Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Buren en geluidsoverlast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122970)

Zoethout002 9 mei 2009 20:37

Buren en geluidsoverlast

De meeste Nederlanders verhuizen om geluidsoverlast van de buren, er is hier kwa wetten bijna niks tegen te doen, zelfs de politie zegt dat ze niks kunnen doen, word het niet eens tijd dat er nieuwe wetten kwa geluidsoverlast worden gemaakt ?

Ik denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden.

Koerd 9 mei 2009 20:52

Ik vraag me af hoe dat hier in Belgie zit eigenlijk. Bv als de buren honden hebben die elke nacht blaffen, kan er dan iets aan gedaan worden? (een andere optie dan ze te liquideren natuurlijk haha ;))

Rudy 10 mei 2009 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4097024)
De meeste Nederlanders verhuizen om geluidsoverlast van de buren, er is hier kwa wetten bijna niks tegen te doen, zelfs de politie zegt dat ze niks kunnen doen, word het niet eens tijd dat er nieuwe wetten kwa geluidsoverlast worden gemaakt ?

Zojuist het politiereglement van Mechelen nog eens gelezen ivm geluidsoverlast. Je mag op zondag oa je gras afrijden tussen 10 en 12 uur. De overtreder riskeert een boete van 250 €.

Tavek 10 mei 2009 22:33

Wij zijn verhuisd omwille van lawaaioverlast. Nu wonen we in een limburgs boerendorp. Heerlijk. Enkel de vogeltjes sochtends waar ge wakker van wordt ;)

Het grote nadeel van in een stad wonen is de overlast.

420yeahbaby 10 mei 2009 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4098612)
Wij zijn verhuisd omwille van lawaaioverlast. Nu wonen we in een limburgs boerendorp. Heerlijk. Enkel de vogeltjes sochtends waar ge wakker van wordt ;)

Ik ben ook van de stad naar de boerenbuiten gegaan, in oost vlaanderen dan wel te verstaan.
Zware aanpassing, maar zo de vogeltjes horen fluiten is idd een zegen.

Zeker nu ze in't paringsritueel zitten, amai :)
Die strontgeur van het boerenveld hiernaast is dan weer iet anders, zet 's morgens uw raam open, maar ze is evenrap terug toe.

Tavek 10 mei 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4098618)
Ik ben ook van de stad naar de boerenbuiten gegaan, in oost vlaanderen dan wel te verstaan.
Zware aanpassing, maar zo de vogeltjes horen fluiten is idd een zegen.

Zeker nu ze in't paringsritueel zitten, amai :)
Die strontgeur van het boerenveld hiernaast is dan weer iet anders, zet 's morgens uw raam open, maar ze is evenrap terug toe.

Wij hebben koeien bij ons tegenover staan. Ze stinken, er zitten vliegen, maar ik vind het koddige beesten. En na een tijd went dat.

Als ik op mijn terras zit zie ik gemiddeld 5-6 verschillende vogelsoorten passeren op een half uur. Laast een bonte specht gezien op 3 meter van me vandaan. En net een net merels zien uitkomen. Dat is voor mij enorm rustgevend, die natuur. In de week werken en int weekend relaxeren :)

Johan217 11 mei 2009 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4098618)

Ik bekijk het zo: als de boer zijn veld mest, betekent dit dat zijn veld dit jaar alvast niet meer verkaveld wordt :-D Blij dat ik was toen ik vorige week de tractor hoorde in de straat!

eno2 11 mei 2009 09:01

De politie is al tientallen keer bij mij geweest, onder valse aangifte van geluidsoverlast.

Is tegen dergelijke vorm van pesterij niets te doen?

Moet de politie daar ieder keer opnieuw weer voor opdraaien?

Vlaamse Patriot 11 mei 2009 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4098990)
De politie is al tientallen keer bij mij geweest, onder valse aangifte van geluidsoverlast.

Is tegen dergelijke vorm van pesterij niets te doen?

Moet de politie daar ieder keer opnieuw weer voor opdraaien?

Ge roept misschien te hard op dit forum? ;-)

Flanelcondoom 11 mei 2009 12:51

In mijn kelder zijn lichtschakelaars te vinden voor alle kamers in't gebouw.

beste vriend 12 mei 2009 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4099290)
In mijn kelder zijn lichtschakelaars te vinden voor alle kamers in't gebouw.

En jij doet de mensen hun licht uit als ze teveel lawaai maken ? Pas maar op dat ze je niet eens duchtig aframmelen op een mooie dag ...

Raf 12 mei 2009 17:24

Citaat:

Ik denk het niet. Een beetje verdraagzaamheid naar de buren toe, zou de zaken al een stuk vooruit helpen. Ze zullen dan ook eerder geneigd zijn eens een oogje dicht te knijpen wanneer jij eens wat te veel lawaai maakt.

Kortom: stop met zagen en laat de mensen gerust.

beste vriend 14 mei 2009 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4098612)

Je had ook voor een paar honderd euros enkele zware jongens kunnen huren om de geluid-lastige buren eens een pak slaag te doen geven , en/of hun muziekinstallatie te roven of kapot te slagen ? Minder last , tijd en geld kwijt als met zo een hele verhuis ! En als je iets gevraagd word : ik weet van niks, heb niks gezien, wel wat lawaai gehoord, maar daar let je niet op, want dat is alle dagen zo.

liberalist_NL 15 mei 2009 00:34

Citaat:

Je zal het recht in eigen hand moeten nemen door nog veel meer herrie te veroorzaken om vervolgens af te spreken dat het ermee afgelopen is. Doe de ander inzien hoe vervelend hij wel niet is.

Rudy 16 mei 2009 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4101506)
Ik denk het niet. Een beetje verdraagzaamheid naar de buren toe, zou de zaken al een stuk vooruit helpen. Ze zullen dan ook eerder geneigd zijn eens een oogje dicht te knijpen wanneer jij eens wat te veel lawaai maakt.

Niet volledig mee eens. Voor wie in een omgeving woont met 40 buren in een straal van 100 meter is het geen pretje om op een zonnige zondagnamiddag te worden gestoord door een geluidsinstallatie. Smaken over muziek kunnen verschillen, maar een mengelmoes van beat en arabische muziek, en iedereen verplichten ervan te genieten, is ook niet wat het moet zijn.

Flanelcondoom 16 mei 2009 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4106988)
Niet volledig mee eens. Voor wie in een omgeving woont met 40 buren in een straal van 100 meter is het geen pretje om op een zonnige zondagnamiddag te worden gestoord door een geluidsinstallatie. Smaken over muziek kunnen verschillen, maar een mengelmoes van beat en arabische muziek, en iedereen verplichten ervan te genieten, is ook niet wat het moet zijn.

Het plezier dat men verkrijgt door zo luide muziek weegt niet op tegenover de hinder en de irritatie voor anderen. Ik vind overlijk luide muziek, zeker op nachtelijke uren, een teken van minderwaardigheid.

Zoethout002 25 mei 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4101506)

Kortom: stop met zagen en laat de mensen gerust.

En wat als je al 20 keer heb gevraagd of de muziek wat zachter kan en ze doen het juist dan 10 keer harder :roll:

Jij bent wereldvreemd, er zijn veel ''buren'' die expres geluidsoverlast veroorzaken.

Raf 25 mei 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 (Bericht 4122724)
En wat als je al 20 keer heb gevraagd of de muziek wat zachter kan en ze doen het juist dan 10 keer harder :roll:

Jij bent wereldvreemd, er zijn veel ''buren'' die expres geluidsoverlast veroorzaken.

Verhuis dan.

beste vriend 26 mei 2009 08:51

actie-reactie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4122865)
Verhuis dan.

Waarom ? Als je nu die buren eens doet verhuizen ? Maak OOK lawaai, maar dan als ZIJ slapen . Zet muziek op waarvan je zeker bent dat ze die niet graag horen. Voor Rap, Raï en Reggada liefhebbers klassieke muziek, of Gregoriaanse kerkgezangen bvb, keiharde Metal doet het ook goed, of maak zelf een explosieve mix van beiden, meng er wat Opera-gekweel tussen :-)
Je hoeft er zelfs niet naar te luisteren, zet gewoon keihard de muziek op, en ga rustig boodschappen doen , een pint pakken of wat dan ook ;-)

Jennes 26 mei 2009 14:52

Ik woon ook op hetgeen wat we platteland noemen in Vlaanderen. Tussen de Vlaamse lintbebouwing dus. Hier hebben we ook vaak last van lawaai van de buren. Vooral schreeuwende kinderen en feesten met veel volk blijken veel lawaai te produceren waar je na een uurtje buiten 'rustig liggen' soms toch horendol van wordt.
Maar ik probeer me er niet te veel aan te ergeren en hoop dat zij ook een oogje dichtknijpen als hier eens gefeest wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be