Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=208)
-   -   Hereniging met Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123151)

Leo 14 mei 2009 05:14

Hereniging met Nederland

Als Metternich de vraag niet stelt doe ik het maar:

Citaat:

Hoe staat u tegenover de hereniging met Nederland? Of dit nu Vlaanderen + Nederland is of België + Nederland, doet er even niet toe. Bent u ervoor te vinden om terug naar de staatsgrenzen te gaan van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?

Saïd El Khadraoui 14 mei 2009 09:22

Dag Leo!

Ik denk niet dat de hereniging met Nederland er snel zal komen! Heel wat mensen, met onze burgemeester Louis Tobback op kop, betreuren dat België in 1830 afgescheurd werd van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden omdat het ons verzwakt heeft. Ondertussen is er veel veranderd: Europa werd opgericht en dat groter geheel wordt belangrijker en belangrijker. Vele zaken die we niet meer in Vlaanderen of België geregeld krijgen worden op dat niveau afgesproken.

Groetjes

Said

LiberaalNL 14 mei 2009 15:18

U denkt dat een hereniging met Nederland er niet snel zal komen, maar zou U voorstander of tegenstander zijn van een vereniging?

jef 14 mei 2009 20:02

Ik ga verdomme niet met 'NL' vanachter op mijn auto rijden zene.

job 15 mei 2009 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jef (Bericht 4104702)

Plak 'm dan vooraan.
:?

Burkide 15 mei 2009 08:34

Citaat:

Dan noemen we het land maar Kwaboembia, met als afkorting 'KB'. De naam van het land is nu eenmaal niet het essentiële.

Renesse 15 mei 2009 10:53

Citaat:

Wat een irrationeel denken heeft u.

What's in a name?

Dat is even debiel als een Vlaams Belanger/botenliefhebber die flagrant weigert om naar de Belgian Boat Show te gaan omwille van de naam.

boerenverstand 15 mei 2009 11:05

Citaat:

Prima argumentatie, felicitaties zijn hier op hun plaats.

Shadowke 15 mei 2009 11:14

een geluk dat de 'Hollanderhaters' in België in de minderheid zijn tegenwoordig.

ps: richt jullie pijlen is op Wallonië die de Vlaming al meer dan twee eeuwen aant uitmelken zijn (idd zelfs voor de Belgische onafhankelijkheid)

brother paul 15 mei 2009 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4105581)
een geluk dat de 'Hollanderhaters' in België in de minderheid zijn tegenwoordig.

ps: richt jullie pijlen is op Wallonië die de Vlaming al meer dan twee eeuwen aant uitmelken zijn (idd zelfs voor de Belgische onafhankelijkheid)

Shadow, jij hebt een verborgen agenda: jij wil vlaanderen bij nederland krijgen zoals Duitsland vroeger vlaanderen wilde losweken van wallonie;.

Wij worden gebruikt door de marketing van het germaanse ras ??

brother paul 15 mei 2009 11:48

Citaat:

hang dan ET aan uw auto.

van ego - tripper

boerenverstand 15 mei 2009 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4105631)
Shadow, jij hebt een verborgen agenda: jij wil vlaanderen bij nederland krijgen zoals Duitsland vroeger vlaanderen wilde losweken van wallonie;.

Maar misschien kunnen wij nog wel wat leren van de hollanders.

Mag ik u er aan herinneren dat de hollanders onmiddellijk klacht hebben ingediend bij het gerecht wegens "misleiding" tegen Votron, Lippens,....waar zaten al die belgen ?

Hoeveel belgen gaan klacht indienen tegen de heer Andre Bergen , denkt u ?

Voor mij wil ik gerust bij de hollanders, zonder Brussel , dit is niet meer te redden, sorry , Bart .

Shadowke 15 mei 2009 11:54

Citaat:

neen, ik heb geen verborgen politieke agenda aangezien ik tot geen enkele politieke partij hoor.

Nederlanders zijn onze broeders en zusters.
in een Vlaams-Nederlandse confederatie (twee aparte staten dus) kan Vlaanderen de overgenomen Belgische staatsschuld zonder problemen overnemen en afbetalen zonder dat de belastingen worden verhoogd.

want hoe je het ook draait of keert, het is afgelopen met den Belziek.

Renesse 15 mei 2009 11:55

Citaat:

Shadow, jij hebt een verborgen agenda: jij wil vlaanderen bij nederland krijgen

Volgens mij is dat geen verborgen agenda, maar open en bloot.

Dat is wel goed hoor, dat heeft meer voordelen dan nadelen.

brother paul 15 mei 2009 11:56

Ik denk dat je naar Benelux moet, maar jullie minister van Economische zaken heeft precies in het fortis dossier bewezen niet te kunnen samenwerken ???

Shadowke 15 mei 2009 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 4105641)
Maar misschien kunnen wij nog wel wat leren van de hollanders.

Mag ik u er aan herinneren dat de hollanders onmiddellijk klacht hebben ingediend bij het gerecht wegens "misleiding" tegen Votron, Lippens,....waar zaten al die belgen ?

Hoeveel belgen gaan klacht indienen tegen de heer Andre Bergen , denkt u ?

Voor mij wil ik gerust bij de hollanders, zonder Brussel , dit is niet meer te redden, sorry , Bart .

we nemen Brussel wel mee, maar we smijten die francofone elite eruit.
de èchte Brusselaars hebben geen problemen met wel Vlaanderen.
voor de buitenlanders, muv de Eurocraten, ist aanpassen (integreren en Nederlands leren) of (ontnemen Vlaamse nationaliteit en) ticket-retour naar eigen land. ze mogen wel Frans blijven praten ;)

Shadowke 15 mei 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4105653)
Ik denk dat je naar Benelux moet, maar jullie minister van Economische zaken heeft precies in het fortis dossier bewezen niet te kunnen samenwerken ???

en welke minister van Financiën wilde persé Fortis verkopen aan Peribas?
kdenk niet de Nederlandse minister van economische zaken.

boerenverstand 15 mei 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4105653)

Heb ik gisteren niet gehoord dat de belgen een beetje pijnlijke Fortis-informatie hadden "achtergehouden" en dat Hessels daarop met Bos had getelefoneerd en toen is deze in actie gekomen , belgen mes op de keel .

boerenverstand 15 mei 2009 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4105656)
we nemen Brussel wel mee, maar we smijten die francofone elite eruit.
de èchte Brusselaars hebben geen problemen met wel Vlaanderen.
voor de buitenlanders, muv de Eurocraten, ist aanpassen (integreren en Nederlands leren) of (ontnemen Vlaamse nationaliteit en) ticket-retour naar eigen land. ze mogen wel Frans blijven praten ;)

Shadow,

euh, heb jij recentelijk nog eens door Molenbeek, St-Joost, Schaarbeek .....gewandeld ? Ken jij Malika El Farouk en Co ?

Shadowke 15 mei 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 4105669)
Shadow,

euh, heb jij recentelijk nog eens door Molenbeek, St-Joost, Schaarbeek .....gewandeld ? Ken jij Malika El Farouk en Co ?

nope

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be