Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=208)
-   -   Ontkenning Armeense genocide (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123111)

vercetti 13 mei 2009 11:29

Ontkenning Armeense genocide

Beste

De Holocaust ontkennen is strafbaar. Waarom het dat is, is me een raadsel, het is tenslotte vrije meningsuiting, maar soit.
Waarom wordt het ontkennen van de Armeense genocide door Turkije niet bestraft? Vindt u dat het ontkennen van de Armeense genocide bestraft moet worden? Zoja: waarom. Indien niet: waarom, en wat is het verschil met de Holocaust dan?

mvg

deadlock 13 mei 2009 18:53

Heb je hier wat aan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard...enian_Genocide

Open staan voor andere meningen, en achter bewijzen en authentieke gegevens vragen, is altijd mooi meegenomen.

Dank u

IronChef 13 mei 2009 22:39

En wikipedia is een doorslaggevend bewijs met authentieke gegevens?

franke fritz 14 mei 2009 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 4102318)
Beste

De Holocaust ontkennen is strafbaar. Waarom het dat is, is me een raadsel, het is tenslotte vrije meningsuiting, maar soit.
Waarom wordt het ontkennen van de Armeense genocide door Turkije niet bestraft? Vindt u dat het ontkennen van de Armeense genocide bestraft moet worden? Zoja: waarom. Indien niet: waarom, en wat is het verschil met de Holocaust dan?

mvg

Ik heb niets tegen vrije meningen. Beweren dat er geen holocaust is geweest is al even belachelijk als beweren dat de aarde plat is.
Moeten daar strenge straffen op? Maar neen, internering is al voldoende. Je ziet dingen die er niet zijn, of beter je ziet de dingen die er zijn niet.

Saïd El Khadraoui 14 mei 2009 09:14

Hallo!
Goeie vraag over de Armeense genocide. Puur wettelijk gezien zijn er enkel straffen voorzien voor het expliciet ontkennen van de holocaust tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dit wil niet zeggen dat andere bijzonder tragische gebeurtenissen, zoals de 'Armeense genocide' niet veroordeelt en herdacht moeten worden. Positief is alvast dat in Turkije zelf een aantal professoren dit de laatste jaren grondiger bestuderen en dat er een debat op gang aan het komen is. Essentieel is dat er opnieuw toenadering wordt gezocht tussen Turkije en Armenië. Zo spelen ze ondertussen al voetbal tegen elkaar! ;-)

circe 14 mei 2009 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saïd El Khadraoui (Bericht 4103714)
Hallo!
Goeie vraag over de Armeense genocide. Puur wettelijk gezien zijn er enkel straffen voorzien voor het expliciet ontkennen van de holocaust tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dit wil niet zeggen dat andere bijzonder tragische gebeurtenissen, zoals de 'Armeense genocide' niet veroordeelt en herdacht moeten worden. Positief is alvast dat in Turkije zelf een aantal professoren dit de laatste jaren grondiger bestuderen en dat er een debat op gang aan het komen is. Essentieel is dat er opnieuw toenadering wordt gezocht tussen Turkije en Armenië. Zo spelen ze ondertussen al voetbal tegen elkaar! ;-)

Het probleem is niet dat het ontkennen niet bestraft wordt in Turkije, het probleem is dat ELKE TURK strafbaar is zowel binnen als buiten Turkije als hij of zij de armeense genocide ERKENT.

Dit maakt dat zowel belgische als nederlandse (en andere) volksvertegenwoordigers die armeense genocide moeten ontkennen indien ze ook een turks paspoort hebben, vermits ze anders stante pede kunnen worden opgepakt eenmaal op bezoek in Turkije.

Wat vindt U in feite van die dubbele nationaliteiten? Hoe kunnen belgische volksvertegenwoordigers de belgische souvereiniteit behouden als ze tegelijk turks of marokkaans onderdaan zijn?

deadlock 14 mei 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4103459)
En wikipedia is een doorslaggevend bewijs met authentieke gegevens?

Mag ik niet onrechtsreeks refereren naar Bernard Lewis?
Ik wou maar zeggen dat er een meningsverschil bestaat, en dan tussen westerse denkers onderling, zoek het maar op!

Dat is wat ik weet, en voor de rest weet ik niets zeker, is dit gebeurd? ik ben de eerste die de ontkenning strafbaar wilt maken.

roger verhiest 14 mei 2009 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4103745)
Het probleem is niet dat het ontkennen niet bestraft wordt in Turkije, het probleem is dat ELKE TURK strafbaar is zowel binnen als buiten Turkije als hij of zij de armeense genocide ERKENT.

Dit maakt dat zowel belgische als nederlandse (en andere) volksvertegenwoordigers die armeense genocide moeten ontkennen indien ze ook een turks paspoort hebben, vermits ze anders stante pede kunnen worden opgepakt eenmaal op bezoek in Turkije.

Wat vindt U in feite van die dubbele nationaliteiten? Hoe kunnen belgische volksvertegenwoordigers de belgische souvereiniteit behouden als ze tegelijk turks of marokkaans onderdaan zijn?

Dubbele Nationaliteiten zijn een zaak die minder met een individuele voorkeur dan wel met de politiek van diverse landen die deze toestaan/verplichten te maken hebben. Ik dacht dat zelfs België het recent mogelijk maakte de belgische nationaliteit te behouden in het geval men een andere nationaliteit verwerft. er zijn nu eenmaal diverse nationaliteiten die men behoudt ondanks
men dit in sommige gevallen zelf niet wil (onvrijwillig dus).

Dat dit met loyaliteit tegenover je land of een land niets te maken heeft is geloof ik ook wel duidelijk : de geschiedenis zit vol met "landverraders" , "collaborateurs", "klassevijanden" enz.. waarbij hun nationaliteit geen enkele rol speelt.

Kortom : dit is een kunstmatig onprobleem

circe 14 mei 2009 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4103931)
Dubbele Nationaliteiten zijn een zaak die minder met een individuele voorkeur dan wel met de politiek van diverse landen die deze toestaan/verplichten te maken hebben. Ik dacht dat zelfs België het recent mogelijk maakte de belgische nationaliteit te behouden in het geval men een andere nationaliteit verwerft. er zijn nu eenmaal diverse nationaliteiten die men behoudt ondanks
men dit in sommige gevallen zelf niet wil (onvrijwillig dus).

Dat dit met loyaliteit tegenover je land of een land niets te maken heeft is geloof ik ook wel duidelijk : de geschiedenis zit vol met "landverraders" , "collaborateurs", "klassevijanden" enz.. waarbij hun nationaliteit geen enkele rol speelt.

Kortom : dit is een kunstmatig onprobleem

Zeg dat tegen Albayrak en Aboutaleb, tegen Emir Kir en Veli Yûksel als ze het standpunt van Nederland of Belgie moeten verkondigen over de armeense genocide of over de onderdanigheid aan de marokkaanse koning!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be