![]() |
Vrijende lijken: nieuwe discussie rond Körperwelten
Günther von Hagen heeft weer voor discussie gezorgd. Op een expo in Berlijn stelt geplastineerde lichamen in sexuele houdingen tentoon. De geslachtsdaad wordt zeer expliciet tentoongesteld.
Kan het dat lijken gebruikt worden voor dergelijke tentoonstellingen? M.i. niet: dit heeft niets met wetenschap te maken, het is enkel een horrorkabinet tot meerder eer en glorie van von Hagen en zijn portemonnee. Lijken gebruiken voor kunst is al helemaal verwerpelijk. |
deze lijken worden tenminste benut, ipv te liggen rotten in de grond
en over de sexuele houding van 1 van zijn beelden ; sex is natuurlijk, iedereen doet het of wil het doen dus zo vies kan het toch niet zijn? |
Volgens von Hagen hebben degenen die hun lichaam afstonden dat expliciet goedgekeurd. Het zijn degenen die naar de peepshow gaan kijken die moeten weten wat ze willen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat de sex betreft: ik heb in principe geen bezwaar tegen commerciële exploitatie van sex maar wel tegen het werk van von Hagen (had ik misschien beter moeten verduidelijken in mijn post). |
Voelt dat goed, zo "tenminste" nog normen en waarden hebben tussen al die decadentie? Geeft u dat een gevoel van identiteit?
|
volgende keer als ze een sonde de ruimte inzenden met een boodscahp van de mensen zouden ze zoiets kunnen meesturen ipv dat plaatje met een tekening. Die dingen overleven misschien de mens zelf omwille van de wijze waarop ze gemaakt zijn. Wetenschappelijk relevant voor ruimtewezens en datgene wat na ons de aarde bewandelt. Zelfs interessant om te vergelijken met hoe de mens evolueert in de toekomst. Een voetafdruk die een toekomstige archeoloog heel wat kan leren.
Maar dat is misschien niet de bedoeling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ooit eens gelezen in 1 of ander noordelijk land, gingen ze lijken droogvriezen dan vermalen in minime stukjes en als meststof ofzo gebruiken (correctie, ze gingen dat uitstrooien in bossen en zo weer in de natuur brengen) |
Ik betwijfel ten zeerste dat die mensen toestemming gegeven hebben om tentoongesteld te worden in de missionarishouding 8O
|
Citaat:
|
Wacht maar, volgende keer zijn het levende lijken!
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
IronChef casts Stream of Sauce. |
meneer von hagen moet met z'n veredelde kermisattractie kunnen blijven shockeren om zijn portemonee te vullen.
volgens mij verdienen bepaalde chinese gevangenissen er nog een centje aan. |
Citaat:
Alleszins, ik wou vandaag mijn saucespells gebruiken en bleek dat ik alleen Stream of Sauce had, de rest werkt niet in hardcore want gepermed in softcore. Heel verwarrend. Dan doe ik toch even de laatste 15 runs opnieuw in hardcore. :) |
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be