik dacht dat opel antwerpen net blij was dat ze van hun vorige "fiat deal" vanaf waren geraakt
|
Citaat:
ze zijn bang voor de komst van kris peeters denk ik :-) |
Citaat:
De rest zal door nieuwe aandeeluitgifte gefinancierd worden denk ik. En fiat zal de grootaandeelhouder zijn... dus italie wordt de nieuwe car natie van europa. de fiat-groep wordt onnoemelijk groot de fiat-partnership, maserati, ferrari en dan nog die tractoren en bussen. Hiervoor zullen ze zotzwaar in het rood moeten gaan en we hebben gezien bij fortis hoe rap dat terug in je gezicht kan springen. Ook INBEV is z'n chauvinisme nog wat aan het uitzweten... al lijken zij het toch te zullen halen. In feite kan je op voorhand nooit zeggen of zo een plan gaat lukken. Je moet "erin geloven" of "er niet in geloven" veel rationalisme zal daar niet aan vasthangen zeker? |
Citaat:
Hoeveel moet Belgie geven aan de nieuwe Fiat deal? Tot hoeveel miljarden zijn we bereid te geven opdat die Opel fabriek open mag blijven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fiat is op jacht naar Staats-garanties in de VS-,zowel als in de EU....
Doordat ze zelf een autofabrikant zijn komen ze,in de huidige conjunctuur in ieder geval geloofwaardiger over dan "investeringsfondsen",om een beetje voor eigenaar te gaan spelen... Niettemin,met of zonder Fiat,in Europa staat een over-productiecapaciteit van ongeveer een half miljoen auto's...Dat werd al beweerd lang voor de huidge "crisis",en ja,het gesmeek van Opel Antwerpen bij de hoofddirectie om wat opvolgers voor de Astra te mogen samenknutselen zei al genoeg,herinner Un het zouden niet eens meer Opels zijn.... :-( De Fiat-directie heeft niet gelogen tegen Minister president peeters toen ze vertelden dat de berichtgeving in de Frankfurter Zeitung onjuist was.. Ze hebben echter ook niet gezegd of ze Opel Antwerpen wilden kopen,we mogen er niet van uit gaan dat gans Opel in de mand zit.. :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be