Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Welke misdaden verdienen de doodstraf ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122994)

beste vriend 10 mei 2009 16:16

Welke misdaden verdienen de doodstraf ?

Doodstraf nee, doodstraf ja, het gaat hier soms nogal te keer, en iedere blijft in zijn loopgrachten zitten, en verandert niet van mening, wat ook de argumenten van de " tegenstander " zijn ...
Maar wélke misdaden verdienen de doodstraf volgens jullie ?

420yeahbaby 10 mei 2009 16:18

Pedofilie
Moord

beste vriend 10 mei 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4098044)
Pedofilie
Moord

Moord ? Ja natuurlijk , maar hoe omschrijf je " moord " ? In een straatgevecht iemand doodslagen of iemand ontvoeren, en doodmartelen , heb je allebeide gevallen iemand gedood. Beiden doodstraf ?

420yeahbaby 10 mei 2009 16:22

Moord met voorbedachte rade

Zelfverdediging niet, onopzettelijke doodslag dan ook weer niet.

Ik bedoel letterlijk al voorhand geprogrammeerd hebben staan: die maak ik kapot

IronChef 10 mei 2009 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4098056)
Moord met voorbedachte rade

Zelfverdediging niet, onopzettelijke doodslag dan ook weer niet.

Ik bedoel letterlijk al voorhand geprogrammeerd hebben staan: die maak ik kapot

Volgens die logica moet de beul ook terechtgesteld worden.

RodeLantaarn 10 mei 2009 19:26

Ik zou zeggen: Elke politieke leider of invloedrijk persoon (lobbygroepen, industriëlen met een niet al te ethische visie, religieuze leiders zoals Ted Haggart) die liever uit eigenbelang handelt en de massa manipuleert en beliegt. Deze zijn door hun verkeerde opvattingen rechtstreeks verantwoordelijk voor de ondergang van het milieu, de onlogica van de huidige samenleving en de armoede in de wereld.De grootste misdadigers zullen nooit berecht worden, noch opgesloten en laat staan terecht gesteld. Ze krijgen er een eiland met een kast van een huis voor. Mooie wereld.

Dajjal 10 mei 2009 19:31

Moord
Pedofilie
Verkrachting
Overval met geweld die leidt tot blijvende schade voor de slachtoffers
Religieus terrorisme
Politicus zijn

Flanelcondoom 10 mei 2009 20:19

Mensen die uit de luidsprekers van hun mobieltjes in openbare vervoersmiddelen muziek afspelen, en mensen die om nachtelijke uren in appartementen overdreven harde muziek afspelen (ik heb het over muziek dat men twee verdiepen hoger nog hoort) dienen, indien op heterdaad betrapt, hun leven ontnomen te worden.

Er zijn misdaden uit armoede, uit slechtheid, en uit plebsarische ongecultuurdheid. Ik geloof dat deze laatste cathegorie met bruut geweld kan worden uitgeroeid. Bepaalde mensen zijn immers niet vatbaar voor logica.
Net zoals de Britten in India de Satipraktijken hebben uitgeroeid, geloof ik dat bruut geweld hier dergelijke praktijken, alsook het niet opruimen van hondenpoep, kan stopzetten.

Dajjal 10 mei 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4098342)
Mensen die uit de luidsprekers van hun mobieltjes in openbare vervoersmiddelen muziek afspelen, en mensen die om nachtelijke uren in appartementen overdreven harde muziek afspelen (ik heb het over muziek dat men twee verdiepen hoger nog hoort) dienen, indien op heterdaad betrapt, hun leven ontnomen te worden.

Er zijn misdaden uit armoede, uit slechtheid, en uit plebsarische ongecultuurdheid. Ik geloof dat deze laatste cathegorie met bruut geweld kan worden uitgeroeid. Bepaalde mensen zijn immers niet vatbaar voor logica.
Net zoals de Britten in India de Satipraktijken hebben uitgeroeid, geloof ik dat bruut geweld hier dergelijke praktijken, alsook het niet opruimen van hondenpoep, kan stopzetten.

Flanelleke...Ik ben het op bijna niks eens met je.. Maar nu zijt ge mijne maat :D

HAMC 10 mei 2009 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4098342)

LOL

Tegen dat jij klaar bent roepen de mensen: Hitler kom terug, alles is vergeven.

Raf 10 mei 2009 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4098040)
Doodstraf nee, doodstraf ja, het gaat hier soms nogal te keer, en iedere blijft in zijn loopgrachten zitten, en verandert niet van mening, wat ook de argumenten van de " tegenstander " zijn ...

Geen enkele. Da's nogal evident.

Dajjal 10 mei 2009 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4098384)

Right. Tot iemand uw 7-jarige dochter ontvoert en langs alle kanten poept.

Ah..maar ja... Kindjes is niet uw ding.

toccata 10 mei 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4098384)

²

Heftruck 10 mei 2009 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4098044)
Pedofilie

Ge bedoelt waarschijnlijk verkrachting?

kiko 10 mei 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4098040)

Seriemoordenaars en andere psychopaten.

Bestudeer hen, laat hen zoveel mogelijk betalen voor de schade die ze aangericht hebben en daarna, weg ermee.

kiko 10 mei 2009 21:27

Oh en oorlogsmisdadigers.

Another Jack 10 mei 2009 21:28

Uw kind of huisdier 'kiko' noemen.

420yeahbaby 10 mei 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4098422)
Ge bedoelt waarschijnlijk verkrachting?

Ook de zieken, sorry dak het zeg.
Keuze geven: castratie of spuitje naar den hemel toe

Flanelcondoom 10 mei 2009 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4098447)
Oh en oorlogsmisdadigers.

Zijnde mensen die geen uniform kunnen betalen maar toch voor hun land willen opkomen?

kiko 10 mei 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4098455)
Zijnde mensen die geen uniform kunnen betalen maar toch voor hun land willen opkomen?

't Is al eerder laat, mijn oogjes vallen toe, dus ik zal je gelijk geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be