![]() |
Stoomauto's
Ik vroeg mij af hoe milieuvriendelijk een stoomauto zou zijn tegenover een verbrandingsmotorauto.
|
Citaat:
P.S. Zitten wij hier alleen ofzo? Waarom kom ik de hele tijd jouw typsels tegen?;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Technisch dik klote me dunkt.
En bovenbuur heeft gelijk. Een stoomturbine moet je rustig behandelen, traag de rpm opvoeren, zorgen dat hij niet te snel gaat.... Voor er direct een auto mee aan te drijven, das geen doen. Als je een electromotor er tussen steekt ben je echt een zwaar ding aant maken ;) Wat natuurlijk niet echt boeit in een sub of tanker...maar in een auto wel. Kwa flexibiliteit is er nog niks op de markt dat echt een verbrandingsmotor kan overtreffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Succesvolle stoomautos....ergens zo begin deze eeuw zeker ? |
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus alle 900 meter stoppen om bij te vullen.... http://www.dirtydogsdesign.nl/Luca/auto/oude.html |
Die van Cugnot?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Plus, zulke procedés zijn nogal slijtgevoelig voor de installatie zélf,of zullen we ineens er een waterbehandelingcentrale op monteren... Dat gaat vast een grote auto worden men weinig plaats binnenin... |
Citaat:
Dat is een erg dure wagen ;) |
Citaat:
Sta je daar met je dure keramische lagers en een lekke ketel of opengescheurde leiding... Of gaan ze ineens alles keramisch maken,onbetaalbaar dan...;-) En blijft dan nog altijd het feit,met welke brandstof wordt het water verhit.... Terug naar die goeie oude tijd waarin optrekken gelijk stond aan een gigantische rookpluim...... Goed voor het millieu dus...8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be