Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Verbod op godslastering in Nederland en resolutie VN (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123504)

circe 20 mei 2009 16:57

Verbod op godslastering in Nederland en resolutie VN

Citaat:

VN-resolutie
In maart 2007 keurde de VN-mensenrechtenraad door een lobby van islamitische landen een resolutie goed tegen publiekelijke godslastering. Het initiatief voor de resolutie kwam in 2006 voort uit verontwaardiging over de Mohammed-cartoons
zie verder onderstaand:

Citaat:

Het kabinet heeft zich vanochtend opnieuw gebogen over de verboden op godslastering en groepsbelediging. Volgens twee bronnen rond het kabinet zou minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) vanochtend voorstellen om godslastering toch strafbaar te laten. Hij zou dan geen uitbreiding van het beledigingsverbod meer willen.
LEES VERDER
----------------

Dit gezegd zijnde, mis ik één belangrijk basisbegrip in beide beslissingen (zowel de VN als Nederland): wat bedoelen ze met "god"?

Als ik namelijk gevangenisstraf kan oplopen en/of boetes door het beledigen van "god" dan wil ik begot wel eens weten over welke god ze het hebben?

Volgens de eerbiedwaardige moslims (doe ik het goed zo mijnheer Hirsch Ballin?) is Jezus enkel maar een profeetje, wat natuurlijk niet waar is, want Jezus = God volgens alle christenen (gereformeerden, katholieken, protestanten, en hoe heten die mensen uit dat peperkoeken dorpje?). Dus elke moslim is al een hele tijd strafbaar (zelfs al toen ze die VN resolutie goedkeurden) vermits die de christelijk god Jezus constant beledigen. En jawel hij is WEL gekruisigd, en jawel morgen vieren we dat hij ten hemel werd opgenomen... Iets wat de moslims allemaal ontkennen en waarmee ze dus zowel Jezus als alle christenen beledigen. EN BIJGEVOLG STRAFBAAR ZIJN!!!!

Natuurlijk denken die moslims nu lekker: neenee, alle christenen zijn lekker strafbaar en koppiederaf want er is maar één god en dat is Allah, dus beledigen ze Allah als ze zeggen dat Jezus ook god is, en zijn buitenechtelijke zoon enzo... dan de christenen weer boos: neenee jullie overtreden de godslasteringswetten van Kirsch Ballin... etc. etc.

En wat er als dan nog een paar hindoes naar de rechter stappen omdat ze iets over Shiva hebben gezegd? Shiva een godheid? nee hoor, enkel Allah! watte? enkel Allah? en Jezus en de Heilige Geest dan? wat een beledigende godslastering... etc...

en opletten hoor: want degenen die dùrven iets over het FSM te zeggen die krijgen de wind van voren en als het aan mij ligt per poot een extra maand gevangenisstraf! (of boete aan mij te betalen, ik heb mededogen).

Heeft "iemand" al duidelijk gehoord welke godheden niet mogen beledigd worden?

en o ja: is Mohammed een godheid? nee toch?

circe 20 mei 2009 18:28

Allez? niemand die het gevaar van zulke wetten inziet?

Of ben ik de enige die me afvraagt welke god er nu niet mag belasterd of bespot worden?

en nog iets: wie gaat daar klacht voor neerleggen? Of mag Hij/Zij dat doen per volmacht?

Flanelcondoom 20 mei 2009 18:34

Mensen die vinden dat er een wet moet komen op godslastering, ongeacht geloof, zijn geen mensen.

Eigendom afnemen, ring met nummertje door neus en laten werken tot ze verslijten, zonder rustdagen. Nadien recycleren.

Fallen Angel 20 mei 2009 19:03

Oude koeien uit de gracht.

Die VN resolutie is er nooit doorgekomen.

Wat vooral grappig is is de hypocrisie van sommige media:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,432502,00.html

Fox is de eerste om blasphemie tegen christenen te censureren.

http://news.aol.com/entertainment/te...1?ecid=RSS0001

Maar de hypocriete houding van bepaalde Amerikaanse media kennen we al langer.

circe 20 mei 2009 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4113819)
Oude koeien uit de gracht.

Die VN resolutie is er nooit doorgekomen.

Wat vooral grappig is is de hypocrisie van sommige media:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,432502,00.html

Fox is de eerste om blasphemie tegen christenen te censureren.

http://news.aol.com/entertainment/te...1?ecid=RSS0001

Maar de hypocriete houding van bepaalde Amerikaanse media kennen we al langer.

Hoo Hoo wacht eens effe gevallen engeltje (is dat een nickname voor Belzeebub?) je moet de linkskes volgen die ik erbij zet hoor! en via die linkskes kom je dan weer op verdere linkskes. Af en toe moet je hier in het westen zelf werken ja! en ook zelf initiatief nemen en zelf nadenken! juist!

kijk (seffens bannen ze me weer voor teveel letterlijk overgenomen tekst)

a) VN resolutie WERD gestemd: (en neen, natuurlijk is het niet de moeite om dit aan het kiesvee via de partijmedia door te geven! stel je voor ! (het siert Belgie nochtans dat ze NEEN hebben gestemd, maar de meerderheid bestond uit niet-democratische islamlanden dus..)

http://www.depers.nl/buitenland/4814...lastering.html

Niks oude NIET_GESTEMDE koeien.

Citaat:

Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.

circe 20 mei 2009 19:40

kijk, dit is ook een plezanteke: http://frontpage.fok.nl/nieuws/75034

Blijkbaar komt het door de MOHAMMED cartoons? Sinds wanneer is Mo = GOD?

Fallen Angel 20 mei 2009 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4113873)
Hoo Hoo wacht eens effe gevallen engeltje (is dat een nickname voor Belzeebub?) je moet de linkskes volgen die ik erbij zet hoor! en via die linkskes kom je dan weer op verdere linkskes. Af en toe moet je hier in het westen zelf werken ja! en ook zelf initiatief nemen en zelf nadenken! juist!

Dat is een voorstel geweest dat gewoon nooit is goedgekeurd.

http://groups.google.com/group/nj.ge...1f214?lnk=raot

Als ik u was zou ik me meer zorgen maken over de situatie in Italië. Daar wordt de vrije meningsuiting wel degelijk bedreigd.

circe 20 mei 2009 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4113914)
Dat is een voorstel geweest dat gewoon nooit is goedgekeurd.

http://groups.google.com/group/nj.ge...1f214?lnk=raot

Als ik u was zou ik me meer zorgen maken over de situatie in Italië. Daar wordt de vrije meningsuiting wel degelijk bedreigd.

Ten eerste is dat het eerste wat ik ervan hoor, en ten tweede staat er geen volledige datum op uw link.

maar kijk, dit vond ik a dato van maart 2009:

Citaat:

De OIC (Organization of the Islamic Council), zal binnenkort haar infameuze blasfemie-resolutie voor de derde maal voorleggen aan een Vergadering van de Verenigde Naties, ditmaal met het verzoek de resolutie bindend te verklaren voor alle lidstaten. Aangesloten landen worden daarmee verplicht maatregelen te treffen die het beledigen van de islam strafbaar stellen.

Eerder, in 2007, werd de resolutie al aangenomen door de VN Commissie voor de Mensenrechten en in 2008 door de Algemene Vergadering. De huidige status van resolutie 1605, ‘Against the Defamation of Religions’, is die van een advies. Een door de VN gesanctioneerde richtlijn die lidstaten al dan niet kunnen implementeren. De Verenigde Staten en West-Europa doen dit niet, de islamitische wereld heeft het al lang geleden gedaan; het beledigen van de islam geldt sinds 1400 jaar als een halsmisdrijf.

Maar dat is voor de OIC niet voldoende. Het is niet voldoende de islam alleen op moslims te betrekken. De islam is een universele staatsvorm met een universele geldigheid en dient door iedereen, moslims en niet-moslims gerespecteerd te worden.
LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL

Noteer trouwens ook dat de Raad Van Europa (waar Turkije wèl lid van is) al veel langer het verbod op islamofobie (verbod op een ziekte dus) heeft ingesteld.

Tavek 20 mei 2009 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4113781)
Mensen die vinden dat er een wet moet komen op godslastering, ongeacht geloof, zijn geen mensen.

Eigendom afnemen, ring met nummertje door neus en laten werken tot ze verslijten, zonder rustdagen. Nadien recycleren.

Ik ben het eens met u.

Als iemand mij wilt afkloppen omdat ik tegen de schenen van zijn ingebeeld vriendje stamp, is het tijd voor oorlog. En dikke oorlog. Opruimen die godsdiensthandel.

De dictatuur van de collectieve zinsverbijstering die het geloof is moet stoppen !

circe 20 mei 2009 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4114223)
Ik ben het eens met u.

Als iemand mij wilt afkloppen omdat ik tegen de schenen van zijn ingebeeld vriendje stamp, is het tijd voor oorlog. En dikke oorlog. Opruimen die godsdiensthandel.

De dictatuur van de collectieve zinsverbijstering die het geloof is moet stoppen !

jaja maar ondertussen zijn ze wel netjes bezig om het pad te effenen hoor.

ik vraag me trouwens ook af wat ze van Zeus en Hera denken?

by Jove! wat moeten we daar nu mee?

Andro 21 mei 2009 04:08

Alles moet weer wijken voor religie, het gif dat vrijheden en gezond verstand dood! Wat overigens vrij schandalig is, is dat gelovigen twee strepen voor hebben in de wet. Niet alleen mag je als niet-gelovige niet smadelijk lasteren over een geloof/god, gelovigen mogen wel niet-gelovigen beledigen onder het mom van vrijheid van religie (zie oa uitspraken over homo's). Hoe is dit precies te rijmen met het verbod op discriminatie in diezelfde wet?

Fallen Angel 21 mei 2009 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4113934)
Ten eerste is dat het eerste wat ik ervan hoor, en ten tweede staat er geen volledige datum op uw link.

maar kijk, dit vond ik a dato van maart 2009:

LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL

Noteer trouwens ook dat de Raad Van Europa (waar Turkije wèl lid van is) al veel langer het verbod op islamofobie (verbod op een ziekte dus) heeft ingesteld.

Dat een resolutie wordt "aangenomen" wordt betekent niet dat ze goedgekeurd en ingevoerd wordt.
Aannemen betekent dat een resolutie wordt aangenomen voor stemming. Als de stemming positief is wordt de resolutie goed gevonden en ingevoerd.
Als de stemming negatief is wordt de resolutie afgevoerd.

Hetzelfde verhaal voor de recente resolutie over illegaal downloaden en het afsluiten van internet door de ISP's.

Fallen Angel 21 mei 2009 12:11

En om de zoveel tijd worden zulke voorstellen ingediend door christenen (Amerikaanse landen), moslims (Arabische landen) of joden (Israël).

En telkens worden ze afgevoerd.

liberalist_NL 22 mei 2009 16:35

De Christelijke partijen zijn de kanker van de Nederlandse politiek. Dankzij hen gaat het religieuze gepamper voort en voort tot het moment dat we helemaal geen vrijheid meer hebben.

koppijn 23 mei 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4114873)
En om de zoveel tijd worden zulke voorstellen ingediend door christenen (Amerikaanse landen), moslims (Arabische landen) of joden (Israël).

En telkens worden ze afgevoerd.

Als deze voorstellen worden goedgekeurd en ingevoerd wordt het tijd dat atheisme ook het statuut krijgt van een godsdienst een geloofsovertuiging zo wij dezelfde rechten hebben als andere overtuigingen.

God is oneindig...
De menselijke domheid is oneindig...
Dus:
God is de menselijke domheid!

Geert C 23 mei 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4118915)
God is oneindig...
De menselijke domheid is oneindig...
Dus:
God is de menselijke domheid!

Alle katten hebben vier poten...
Mijn hond heeft vier poten...
Dus:
Mijn hond is een kat!

;-)

circe 23 mei 2009 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4118964)
Alle katten hebben vier poten...
Mijn hond heeft vier poten...
Dus:
Mijn hond is een kat!

;-)

wat is het verschil tussen uw onzichtbaar vriendje en mijn onzichtbaar vriendje?

Geert C 23 mei 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4118969)
wat is het verschil tussen uw onzichtbaar vriendje en mijn onzichtbaar vriendje?

Er is maar één onzichtbaar vriendje, voor ons allemaal. ;-)

circe 23 mei 2009 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4118975)

ha! ge weet het! HET MIJNE!

Fallen Angel 23 mei 2009 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4118975)

All hail the great flying spaghetti monster.

Ramen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be