![]() |
Eigen Vlaamse Energiemaatschappij
http://www.n-va.be/verkiezingen/speerpunten/energie.asp
De N-VA wil een Vlaamse energiemaatschappij oprichten, om zo het monopolie van Electrabel te doorbreken. Net zoals dat met succes gedaan is met Telenet. Wat vinden jullie ervan? |
Citaat:
|
Citaat:
Telenet heeft vandaag een kabelmonopolie in Vlaanderen en we betalen nog altijd meer dan in onze buurlanden. Een meerderheid van de aandelen zijn ook in handen van een Amerikaanse investeringsgroep dus is het maar de vraag hoe Vlaamse Telenet vandaag nog is. Het voorstel van NVA is het equivalent van het voorstel van SP.a rood en co voor een "openbare" Belgische/Vlaamse bank. Het is een illusie te denken dat Vlaanderen in een vrijgemaakte energiemarkt nog in staat zou zijn om een energiemaatschappij op te richten dat zou kunnen concurreren met spelers als Electrabel en EDF. |
uitstekend idee
|
als dat een genationaliseerde vlaamse maatschappij is met sociale prijzen, geen probleem. Dan is het zelfs goed.
Maar géen privé monopolie zoals we met telenet gezien hebben. Absoluut tegenstander in dat geval. |
Citaat:
|
Als zij het beter aanpaken dan de federale en er geen sprake is van een monopolie zie ij het graag komen.Dus met de nodige regels voor het er is en niet nadien, wanneer het te laat is.
|
Citaat:
|
Citaat:
cut the crap |
Citaat:
Het kabelmonopolie is een heel ander verhaal. Ik durf daar niet van een vrijgemaakte markt te spreken, aangezien ik mijn kabeldistributeur niet zelf kan kiezen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schoenmaker blijf bij uw leest.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als u te bekrompen bent om te erkennen dat deze partij ook goede ideeën heeft, moei u dan niet in deze discussie. Ofwel vindt u het een slecht idee, en geeft u enkele tegenargumenten. |
Citaat:
IS er eigenlijk geneen politieker die ipv met windmolentjes met een kernreactor wil in de verkiezingsstrijd gaan ? |
Citaat:
Vlaanderen behoeft geen staatsenergiebedrijf. Elke Vlaming moet persoonlijk zoveel mogelijk zijn eigen energie produceren of beperken door middel van zonnepanelen, warmtepompen, pelletkachels, isolatie e.d. Afhankelijkheid van de Arabieren, de Franse atoomcentrales of een bemoeizuchtige lokale overheid is ziek zijn in het zelfde bedje. |
Citaat:
Let op, ik keur zonnepanelen op je dak niet af (ik heb er zelf), maar ik denk dat het onmogelijk is dat iedereen zijn eigen energie kan produceren. |
ben akkoord met de titel
en wie aan het hoofd ? Freddy Van gaver ? |
Ik zou electrabel voorlopig gewoon nationaliseren. Het is belachelijk om enkel te nationaliseren bij bedrijven of banken in nood. Bij mensen in nood moet dat ook kunnen.
Vervolgens moet de gemeenschap er werk van maken dat iedereen min of meer zelfvoorzienend wordt op gebied van energie met wel nog steeds een landelijk net om hoogtes en laagtes op te vangen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be