Darwin |
21 april 2004 21:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wie kent er nog "racistische" uitspraken door politiekers die tot de democratische partijen behoren?
Ik denk aan onderstaande van Louis Tobback :
[size=6]"Asielzoekers die hier als meeuwen op een stort komen zitten omdat dat makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen, dienen systematisch te worden uitgewezen". [/size]
Straks mogen we zelf niets meer zeggen dat over de schreef gaat of we hebben een proces aan ons broek.
Met uitspraken als bovenstaande te citeren kunnen we dan tenminste nog ons gedacht zeggen zonder dat men ons gerechtelijk kan vervolgen.
|
niemand kan jou tegenhouden om klacht neer te leggen bij het parket.
Ik snap trouwens niet goed de bedoeling, wat wil je nu zeggen?
Als je zelf zegt dat dat ook "racistische of discriminerende" uitspraken zijn, dan neem ik aan dat je eigenlijk vindt dat die van het Blok ook discriminerend waren?
|
Waar staat er in die post het woordje "discriminerend" en "Vlaams Blok"?
De bedoeling van dit topic is om in te spelen op de nieuwe situatie die door de uitspraak van vandaag is totstandgekomen.
De vrije meningsuiting is vanaf vandaag een stuk kleiner geworden in België. Je kan niet meer zeggen wat je wilt zonder de kans dat je een proces aan je been krijgt als iemand links of rechts vindt dat dat over de politiek correcte schreef gaat.
Dus moeten we creatief zijn als we een sterke uitspraak willen doen zonder het gevaar gerechtelijk vervolgd te worden.
Uitspraken citeren van als politiek correct bekend staande politiekers kan onmogelijk als "racistisch" bestempeld worden en zo kan je jezelf beschermen.
Vergelijk het maar met het lot dat de intelligentsia in de moslimlanden beschoren is. Die moeten zich verbaal ook in duizend bochten wringen om niet in de gevangenis te belanden wegens "verkeerde" uitspraken.
|