Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Fortis 450% gestegen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123429)

Goudbever 19 mei 2009 13:03

Fortis 450% gestegen!

http://www.tijd.be/beurzen/60011766

Het Fortis aandeel kende een dieptepunt van 0,57 eurocent om vandaag de 2,70 euro aan te raken.

Een flinke stijging van bijna 500% dus!

Niemand die hier een probleem mee heeft, nee?

Mischien nog mensen aanwezig die de irrationaliteit van de beurs even aan de kaak willen stellen?

Dit is toch niet normaal meer elke zin voor werkelijkheid wordt uit het oog verloren!

Of wordt er alleen zo geklaagd, gemekkert en gezaagd bij kelderende beurskoersen?

Sayonara.

job 19 mei 2009 14:08

Leer eens rekenen. Zou je er beter geen 100 % afdoen...
Van 0,57 naar 2,70 is een stijging met 373,68 procent.

Savatage 19 mei 2009 15:38

Goudbever, als je vanaf de bodem meet tot de huidige koers dan kom je voor quasi elk aandeel zo'n percentages uit. Dat klinkt wel interessant achteraf, maar op het moment zelf is het heel wat moeilijker in te schatten.

Thomas- 19 mei 2009 17:13

Als je goed kan timen kan je op de beurs zeer veel geld verdienen. Maar het omgekeerde geldt ook.

bws 19 mei 2009 20:28

@Goudbever
wat is het probleem met de sterke stijging? op dat moment was er gewoon een enorme onzekerheid over de firma, diegenen die in dat dal een 'gokje' gewaagd hebben en vandaag verkocht hebben(zoals ik) hebben een groot risico gelopen om de grote winst te kunnen binnenrijven, ik zie hier geen enkel moreel bezwaar tegen? Ik zie ook niet in wat er irrationeel aan zou zijn, juist een evenwicht tussen vraag en aanbod. (toen veel aanbod en weinig vraag--> lage prijs, nu weinig aanbod en veel vraag --> hoge prijs)

Scherven A. Mok 20 mei 2009 06:49

Goed voor al die mensen die er mee kunnen leven te gokken met de spaarcenten en jobs van anderen. Aja, en ook nog wel een beetje met het hunne maar als daar iets met gebeurt dan krijgen we onmiddelijk toestanden zoals op die Fortisvergaderingen.

daiwa 20 mei 2009 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4112597)
Goed voor al die mensen die er mee kunnen leven te gokken met de spaarcenten en jobs van anderen. .

Zijn er ontslagen gevallen omdat de aandeelhouders de eerste deal wegstemden - nee.

Is er spaargeld verdwenen omdat de aandeelhouders de eerste deal wegstemden - neen.

Gaan er ontslagen vallen nu Paribas eigenaar is van Fortis - ja!!

netslet 20 mei 2009 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4112597)
Goed voor al die mensen die er mee kunnen leven te gokken met de spaarcenten en jobs van anderen. Aja, en ook nog wel een beetje met het hunne maar als daar iets met gebeurt dan krijgen we onmiddelijk toestanden zoals op die Fortisvergaderingen.

Dat mag personeel van de banksector toch niet erg vinden?

Dat zou nogal hypocriet zijn : het is namelijk ook de basis van hun eigen zakenmodel: nl. geld investeren en winst maken.

Kay_ 20 mei 2009 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 4111157)
http://www.tijd.be/beurzen/60011766

Het Fortis aandeel kende een dieptepunt van 0,57 eurocent om vandaag de 2,70 euro aan te raken.

Een flinke stijging van bijna 500% dus!

Niemand die hier een probleem mee heeft, nee?

Mischien nog mensen aanwezig die de irrationaliteit van de beurs even aan de kaak willen stellen?

Dit is toch niet normaal meer elke zin voor werkelijkheid wordt uit het oog verloren!

Of wordt er alleen zo geklaagd, gemekkert en gezaagd bij kelderende beurskoersen?

Sayonara.

Een groot deel van de aandeelhouders heeft ze wel gekocht toen ze +10 euro stonden. :roll:

Savatage 20 mei 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4113991)
Een groot deel van de aandeelhouders heeft ze wel gekocht toen ze +10 euro stonden. :roll:

Bijzonder dom dan van hun. Als je een vallend mes probeert te vangen dan kom je er ook bloederig van af. Op de beurs is dat niet anders.

Ik ben nog altijd content dat ik geen cent verloren ben aan Fortis. Ik ga er ook nooit één cent van mijn geld in steken (dito voor kbc en dexia en ing).

Kay_ 20 mei 2009 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4114047)
Bijzonder dom dan van hun. Als je een vallend mes probeert te vangen dan kom je er ook bloederig van af. Op de beurs is dat niet anders.

Ik ben nog altijd content dat ik geen cent verloren ben aan Fortis. Ik ga er ook nooit één cent van mijn geld in steken (dito voor kbc en dexia en ing).

Een dik jaar geleden leek Fortis nog een gezond bedrijf met een aandeel dat 16 euro noteerde.

Geen vallend mes...

Savatage 20 mei 2009 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4114070)
Een dik jaar geleden leek Fortis nog een gezond bedrijf met een aandeel dat 16 euro noteerde.

Geen vallend mes...

Dan het aan het crashen was tot 10 euro was het een neervallend projectiel.

Als je aandelen koopt zonder met stop loss orders te werken dan kunnen zulke vallende projectielen je heel kapitaal verslinden.

system 20 mei 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4113991)

Het aandeel zal op middellange termijn zeker tot 7 �* 8 € klimmen. Minstens. Dus, ik herhaal, op middellange termijn. Zegge: binnen 2 �* 6 jaar. De snelheid van de opwaartse trend zal veel afhangen van de conjuctuur. Nu is de markt erg volatiel. Te wispelturig.

Joachim Chiller 14 februari 2014 21:44

een oude titel is leuk

skx7 16 februari 2014 23:07

ons groot intellect van vlaanderen loopt nog eens met de ogen open in de val :)

iedereen blijkbaar al vergeten dat men een omgekeerde splitsing heeft toegepast na de ondergang van fortis? het aandeel is nog steeds maar een peanut groot tov van de kapitalisatie vóór de ondergang van fortis

man man man... hoe simpelen der aarde toch zo makkelijk te manipuleren zijn. het zijn dan nog meestal de uber rechtse zakken die zich laten vangen door de trukken van de financiele foor :)

haha

Gambassi 17 februari 2014 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4114047)

Wat is het verschil dan tussen een KBC en een BAC ?

Het leugenregime dat erachter staat ?

Wie gelooft die mensen nog ?
Wie gelooft die cijfers nog ?

Savatage 17 februari 2014 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7021027)
Wat is het verschil dan tussen een KBC en een BAC ?

Evengroot als het verschil tussen een Delhaize en een Walmart, een Eandis en een ExxonMobil, ... Je moet dan wel iets kennen van de fundamentals en hun boekhoudingen.

Gambassi 17 februari 2014 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7021057)
Evengroot als het verschil tussen een Delhaize en een Walmart, een Eandis en een ExxonMobil, ... Je moet dan wel iets kennen van de fundamentals en hun boekhoudingen.

Veel groter dus.

Hmmm.

Genre Freddie en Fannie dus.
Too big too fail en dus goed voor paardenbrilrisico's.

:lol:

Savatage 17 februari 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7021064)
Veel groter dus.

O.a. en ook een heel verschillend profiel qua interest income, inv. banking, deposito's, NLO's, leiderschap, ...

killimandjaro 17 februari 2014 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skx7 (Bericht 7020764)
ons groot intellect van vlaanderen loopt nog eens met de ogen open in de val :)

iedereen blijkbaar al vergeten dat men een omgekeerde splitsing heeft toegepast na de ondergang van fortis? het aandeel is nog steeds maar een peanut groot tov van de kapitalisatie vóór de ondergang van fortis

man man man... hoe simpelen der aarde toch zo makkelijk te manipuleren zijn. het zijn dan nog meestal de uber rechtse zakken die zich laten vangen door de trukken van de financiele foor :)

haha

Juist een reverse stock split van 10 voor 1.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be