Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123040)

ministe van agitatie 11 mei 2009 17:28

Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken

Citaat:

Bij een dolle schietpartij op een militaire basis in Bagdad heeft een Amerikaanse soldaat vijf collega's doodgeschoten en drie andere verwond. De dader werd na de laffe aanval aangehouden. Dat heeft het ministerie van Defensie bekendgemaakt. De schietpartij vond plaats omstreeks 13 uur onze tijd in het kamp Liberty in de Iraakse hoofdstad. Liberty, dat dicht bij de internationale luchthaven van Bagdad ligt, is de grootste Amerikaanse basis in Irak. (afp/gb/dea)
Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk. Ik ken de details niet dus is het moeilijk te beoordelen in hoeverre hij zijn collega's bijvoorbeeld in de rug heeft geschoten of 's nachts terwijl ze sliepen. Dat zou idd laf zijn.

bronnetje

Andro 11 mei 2009 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099689)
Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk. Ik ken de details niet dus is het moeilijk te beoordelen in hoeverre hij zijn collega's bijvoorbeeld in de rug heeft geschoten of 's nachts terwijl ze sliepen. Dat zou idd laf zijn.

bronnetje

Mooi, wachten is de boodchap!

ministe van agitatie 11 mei 2009 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4099705)
Mooi, wachten is de boodchap!

Noch op Amerikaanse noch op Britse websites lees ik iets ivm 'laf'. Het lijkt me overigens niet de taak van een krant om dat te beoordelen, tenzij in de sectie 'commentaar en duiding'.

Johnny Blaze 11 mei 2009 17:47

Dit is het eerste beeld dat in mn kop opkomt.

longhorn 11 mei 2009 18:06

Wat bedoel je met de titel van deze topic? Dat de schutter een moreel hoogstaand iemand is?

ministe van agitatie 11 mei 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4099760)
Wat bedoel je met de titel van deze topic? Dat de schutter een moreel hoogstaand iemand is?

Hij deed me denken aan Hasan Akbar.

longhorn 11 mei 2009 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099782)
Hij deed me denken aan Hasan Akbar.

Ja. Beiden zijn humane niet-klootzakken? Het verwondert me niet dat er nu en dan een soldaat de druk niet meer aankan en snapped. Jammer dat het zo moet gebeuren en hij gewoon zichzelf niet een kogel door het hoofd jaagt.

ministe van agitatie 11 mei 2009 18:25

Och, als hij andere soldaten ervan weerhoudt wat onschuldige burgers af te maken, kunnen we er alleen maar voorstander van zijn, toch?

longhorn 11 mei 2009 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099798)
Och, als hij andere soldaten ervan weerhoudt wat onschuldige burgers af te maken, kunnen we er alleen maar voorstander van zijn, toch?

Eens die soldaten weg zijn, zult ge pas zien hoeveel onschuldige burgers er zullen afgemaakt worden. Ik hoop uiteraard van niet maar een burgeroorlog lijkt me nog altijd heel mogelijk in Irak.

Flanelcondoom 11 mei 2009 18:45

Een soldaat draagt nooit schuld.

Dat sommige zelfverklaarde vrijheidsstrijders de schuld geven aan de soldaat...

kelt 11 mei 2009 21:08

De krijgsraad zal hem vermoedelijk ter dood veroordelen.... :?

Verder lijkt het mij dat er in die Amerikaanse basis heel losjes omgesprongen wordt met wapens en munitie...Ik herinner mij dat in het Belgisch Leger er wel wapens in de kamer konden zijn maar GEEN(lees: NUL) munitie,en dat werd streng en om de haverklap nagezien(inspectie kasten,strakke boekhouding uitgedeelde en verbruikte munitie..).

longhorn 11 mei 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4100114)
De krijgsraad zal hem vermoedelijk ter dood veroordelen.... :?

Verder lijkt het mij dat er in die Amerikaanse basis heel losjes omgesprongen wordt met wapens en munitie...Ik herinner mij dat in het Belgisch Leger er wel wapens in de kamer konden zijn maar GEEN(lees: NUL) munitie,en dat werd streng en om de haverklap nagezien(inspectie kasten,strakke boekhouding uitgedeelde en verbruikte munitie..).

Wat ik helemaal niet begrijp, is dat de schietpartij plaatsvond in een 'stress-clinic'. Een soldaat die met zodanige stress te maken heeft dat ie in therapie moet, neem je toch beter zijn wapen af? Helaas moeten dergelijke rampen gebeuren vooraleer men het doorheeft.

barfo 12 mei 2009 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4100255)
Wat ik helemaal niet begrijp, is dat de schietpartij plaatsvond in een 'stress-clinic'. Een soldaat die met zodanige stress te maken heeft dat ie in therapie moet, neem je toch beter zijn wapen af? Helaas moeten dergelijke rampen gebeuren vooraleer men het doorheeft.

hij was net uit die kliniek "ontslagen" dus "genezen"

Raccoon 12 mei 2009 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4100114)

Dat is zo, maar in Irak zit je niet meer in je kamer. Het is een oorlogszone (ondanks de officiële beëindiging van de oorlog) en dat betekent dat je je wapen ten allen tijde bij je hebt, klaar om te vuren.

Vendetta 12 mei 2009 13:12

@ ministeR van agitatie

Citaat:

Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken

Citaat:

Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk.

Ooit nam ik uw posts op dit forum serieus, het kan soms verkeren...

Vendetta

ministe van agitatie 12 mei 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta (Bericht 4100985)
Ooit nam ik uw posts op dit forum serieus, het kan soms verkeren...

Hoe erg ...

Flanelcondoom 12 mei 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4101142)
Hoe erg ...

Je afreageren op soldaten...

Je bent geen echte linkse. Al je zogenaamde verdiensten zeggen niks. Een roeper ben je.

ministe van agitatie 12 mei 2009 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4101146)
Je afreageren op soldaten...

Je bent geen echte linkse. Al je zogenaamde verdiensten zeggen niks. Een roeper ben je.

Goed dat er toch iemand bepaalt wie een échte linkse is en wie niet. Daar zaten we allemaal op te wachten.

ministe van agitatie 12 mei 2009 16:52

Citaat:

Sgt Russell (de vermoedelijke dader) was "probably" on his third tour of duty in Iraq, but was due to return home soon, officials said.

An inquiry is under way into whether there are sufficient mental health facilities in Iraq for troops.

Almost one in five US soldiers deployed in Iraq suffer from Post-Traumatic Stress Disorder, according to the US military's Battlemind website.

Derk de Tweede 16 mei 2009 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4099811)
Eens die soldaten weg zijn, zult ge pas zien hoeveel onschuldige burgers er zullen afgemaakt worden. Ik hoop uiteraard van niet maar een burgeroorlog lijkt me nog altijd heel mogelijk in Irak.

Is die niet al een paar jaar aan de gang ?
Maar ik denk wel dat die oorlog zal verergeren als de VS zich te snel terugtrekt uit Irak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be