Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bert-clan vs. spa-Rood? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123335)

Jeronimo 17 mei 2009 15:17

Bert-clan vs. spa-Rood?

In mijn gemeente lijkt er een oorlog aan de gang tussen de sympathisanten van Anciaux en de radicalere spa'ers, op de hoek van mijn straat staat namelijk een verkiezingspaneel van de gemeente, en in de voor de spa voorziene ruimte plakte gisterenmorgen een affiche van Bert, en 3 van andere spa'ers. (Waarom is die zijn affiche eigenlijk niet in de stijl van de andere, en staat het spa-logo daar zo verschrikkelijk klein op?) Gisterenavond was Bert overplakt door een andere spa'er, en deze morgen lag die zijn affiche verscheurd op de grond, en hing er weer een Bert. Is er een serieus conflict aan de gang binnen de spa? Heeft iemand hier nog iets van gemerkt?

toccata 17 mei 2009 15:24

Is het niet zo dat je in elke centrum partij verschillende stromingen hebt, die elkaar (vooral als het slecht gaat) het leven zuur maken.
En dat militanten van de SPA niet blij zijn met Bert, daar kan ik perfect inkomen

Jeronimo 17 mei 2009 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4108685)
Is het niet zo dat je in elke centrum partij verschillende stromingen hebt, die elkaar (vooral als het slecht gaat) het leven zuur maken.
En dat militanten van de SPA niet blij zijn met Bert, daar kan ik perfect inkomen

Dat er conflicten zijn valt te begrijpen. Maar dat ze gewoon constant elkaars affiches overplakken terwijl ze nog van dezelfde partij zijn snap ik totaal niet. Dan moet er toch serieuze ruzie zijn binnen de spa.

Flanelcondoom 17 mei 2009 15:39

Een volkje die toelaat dat "bert" nog steeds mag meedoen met de verkiezingen, is een volkje van slaven.

Den Ardennees 17 mei 2009 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4108706)
Een volkje die toelaat dat "bert" nog steeds mag meedoen met de verkiezingen, is een volkje van slaven.

dankzij de VRT-indoctrinatie...

Flanelcondoom 17 mei 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4108748)
dankzij de VRT-indoctrinatie...

Ik heb al een vijftal tuinen geteld waar zijn bleitsmoel op een grote houten billboard is geplakt.

solidarnosc 17 mei 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4108700)
Dat er conflicten zijn valt te begrijpen. Maar dat ze gewoon constant elkaars affiches overplakken terwijl ze nog van dezelfde partij zijn snap ik totaal niet. Dan moet er toch serieuze ruzie zijn binnen de spa.

Men moet al dicht staan bij de affiche van "Bert" om te zien dat ie lid is van de SP.a.

Jeronimo 17 mei 2009 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4108757)
Men moet al dicht staan bij de affiche van "Bert" om te zien dat ie lid is van de SP.a.

Voila. Terwijl alle andere affiches gelijkaardig opgebouwd zijn, een rode cirkel op de achtergrond, de persoon daarvoor en in het groot "spa" eronder, heeft Bert een affiche met zichzelf tegen witte achtergrond, met in het petieterig "spa" eronder. :?

solidarnosc 17 mei 2009 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4108758)
Voila. Terwijl alle andere affiches gelijkaardig opgebouwd zijn, een rode cirkel op de achtergrond, de persoon daarvoor en in het groot "spa" eronder, heeft Bert een affiche met zichzelf tegen witte achtergrond, met in het petieterig "spa" eronder. :?

Ik neem aan dat "Bert" en SP.a denken dat ie als semi-onafhankelijk "produkt" een hogere score kan halen.

Jeronimo 17 mei 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4108765)
Ik neem aan dat "Bert" en SP.a denken dat ie als semi-onafhankelijk "produkt" een hogere score kan halen.

Het is dan ook erop of eronder voor hem.

solidarnosc 17 mei 2009 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4108769)

Ja maar dat is ook het geval voor de kiesvereniging waar hij vandaag deel van uitmaakt. (SP.a voor diegenen die het niet meer kunnen volgen.)

Den Ardennees 17 mei 2009 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4108769)

ja, maar "eronder" zou in zijn geval gewoon kunnen betekenen dat ie wordt geparkeerd op een hoge post, baas van de NMBS of zo. Nog altijd niet slecht voor iemand met Berts "capaciteiten".

lollysticky 17 mei 2009 23:28

laat ons hopen dat ze die pipo eindelijk uit de politiek wegwerken.

daiwa 18 mei 2009 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4109261)
laat ons hopen dat ze die pipo eindelijk uit de politiek wegwerken.

2

Pelgrim 18 mei 2009 10:56

Citaat:

In een democratie mag iedereen meedoen, ook bert anciaux. Zelfs bert anciaux.

Pelgrim 18 mei 2009 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4108757)

De mensen van SP.A rood zullen het wel goed genoeg weten hoor. ;-)

Flanelcondoom 18 mei 2009 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4109656)
In een democratie mag iedereen meedoen, ook bert anciaux. Zelfs bert anciaux.

St.1: Democratie werkt.

Pr.1: Bert Anciaux

=> ~ St.1

FDM 4 juni 2009 20:04

see ya on sunday

Txiki 4 juni 2009 20:05

Citaat:

:clapping: schitterend!

Dimensie 4 juni 2009 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4108975)
ja, maar "eronder" zou in zijn geval gewoon kunnen betekenen dat ie wordt geparkeerd op een hoge post, baas van de NMBS of zo. Nog altijd niet slecht voor iemand met Berts "capaciteiten".

Zo zal het inderdaad aflopen. Waarschijnlijk weet hij nu al waar hij binnen een paar weken aan de slag gaat. Positieve discriminatie noemen die rooien dat.:-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be