Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Het Blok is een racistische partij. Nu weet iedereen het ook (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12372)

thePiano 22 april 2004 00:36

De rechter heeft vandaag een verstandig en omstandig antwoord geformuleerd op wel 100 pagina's. De gemiddelde gebruiker op dit forum die nauwelijks verder geraakt dan drie woorden, waarvan één vloek en één scheldwoord, heeft aan dit vonnis stof voor honderd jaar vooraleer ie het allemaal gelezen heeft. Maar hopelijk doet dit zijn/haar IQ enkele millimeters toenemen, want aan intellect is dit forum wel zeer dringend aan toe :)

De rechter heeft zijn vonnis goed doordacht en alles wat het VB de voorbije jaren op papier heeft gezet en uitgebraakt, vergeleken met wat wettelijk toelaatbaar is.

Zo gauw wanneer ik het vonnis in handen krijgen zal ik het dan ook graag op mijn website voor iedereen ter beschikking houden. (het 70-puntenplan is daar ook ondermeer in te kijken)

De rechter heeft bovendien afdoende aangetoond èn bewezen dat het Blok op een systematisch georganizeerde wijze een bepaalde minderheid tot zondebok stigmatizeert. Dat is duidelijk wat anders dan zoals het Blok wilt voorstellen dat de vrije meningsuiting zou beperkt worden. Hier wordt duidelijk de wet overtreden.

Al wie het opneemt voor het Vlaams Blok krijgt van mij vanaf heden, voluit het etiket van racist op zijn/haar borst gespeld. Iedereen die het vonnis verwerpt is dan op zijn/haar beurt een 100% antidemocraat èn een gevaar voor de virtuele veiligheid.

En zoals jullie weten: het gebruik van racist en anti-democraat voor medewerkers en/of sympathisanten/kiezers van het Vlaams Blok, is vanaf heden bij wet geregeld en staat vanaf heden synoniem voor crimineel. Ook het zeggen van bv. Crimineel Blok is vanaf heden toegelaten. Mogelijke varianten mogen mij altijd aangereikt worden.

De moderators van de forums doen er eveneens goed aan te beseffen dat gebruikers op dit forum die de verachtelijke standpunten van deze Haatpartij van Vlaanderen blijven herhalen, de slechtst mogelijke reclame is voor de vrije meningsuiting op het internet.

Gelieve hen daarom te behandelen als zouden ze behept zijn met Sint Vitus dans, vreselijke ziekten zoals de builenpest, gangreen, pokken, syfiluspatienten en de vliegende vlekkentyphus.

Tot slot wil ik jullie de uitspraak die op VRT te horen was van een Blok-sympathisant in Café Ten Boelaer in Antwerpen niet onthouden, want die zègt wat FDW niet voor de camera wilt zeggen: "Ze moeten allemaal terug naar Marokko, zowel de goei als de slechte" D�*t is in essentie samengevat de boodschap van het Vlaams Blok en niet "Aanpassen of Oprotten" maar "Oprotten of Oprotten" zoals die Blokker in Ten Boelaer sprak.

Bedankt en nog een goede avond.

thePiano (een beetje tipsy van de champagne maar happy)

Karl 22 april 2004 00:47

Citaat:

Al wie het opneemt voor het Vlaams Blok krijgt van mij vanaf heden, voluit het etiket van racist op zijn/haar borst gespeld.
Dat deed ik vroeger ook al hoor en er zijn nog véél meer koosnaampjes :twisted:

Sinistra 22 april 2004 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karl
Citaat:

Al wie het opneemt voor het Vlaams Blok krijgt van mij vanaf heden, voluit het etiket van racist op zijn/haar borst gespeld.
Dat deed ik vroeger ook al hoor en er zijn nog véél meer koosnaampjes :twisted:

Dat zal de meeste mensen een zorg wezen. Racist zijn is tegenwoordig al een eretitel, zowel bij links als bij rechts(bij links mss eerder antisemiet).

straddle 22 april 2004 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De rechter heeft vandaag een verstandig en omstandig antwoord geformuleerd op wel 100 pagina's. De gemiddelde gebruiker op dit forum die nauwelijks verder geraakt dan drie woorden, waarvan één vloek en één scheldwoord, heeft aan dit vonnis stof voor honderd jaar vooraleer ie het allemaal gelezen heeft. Maar hopelijk doet dit zijn/haar IQ enkele millimeters toenemen, want aan intellect is dit forum wel zeer dringend aan toe :)

De rechter heeft zijn vonnis goed doordacht en alles wat het VB de voorbije jaren op papier heeft gezet en uitgebraakt, vergeleken met wat wettelijk toelaatbaar is.

Zo gauw wanneer ik het vonnis in handen krijgen zal ik het dan ook graag op mijn website voor iedereen ter beschikking houden. (het 70-puntenplan is daar ook ondermeer in te kijken)

De rechter heeft bovendien afdoende aangetoond èn bewezen dat het Blok op een systematisch georganizeerde wijze een bepaalde minderheid tot zondebok stigmatizeert. Dat is duidelijk wat anders dan zoals het Blok wilt voorstellen dat de vrije meningsuiting zou beperkt worden. Hier wordt duidelijk de wet overtreden.

Al wie het opneemt voor het Vlaams Blok krijgt van mij vanaf heden, voluit het etiket van racist op zijn/haar borst gespeld. Iedereen die het vonnis verwerpt is dan op zijn/haar beurt een 100% antidemocraat èn een gevaar voor de virtuele veiligheid.

En zoals jullie weten: het gebruik van racist en anti-democraat voor medewerkers en/of sympathisanten/kiezers van het Vlaams Blok, is vanaf heden bij wet geregeld en staat vanaf heden synoniem voor crimineel. Ook het zeggen van bv. Crimineel Blok is vanaf heden toegelaten. Mogelijke varianten mogen mij altijd aangereikt worden.

De moderators van de forums doen er eveneens goed aan te beseffen dat gebruikers op dit forum die de verachtelijke standpunten van deze Haatpartij van Vlaanderen blijven herhalen, de slechtst mogelijke reclame is voor de vrije meningsuiting op het internet.

Gelieve hen daarom te behandelen als zouden ze behept zijn met Sint Vitus dans, vreselijke ziekten zoals de builenpest, gangreen, pokken, syfiluspatienten en de vliegende vlekkentyphus.

Tot slot wil ik jullie de uitspraak die op VRT te horen was van een Blok-sympathisant in Café Ten Boelaer in Antwerpen niet onthouden, want die zègt wat FDW niet voor de camera wilt zeggen: "Ze moeten allemaal terug naar Marokko, zowel de goei als de slechte" D�*t is in essentie samengevat de boodschap van het Vlaams Blok en niet "Aanpassen of Oprotten" maar "Oprotten of Oprotten" zoals die Blokker in Ten Boelaer sprak.

Nou nou nou zeg, als ik uw tekst zo lees (en ik ben broodnuchter), dan denk ik onmiddellijk iets in de trant van "de pot verwijt de ketel...". Erger nog: mij valt vooral uw leedvermaak, uw fanatisme, uw onverdraagzaamheid, uw haatgevoelens, uw losgeslagen frustraties, uw agressieve, stigmatiserende en betuttelende houding zeer sterk op... moest ik niet weten waarover het ging zou ik u absoluut catalogeren als een gevaarlijk extremist. Men zegt wel eens dat alcohol de ware geest van de mens doet bovenkomen...........

Maakt mijn reactie op uw tekst mij nu "een racist"? Volgens uw logica zou ik nu het zwijgen moeten opgelegd worden....

Bobke 22 april 2004 03:50

Citaat:

Ik zou toch maar opletten met de champagne. :lol:
Het is niet de eerste die ‘s anderdaags met een kater wakker wordt.
Ik hoop voor u dat uw dromen werkelijkheid worden maar blijkbaar gaat dat vervelende blok in cassatie.
Of dat er veel zal aan veranderen is natuurlijk de vraag maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik heb er wel een probleem mee dat die uitspraak zo triomfalistisch wordt onthaald.
Men is slecht schuldig wanneer alle rechtsmiddelen zijn uitgeput nietwaar.

Ik heb overigens ook een probleem met ons rechtssysteem.
Waarom is er eigenlijk beroep mogelijk ?
Is de rechter dan toch niet zo volmaakt, is zijn beslissing eigenlijk wel betwistbaar?
Alleen in sommige gevallen blijkbaar.

Vindt jij het normaal dat afgewezen asielzoekers ons rechtssysteem gebruiken om in beroep te gaan tegen een beslissing van een rechter?
Dan zul je er ook wel geen probleem mee hebben dat Belgen het systeem ge(mis)bruiken.
Nog een goede avond verder.

zarathustra 22 april 2004 06:35

Citaat:

Iedereen die het vonnis verwerpt is dan op zijn/haar beurt een 100% antidemocraat èn een gevaar voor de virtuele veiligheid.

Wel een grappige uitspraak van iemand die op voorhand gesteld had dat hij het vonnis zou verwerpen als het niet zijn mening zou weerspiegelen. (Piano de antidemocraat dus?) Waarmee we eigenlijk weer uitkomen bij wat deze rechter heeft gezegd:'zeg wat je wilt zolang het is wat wij ook zeggen'

ancapa 22 april 2004 06:41

in het Laatste Nieuws stonden dinsdag een paar feiten van "kleine criminaliteit" ze werden niet gepleegd door pakweg "Jef of Piet of Louis"... riskeren zij nu ook een proces door stigmatisering of racisme ?

Stratcat 22 april 2004 06:45

Citaat:

Iedereen die het vonnis verwerpt is dan op zijn/haar beurt een 100% antidemocraat èn een gevaar voor de virtuele veiligheid.

Zoals iedereen die het spaghetti-arrest heeft verworpen?

Zoals Stevaert die het Agusta-arrest verwerpt (in Humo van twee weken geleden: "Claes zegt mij dat hij onschuldig is en ik geloof hem.")?

kangoo 22 april 2004 06:52

Hoera, ik ben nu officieel een racist en dus een veroordeelde. Dus veeg ik aan alles mijn kloten. Boetes en belastingen betaal ik niet meer, gisteren zijn ze met hun rooi kruisstickers aan de deur geweest: heb ze gezegd dat ze ze maar moeten verkopen aan Astrid hun bazin. Nu nog een paar idioten van 11.11.11 of Child Focus en mijn dag is goed.

sebby 22 april 2004 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Hoera, ik ben nu officieel een racist en dus een veroordeelde. Dus veeg ik aan alles mijn kloten. Boetes en belastingen betaal ik niet meer, gisteren zijn ze met hun rooi kruisstickers aan de deur geweest: heb ze gezegd dat ze ze maar moeten verkopen aan Astrid hun bazin. Nu nog een paar idioten van 11.11.11 of Child Focus en mijn dag is goed.

Amai, dat siert je hoor...wees maar eens goed trots en geef jezelf een dikke knipoog in de spiegel. :roll:

Zorro 22 april 2004 07:57

Blijkbaar WIL NIEMAND het onderscheid maken tussen de partij en de vzw's.

Het zijn de VZW die veroordeeld zijn, en niet de POLITIEKE PARTIJ!

Dus als men die 3 vzw's ontbindt, dan zou er geen probleem meer mogen zijn voor het VB aangezien die VZW's niet meer bestaan.

Of kan dit niet?

Verhofstadthater 22 april 2004 08:21

Er staan zaken bij die in '81 gebeurd zijn. In die tijd was Piano wsl. nog lid van de VMO. Vanaf nu mogen we hem dus luidop als racist bestempelen.

dorus 22 april 2004 08:48

Dit is een zéér gevaarlijk arrest.
Niet zozeeer door de veroordeling op zich, maar door de methodiek.
In het tweede deel van het arrest heeft de rechter uitspraken, zinsneden, beweringen, zowel van het VB als uit de parlementaire stukken, naast elkaar gelegd, uit hun verband gerukt en daaruit conclusies getrokken.

Dit is ongehoord.
De rechter heeft o.m. de taak wetsregels in een kader te plaatsen. Een maatschappelijk kader, rekening houdend met de tijdsomstandigheden etc. Zoniet kan de rechter gunstig vervangen worden door een computer.

Dit heeft de Gentse rechter al dan niet bewust nagelaten. In zijn ijver om tot een veroordeling te komen heeft hij blijkbaar losse verbanden bij elkaar gebracht, zonder rekening te houden met de omstandigheden waarin deze uitspraken tot stand zijn gekomen.

Op deze wijze kan elke rechter probleemloos aantonen dat het judaïsme racistisch en discriminerend is. Idem dito voor het christendom en de islam.
Voor de thora, de bijbel, de koran, verwijst men steeds weer naar de historische omstandigheden van uitspraken tegen de vrouw, tegen de homo's, tegen de niet-besneden volkeren. En zo hoort het ook.
Dit is in onderhavig geval nagelaten op bijzonder grove wijze.

Goede rechtspraak is gestoeld op afweging en overweging.
Deze ontbreken volkomen in het voorliggend arrest. Het is het ineenpuzzelen van details om tot een vooraf vastgesteld besluit te komen.

Minderwaardig. In een rechtstaat ongehoord.

Distel 22 april 2004 08:57

Citaat:

Geen verandering met vroeger dus.

Citaat:

En had men het Blok vrijgesproken, dan had u ongetwijfeld hetzelfde gezegd. :roll:

Citaat:

:lol:
Piano gaat 750.000 mensen (en wacht maar tot 13 juni) "crimineel" noemen. Over "verdraagzaamheid" gesproken (om niet te zeggen laster en eerroof).

Citaat:

Het verbieden van meningen op het internet is de slechtst mogelijke reclame is voor de vrije meningsuiting op het internet.

Citaat:

Goed verzorgen dus.

Citaat:

Een beetje hetzelfde als uw standpunt tegenover de democratie en vrije meningsuiting dus: oprotten of oprotten...

Dilbert 22 april 2004 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Minderwaardig. In een rechtstaat ongehoord.

Dit is een machtsstaat, geen rechtsstaat. Macht, en niet langer recht, vormt de basis van het gezag van deze overheid.

Ta'azir 22 april 2004 09:57

vanaf gisteren is mijn beslissing genomen, k'heb nog getwijfeld maar nu weet ik het zeker, op 13 juni stem ik "BLOK".......... de democratie mag niet vervangen worden door een paarse-particratie ! :evil:

Woody 22 april 2004 12:32

Citaat:

wie is hier dan de racist???
hoeveel mensen stemmen op het blok????
hoeveel mensen sluit jij dan uit????

Knuppel 22 april 2004 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

Wel een grappige uitspraak van iemand die op voorhand gesteld had dat hij het vonnis zou verwerpen als het niet zijn mening zou weerspiegelen. (Piano de antidemocraat dus?) Waarmee we eigenlijk weer uitkomen bij wat deze rechter heeft gezegd:'zeg wat je wilt zolang het is wat wij ook zeggen'

Ook zonder deze gerechtelijke uitspraak was het de (letterlijk) uitgesproken wens van onze Piano, dat hij dit-en andere fora wilde 'zuiveren'.
Ook letterlijk.

Karl 22 april 2004 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir
vanaf gisteren is mijn beslissing genomen, k'heb nog getwijfeld maar nu weet ik het zeker, op 13 juni stem ik "BLOK".......... de democratie mag niet vervangen worden door een paarse-particratie ! :evil:

Liever een particratie dan een nazistaat.

De Garde 22 april 2004 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karl
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir

Liever een particratie dan een nazistaat.

Misschien toch liever wat nuance, maar dat hangt samen met basiskennis, vrees ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be