![]() |
Intelligentie van politici
Als ik soms eens een politicus aan't woord hoor zijn, een interview lees, of de forumsessies doorblader, valt het mij op dat een groot deel van de politici behoorlijk dom is.
Of ze zijn onwetend, of ze zijn vastgeroest, of ze zijn gewoon simpel. Vaak ook combinaties van de drie. Nu vraag ik mij af: is dat gedoe met gelijkheid en mensenrechten wel een voldoende reden om dommerds in de regering te halen? |
tijd voor een technocratie
|
Citaat:
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom iemand met een diploma rechten meerdere ministerportfolio's achter elkaar kan bezitten die niet aansluiten bij een diploma rechten. Het valt mij op dat de opleiding van politici vaak dient als instrument in hun baan naar de politiek, en niet als iets waarmee ze kunnen regeren. |
Citaat:
De meerderheid van hen is immers advocaat. Denkt U dan dat ze zich bewust dommer voordoen dan dat ze zijn ? Wat zou daarvoor de reden kunnen zijn ? |
Citaat:
Als ik nog moet dweilen, zeg het maar. Ik ken de realiteit van de opleidingen rechten. |
Advocaten slim ? Je moet gewoon dom zijn om zo een achterlijke wetgeving te willen vanbuiten leren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vraag is wat er tegen doen? De enige manier om het systeem te veranderen is het huidige af te breken en een nieuwe te installeren. we kunnen het ook evolutief doen, maar dat duurt te lang. |
Citaat:
Het volk is te materialistisch ingesteld en te rijk om te riskeren wat het reeds heeft. Zelfs de zware jongens in de banlieu kunnen zo in toom worden gehouden. |
Ik weet dat Maddox eens poneerde dat men een soort examens voor politici moest instellen, om na te gaan of ze in ieder geval voldoende basiskennis hadden om hun "beroep" uit te oefenen. En dat examen moest zeker niet gemakkelijk zijn...
Persoonlijk zie ik een meritocratie prima zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is allerlei kurkhoofden binnenlaten dan wel werkbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Zo lang mensen zitten en zichzelf te bescheiden vinden om iemand dom te noemen, grijpen de dommen de macht en richten ze schade aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be