![]() |
Als we het VB beoordelen op een 'oorlogsverleden', dan moeten we de CD&V beoordelen op lieden als Van den Boeynants, Lefèvre (over de Ijzertoren: hij ligt er en hij ligt er goed!!!!) het oorlogskabinet, de collaboratie van de kerk etc.
Dan moeten we ook de SPa beoordelen op lieden als Renard ( de stakingen van '60), bommengooier P.H. Spaak, Huysmans, persoonlijke vriend van Lenin én Stalin, de collaboratie van De Man en Kop Van Eynde!!! Laten we het verleden voor wat het is. Al wat de burger wil is het heroveren van de welstand die we in de jaren '60 en '70 van vorige eeuw veroverd hadden en de daarbij horende veiligheid. Als er maar één partij daar een punt van maakt, dan heb je niet veel keuze. Waar blijven de anderen? Weet je waar het om gaat: de partij die durft zeggen waar het op staat, van welke signatuur ze ook is, zal door de media geboycot worden. D�*�*r zijn ze bang van. Is dat democratie? |
As ik mij niet vergis, en ik vergis mij zelden, zijn er in bijna alle partijen oud collaborateurs geweest die het soms zelfs redelijk ver geschopt hebben.
|
Collaboratie: 60 jaar geleden ...
Is dit nu nog de moeite om iemand mee te beschuldigen of zwart te maken? |
Neen voor mij zeker niet. Maar voor sommige instrumentenspelers en ook spelers zonder instrument nog altijd wel.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be