![]() |
A Nietzsche a day, keeps the doctor away.
Nietzsche op of neer.
Wie hem niet lust, moet deze draad maar zien als gratis cursus Duits. Ik ga hier elke dag één Nietzsche Zitat posten. |
Jedes Wort ist ein Vorurteil.
|
Ik vind Duits niet mooi. Dat klinkt altijd alsof er iemand kotst.
|
Eens zien hoe lang je dit gaat volhouden :-P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't Zijn vaak nogal losse aforismen. Maar je opmerking intrigeert me, dus ik ga straks op zoek naar de locatie van dat eerste citaat binnen N's oeuvre. Dan dient die volledige uitgave die ik 30 jaar geleden kocht met m'n eerste spaargeld toch nog ergens voor :) |
Citaat:
Het eerste citaat komt uit Mensliches, allzumenschliches. II,2,aforisme 55. ( uitgegeven 1878 en opgedragen aan ... Voltaire ) Het is (zoals ik vermoedde) het vrijwel volledige aforisme. Gefahr der Sprache für die geistige Freiheit - Jedes Wort ist ein Vorurteil. Meer duiding vind je in de zelfbediening : http://en.wikipedia.org/wiki/Human,_All_Too_Human |
Man widerspricht oft einer Meinung , während uns eigentlich nur der Ton, mit dem sie vorgetragen wurde, unsympathisch ist.
|
Heb je geen mening van jezelf of zo ?
|
Citaat:
Of sterker zelfs ... Net die quotes die het 'meninghebben' het best in vraag stellen. |
Citaat:
Goede keuze van strips, dat wel. |
Citaat:
Verdient meer dan een portret, een volle roman, wat zeg ik ? msschn wel een volledig ras ... de Kikotonen ... Dimmen Knipp ! Niet overdrijven ! Maar er een futuristisch instrument van, de Kikofoon. |
Kikomofoon, kikomofoooon.
|
Kikerwt.
|
Kniko.
|
Knipp,
Ben je zo oud, trouwens? Jij bent wel iemand waarop men geen leeftijd kunt plakken. Maar ik dacht niet dat je 46+ ging zijn. |
Citaat:
Da's m'n lijf eh, die 46+. Free spirit is niet zo onderhevig aan slijtage. |
Citaat:
Je leeftijd valt niet af te lezen aan je posts. Je kon alles zijn tussen 18 en 80. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be