Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Hans Van de Cauter (B.U.B.) (4 tot en met 10 mei) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=206)
-   -   BUB en verkiezingsdrempel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122776)

jones 6 mei 2009 21:33

BUB en verkiezingsdrempel

De Bub haalt de verkiezingsdrempel helemaal niet, die zaak staat als een paal boven water.

Wat is het nut dan om verder te doen, met partij Bub

:vlaander:

Nies - B.U.B. 6 mei 2009 21:57

Zolang ze niet evenveel subsidies krijgen, gelijke reclametijden en de aandacht die iedereen krijgt, zal het moeilijk worden inderdaad. Dit weerhoudt ons niet om door te gaan. VB is ook ooit klein begonnen, nietwaar?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jones (Bericht 4092554)
De Bub haalt de verkiezingsdrempel helemaal niet, die zaak staat als een paal boven water.

:vlaander:

Hansemansje 6 mei 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jones (Bericht 4092554)

Verkiezingsuitslagen van het toenmalige Vlaams Blok, 1978-1989(volgens wikipedia, niet de meest betrouwbare bron, maar in excacte cijfers meestal wel correct):

1978 Kamer 1,4%
1978 Senaat 1,5%
1981 Kamer 1,1%
1981 Senaat 1,2%
1984 Europees Parlement 1,3%
1985 Kamer 1,4%
1985 Senaat 1,5%
1987 Kamer 1,9%
1987 Senaat 2,0%
1989 Europees Parlement 4,1%

10 verkiezingen op rij haalde het Vlaams Blok de kiesdrempel niet, en kijk waar ze nu staan: de tweede grootste partij Vlaanderen als ik me niet vergis.

Ik acht de kans eerder klein dat de BU ooit de kiesdrempel zal halen, maar ik zou niet weten waarom ze niet zouden mogen vechten voor hun idealen?

Hans Van de Cauter 7 mei 2009 13:31

Er zijn twee redenen waarom we meedoen aan verkiezingen:

1) publiciteit via affiches, folders, media-optredens etc., dus verspreiding van ideologie;
2) "je weet maar nooit"

Persoonlijk ben ik er zelfs 90% van overtuigd dat het unitaristisch gedachtegoed (niet noodzakelijk de B.U.B., maar momenteel is het wel de enige organisatie die die ideologie uitdraagt) in de komende jaren massaal zal doorbreken.

van Maerlant 8 mei 2009 16:57

In 2003 ging 'onze soort' toch al baan ruimen voor u in het parlement?

Vette Pois(s)on 8 mei 2009 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter (Bericht 4093383)
Er zijn twee redenen waarom we meedoen aan verkiezingen:

1) publiciteit via affiches, folders, media-optredens etc., dus verspreiding van ideologie;
2) "je weet maar nooit"

Persoonlijk ben ik er zelfs 90% van overtuigd dat het unitaristisch gedachtegoed (niet noodzakelijk de B.U.B., maar momenteel is het wel de enige organisatie die die ideologie uitdraagt) in de komende jaren massaal zal doorbreken.

Persoonlijk ben ik er zelfs 90% van overtuigd dat belgique opgegeven is, maar dat de oude krokokidillen poiltiekers kost wat kost het willen houden.

belgique heeft sinds haar begin op de Vlamingen neergekeken en misbruikt, de gevolgen kunnen niet uitblijven.

jones 8 mei 2009 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hansemansje (Bericht 4092648)
V

Ik acht de kans eerder klein dat de BU ooit de kiesdrempel zal halen, maar ik zou niet weten waarom ze niet zouden mogen vechten voor hun idealen?

Staat ook nergens in mijn posting in, dat ze niet mogen meedoen ;-)

Nies - B.U.B. 10 mei 2009 21:49

Het waren de "Vlaamse" bourgeoisie die Frans bleven praten en het "hun" eigen bevolking moeilijk maakten. De situatie is nu goed geevolueerd, al moet de taalapartheid nu nog weg.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4095205)
Persoonlijk ben ik er zelfs 90% van overtuigd dat belgique opgegeven is, maar dat de oude krokokidillen poiltiekers kost wat kost het willen houden.

belgique heeft sinds haar begin op de Vlamingen neergekeken en misbruikt, de gevolgen kunnen niet uitblijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be