![]() |
Zaak Vijnck kost de liberale partijen stemmen
"De zaak-Vijnck speelt de twee hoofdrolspelers, Open VLD en Lijst Dedecker, parten. Beide partijen gaan achteruit in de peiling van de VRT en De Standaard. Hun stemmen worden in de eerste plaats door CD&V en Vlaams Belang gerecupereerd. Ook Groen! gaat met een deel van de koek lopen."
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eilingAlgemeen Een mooie zaak - de mensen moeten gelukkig niets weten van het liberaal gesjacher met postjes en mandaten. Ook opvallend dat het kiezerspubliek van LDD zeer ontrouw blijkt te zijn. Het moge duidelijk zijn dat dit liberaal splinterpartijtje geen toekomst heeft op lange termijn. Diegenen die dachten dat Dedecker het Vlaams Belang zou uitroken, zijn eraan voor de moeite. |
Het gaat over peiling
Niet te vertrouwen dus EDIT: ik lees net dat Groen! stemmen zou krijgen van LDD'ers, is dat geloofwaardig? Die twee liggen toch mijlenver uit elkaar qua programma |
dat LDD en open-VLD stemmen verliezen door hun blaas-campagnes kan ik goed geloven.
CD&V en SPa halen ook nog te veel stemmen volgens de peilingen. maar ja, de regimepers ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Whatever.... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb dat gevoel vooral met Gennez en Somers. Twee mensen waarvan althans in het gevoel heb dat ze inhoudelijk licht wegen en binnen de partij niet zoveel te zeggen hebben.De ironie is dat ik dat bij "de mosselen nog vis partij" dat gevoel veel minder heb hoewel dat toch de logica zou moeten zijn. In die zin is het gunstig voor hen dat ze Somers geparkeerd hebben en Van Mechelen boegbeeld is. |
Citaat:
Wanneer gaat men peilingen eens verbieden? |
Citaat:
Ik heb trouwens schrik dat deze peiling Groen! overschat (zoals in 2007) |
Citaat:
Somers & Gennez zijn inderdaad twee extreme voorbeelden van de huidige heerschappij van de ideologische lichtgewichten en de zeveraars. Maar er zijn er andere... |
Mischien willen we met steeds meer kiezers eigenlijk "panacheren"(politici uit verschillende partijen kiezen),omdat geen enkele partij ons kan wijsmaken dat ze "alles" in huis hebben......
Dat zou dan die aanhoudende "afvlakking" van de sterkte van de partijen verklaren.DE verwarring wordt al minstens een decennium in stand gehoduen door de partijen zelf met hun bespottelijke,"brede" verkiezingsplatforms,die gedumpt worden op de dag van de coalitie-onderhandelingen. Of nog anders gesteld,de vrijdenkende burger wil politici,mensen dus, voor mandaten kiezen, en aanvaard de "keuze van de partij,voor één bepaalde partij" eigenlijk niet meer..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Calvo en Vogels zeiden op het JG congres dat ze voor (minstens) 10% gingen, dat leek me toen minstens 2% te hoog gegrepen:? |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens de eigen regeringsstatistieken zijn de pensioenen op een fundamenteel niveau over een niet zo lange tijd niet meer betaalbaar. Moet nu nog eens lukken dat deze berekeningen gebeurd zijn op compleet onhaalbare vooronderstellingen, zoals tewerkstellingsgraad van 70% (nu ongeveer 55%), een tegelijkertijd stijgende gemiddelde productiviteitsgraad (hoe meer mensen aan het werk, hoe lager dit gemiddelde ligt), een economische groei van 2% per jaar (dat is de laatste jaren niet meer gebeurd en nu is er nog eens een crisis) en begrotingsoverschotten (hier moet ik hoogstwaarschijnlijk zelfs geen kanttekening bij plaatsen). Als je bedoelt 'ze regeren onze collectieve welvaart kapot' - dan geef ik je gelijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be