![]() |
Buren en geluidsoverlast
De meeste Nederlanders verhuizen om geluidsoverlast van de buren, er is hier kwa wetten bijna niks tegen te doen, zelfs de politie zegt dat ze niks kunnen doen, word het niet eens tijd dat er nieuwe wetten kwa geluidsoverlast worden gemaakt ?
Ik denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden. |
Ik vraag me af hoe dat hier in Belgie zit eigenlijk. Bv als de buren honden hebben die elke nacht blaffen, kan er dan iets aan gedaan worden? (een andere optie dan ze te liquideren natuurlijk haha ;))
|
Citaat:
|
Wij zijn verhuisd omwille van lawaaioverlast. Nu wonen we in een limburgs boerendorp. Heerlijk. Enkel de vogeltjes sochtends waar ge wakker van wordt ;)
Het grote nadeel van in een stad wonen is de overlast. |
Citaat:
Zware aanpassing, maar zo de vogeltjes horen fluiten is idd een zegen. Zeker nu ze in't paringsritueel zitten, amai :) Die strontgeur van het boerenveld hiernaast is dan weer iet anders, zet 's morgens uw raam open, maar ze is evenrap terug toe. |
Citaat:
Als ik op mijn terras zit zie ik gemiddeld 5-6 verschillende vogelsoorten passeren op een half uur. Laast een bonte specht gezien op 3 meter van me vandaan. En net een net merels zien uitkomen. Dat is voor mij enorm rustgevend, die natuur. In de week werken en int weekend relaxeren :) |
Citaat:
|
De politie is al tientallen keer bij mij geweest, onder valse aangifte van geluidsoverlast.
Is tegen dergelijke vorm van pesterij niets te doen? Moet de politie daar ieder keer opnieuw weer voor opdraaien? |
Citaat:
Ge roept misschien te hard op dit forum? ;-) |
In mijn kelder zijn lichtschakelaars te vinden voor alle kamers in't gebouw.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kortom: stop met zagen en laat de mensen gerust. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent wereldvreemd, er zijn veel ''buren'' die expres geluidsoverlast veroorzaken. |
Citaat:
|
actie-reactie
Citaat:
Je hoeft er zelfs niet naar te luisteren, zet gewoon keihard de muziek op, en ga rustig boodschappen doen , een pint pakken of wat dan ook ;-) |
Ik woon ook op hetgeen wat we platteland noemen in Vlaanderen. Tussen de Vlaamse lintbebouwing dus. Hier hebben we ook vaak last van lawaai van de buren. Vooral schreeuwende kinderen en feesten met veel volk blijken veel lawaai te produceren waar je na een uurtje buiten 'rustig liggen' soms toch horendol van wordt.
Maar ik probeer me er niet te veel aan te ergeren en hoop dat zij ook een oogje dichtknijpen als hier eens gefeest wordt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be