![]() |
Wij verhuren enkel aan....
"Wij verhuren enkel aan....gediscrimineerde minderheden zoals domme blondjes"
![]() gevonden op: http://janice-laureyssens-visie.skyn...ngen-#comments Zo te zien werd iemand die zich daarbij vragen stelde dus zelf aangeklaagd. Je mag natuurlijk een strafbare affiche niet verscheuren! D�*t is pas fout gedrag. Enfin, ik heb gevraagd aan het failliete centrum of "wij verhuren enkel aan vlamingen" ook is toegestaan of dat zoiets pas écht verboten is. Ben benieuwd naar het antwoord. Ik vermoed dat het een verrassing zal zijn. Maar tja, ze mogen ginds toch nog iéts doen voor hun centjes zeker hé? |
Citaat:
|
Citaat:
Wetten vallen niet onder de bevoegdheid van gemeenschappen en gewesten en ook niet onder de bevoegdheid van de federale staat. De toepassing van wetten valt onder de bevoegdheid van de rechterlijke macht. Je weet de vraag niet eens; hoe zou je dan in vredesnaam het antwoord weten. :roll: |
Citaat:
"Mag men op de huuraffiche vermelden dat men enkel aan Marokkanen verhuurt"? indien ja, "mag men op de huuraffiche vermelden dat men enkel aan Vlamingen verhuurt"? |
Citaat:
In het eerste pakket van de staatshervorming werd nochtans een akkoord bereikt om de huurwet over te hevelen naar de gewesten hoor, of ze al van tel is weet ik niet. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom ook dat ik dit zei: http://forum.politics.be/showpost.ph...35&postcount=3 |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar ook mijn tweede vraag: mag : "Wij verhuren enkel aan domme blondjes" ook niet? een gediscimrineerde groep mensen, vooroordelen omwille van hun uiterlijk, waar ze niks aan kunnen doen.. ben eens benieuwd. |
De selectieve verontwaardiging draait weer op volle toeren.
|
Citaat:
Het is absoluut bij wet verboden discriminerende daden te plegen. Tenzij men beschermt is door de Positieve discriminatiewet: alsof discriminatie positief zou kunnen zijn??? Laat ons eerder spreken over knuffeltjespolitiek in het voordeel van.... minderheidsgroepen.: Niettegenstaande zou de huurder welke dwaze blondjes zou weigeren in het voordeel van Marokkanen een boete moeten voorgeschoteld krijgen.roll: No rule no law? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien staan een wet (federale materie) en een decreet (regionale materie) op hetzelfde hiërarchische niveau. Het is dus NIET zo dat een federale wet niet meer van toepassing zou zijn wanneer er een decreet van toepassing is. Huurwet en anti-discriminatiewet zijn bovendien nog eens twee totaal verschillende materies. Kortom: je gebrek aan kennis van zaken maakt dat je uit je nek lult. En nog geen klein beetje. |
Citaat:
Ik volg Prof. Em. Matthias Storme volledig in zijn betoog dat enkel de STAAT niet mag discrimineren. Ik geef bijgevolg aan de verhuurders van het aangehaalde pand het volledige recht om te ventileren dat ze enkel marokkanen in hun pand wensen te hebben! MAAR IK EIS DAARBIJ DAN VOORAL DAT WIJ VLAMINGEN DIEZELFDE RECHTEN OOK HEBBEN! en tot hiertoe hebben we die NIET (meer!). En dan word ik beteke boos, zie je. op ALLE partijen die ons deze wet door de strot hebben geduwd. D�*�*rom weet ik op welke partijen ik zeker niét zal stemmen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Koop een appartement.. Richt het in.. Verhuur het.. Allez, en nu gij |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be