![]() |
Maingain stuurt zelf franstalige oproepingsbrieven.
Ene Olivier Maingain, burgemeester van Sint Lambrechts Woluwe, heeft er niets beters op gevonden dan zelf franstalige oproepingsbrieven te laten drukken voor zowel de Europese als regionale verkiezingen van 7 juni, en deze te sturen naar de Franstaligen in de Vlaamse faciliteitengemeenten Linkebeek, Wezembeek-Oppem en Kraainem.
Over de wettelijkheid van dergelijk initiatief en van de oproepingsbrieven zelf hoeven we het niet eens te hebben, maar als verkiezingsstunt kan het natuurlijk wel tellen. Eens zien of pater Van Rompuy ook daar weer niets over weet te vertellen. Het gaat hier om de leider van het FDF-aanhangsel van één zijner coalitiepartijen, dus je zou denken dat dit Van Rompuy normaliter toch niet helemaal onberoerd kan laten. Maar ja, wat is er eigenlijk nog normaliter in la Belgique, nietwaar… |
Eric moet toch echt de vloermat van de familie zijn als je ziet waar Herman allemaal mee weg kan komen.
|
nogmaals het bewijs wat de Franstaligen willen: een zo groot mogelijk gebied waar het Frans de enigste taal is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik verklaar mij nader: Hun buren, de Vlamingen, vinden hun taal én hun land zo onbelangrijk dat ze zich op de meest hallucinante wijze laten vernederen wanneer een vreemdeling hun hun goed dreigt af te pakken. Voor de Walen schijnt taal en Vlaamse grond wél belangrijk genoeg om "en bloc" liever de economische dieperik in te gaan dan hun "revendications imperiales" te laten vallen. |
Met veel plezier woon ik in Kraainem. Als Mangain stelt dat iedereen de oproepingsbrief in de eigen taal moet ontvangen, dan denk ik dat er hier in Kraainem heel wat brieven in het Engels, Italiaans, Spaans, Duits, enzv (50%) moeten worden opgestuurd, en vraag ik mij af waarom in Mangains eigen gemeente SLW hij dit niet heeft gedaan. Maar Mangain leeft nu eenmaal nog steeds in zijn fantasie dat iedereen die niet Nederlandstalig is, Franstalig is.
|
Waarom de heren vooral in Kraainem haast hebben wordt uit het volgende grafiekje (2008) wel duidelijk:
![]() ![]() Het gaat hier om de dominant gesproken thuistaal. In 2012 zijn de Franstaligen een minderheid in Kraainem, en is aanhechting een gepasseerd station. |
Die Maingain is een pure opportunist, zwaait af en toe de franse vlag, maar is daarin tegenover zijn eigen kiezers weinig konsekwent. Afgelopen jaar weigerde hij een kindertentoonstelling uit Frankrijk over piraten om op te bouwen aan het stadion fallon. Nadat hij de organisatoren eerst wekenlang allerlei vergunningen bij de brandweer, stedbouw en dergelijke had laten nalopen, maakt hij er zich in de gangen van het gemeentehuis kort vanaf, zoals het een echte dictator past.
En denk jij nu dat de franstalige pers daarover gekikt heeft. |
Citaat:
Dat mag mijn beste Hallebarde,als het van francofone zijde komt is het een uiting van francofone vaderlandsliefde,als het van vlaamse zijde zou komen wordt dit uiteraard onder de noemer provocerende fascistische vlaamse haatzaaierij geklasseerd....;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke snoodaard heeft er nu weer Maingain zijn pillekes afgepakt?
Jongens, jongens toch. Wanneer gaan ze eens Maingain en zijn hofnarren afschaffen? Kunnen die gasten zich niet gewoon effe houden aan de regels (die ze wat mij betreft met alle mogelijke juridische middelen mogen aanvechten, dat is hun volste recht, maar zolang de regel staat en niet afgeschaft/vernietigd is, moet hij worden nageleefd, zo moeilijk is dat toch niet?), zodat men zich met ernstige dingen kan bezighouden? Absurd, absurder, absurdst. |
Citaat:
|
Citaat:
Of is voor U een éénzijdige franstalige stembrief gelijk aan een tweetalige stembrief... O ironie..... Goed bezig mijn beste....... |
Citaat:
Citaat:
Het zijn natuurlijk de woorden van een Maingain maar dit valt me dunkt makkelijk te controleren. Als dit klopt dan is de media wel ongenuanceerd door er Franstalige omzendbrieven van te maken. Tweetalige- zou als dit klopt- genuanceerder zijn maar goed een genuanceerde visie op taalkewesties is in Vlaanderen..............verrrrrrrraaaaaaaaaaad. ;-) |
Zozo,lees deze link dan maar eens ,daar staat duidelijk franstalige stembrief....
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...186245-438.art |
Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...186245-438.art |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
maw, het is een de facto uitbreiding van het tweetalig gewest Brussel, niet gewenst door de meerderheid van de Belgen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be