Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Noord-Koreaanse nucleaire test doet aarde beven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123728)

Parallelle Amplitude 25 mei 2009 09:05

Noord-Koreaanse nucleaire test doet aarde beven

Citaat:

Noord-Korea heeft "met succes" een nieuwe ondergrondse nucleaire test gehouden. Dit meldt het officiële persagentschap van het regime. Het land had er meermaals mee gedreigd een nieuwe test uit te voeren als reactie op een veroordeling van de VN.

Ook raket gelanceerd
Tegelijk met de kernproef heeft Noord-Korea vandaag ook een korteafstandsraket gelanceerd. De raket zou een bereik van ongeveer 130 kilometer hebben. Of de lancering geslaagd is, is nog niet bekend.

favoriet 25 mei 2009 10:17

De PVDA zal dit succes van haar modelstaat wel toejuichen...

Flanelcondoom 25 mei 2009 10:24

Bluf.

Parallelle Amplitude 25 mei 2009 10:32

Er werd zonet een tweede test geconfirmeerd. (CNN)

beste vriend 25 mei 2009 16:40

Duitere toekomst

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude (Bericht 4122599)
Er werd zonet een tweede test geconfirmeerd. (CNN)

Nu moet Pakistan, nadat het bewind daar door de Taliban's is overgenomen , nog een bondgenootschap met Noord Korea aangaan.

Parallelle Amplitude 25 mei 2009 18:00

Het enige waar het nu op aan komt: Rusland en vooral China over de streep trekken om Noord-Korea aan te pakken.. Wat mij betreft heeft PyongYang China zwaar vernederd met deze provocaties. Zij hebben het immers talloze keren opgenomen voor dat communistisch mausoleum...

garfield 25 mei 2009 18:48

pfff die staat is een echte schande. De bevolking eet boomschors, de leiders drinken champagne en spelen met NBC-wapens :?

Uh-Huh 25 mei 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude (Bericht 4123298)
Het enige waar het nu op aan komt: Rusland en vooral China over de streep trekken om Noord-Korea aan te pakken.. Wat mij betreft heeft PyongYang China zwaar vernederd met deze provocaties. Zij hebben het immers talloze keren opgenomen voor dat communistisch mausoleum...

Ik zou niet weten waarom Noord-Korea aangepakt zou moeten worden? Ofwel mag iedereen nucleaire wapens hebben, ofwel niemand.

Dimensie 25 mei 2009 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4123368)
pfff die staat is een echte schande. De bevolking eet boomschors, de leiders drinken champagne en spelen met NBC-wapens :?

Zijn ze in de leer geweest bij de graaikameraden van de Spa?
Toprestaurants op kosten van de belastingbetaler, Mercedessen als campagnewagen, lofts en minaressen die promotie maken in't Schoon Verdiep, you name it. Maar wel de laagste pensioenen van heel Europa voor de hardwerkende Vlaming.

straddle 25 mei 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4123368)

het volk heeft de leiders die het verdient.

net zoals in belgie.

netslet 26 mei 2009 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4123793)
het volk heeft de leiders die het verdient.

net zoals in belgie.

Zelfs als het ondoden betreft.

Zombie-Kim rockt.

Heftruck 26 mei 2009 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4123378)
Ik zou niet weten waarom Noord-Korea aangepakt zou moeten worden? Ofwel mag iedereen nucleaire wapens hebben, ofwel niemand.

Ik dus ook?

Flanelcondoom 26 mei 2009 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4124177)
Ik dus ook?

Nee, maar ik wel.

Sjaax 26 mei 2009 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude (Bericht 4122432)

Hèhè, eindelijk is het Noord-Koreaanse volk erin geslaagd een effectief wapen te ontwikkelen tegen het immer dreigende Amerikaanse imperialisme. Het gevaar is grotendeels afgewend. Nu kan het Noord-Koreaanse volk met volle kracht gaan bouwen aan een glorieuze toekomst, in de eerste plaats voor henzelf, maar daarna voor de rest.

lollysticky 26 mei 2009 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4124255)
Hèhè, eindelijk is het Noord-Koreaanse volk erin geslaagd een effectief wapen te ontwikkelen tegen het immer dreigende Amerikaanse imperialisme. Het gevaar is grotendeels afgewend. Nu kan het Noord-Koreaanse volk met volle kracht gaan bouwen aan een glorieuze toekomst, in de eerste plaats voor henzelf, maar daarna voor de rest.

als ge dit gelooft zijt ge goe zot :')
kzou mij snel een plaatsje gaan aanvragen in de gesloten instelling dan! Mss in de 'zotte communistent' afdeling ofzo?

serieus, gans dat land zit op zijn gat, de mensen (de GEWONE bevolking) is enorm arm, weinig eten,... denk je echt dat er iets zal gaan veranderen? nee...

Pist*on 26 mei 2009 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door favoriet (Bericht 4122557)
De PVDA zal dit succes van haar modelstaat wel toejuichen...

terwijl de bevolking van de honger kapotgaat.
Maar ja, samen met de islam is het communisme toch zo sociaal en leuk, en verrijkend.

Parallelle Amplitude 26 mei 2009 11:04

Gisteren 3 raketten getest, vandaag nog eens 2.

De Japanners hebben recht op bommenwerpers...

Ambiorix 26 mei 2009 11:19

waarom de commotie?

Flanelcondoom 26 mei 2009 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 4124556)
waarom de commotie?

Omdat het moeilijk is in te schatten wat er zal gebeuren nu Kim dood is. Zijn zoon is een pussy en kan de generalen nooit in toom houden. Het is een kwestie van tijd vooraleer de intriges die zich afspelen in Pnom Pengh invloed gaan hebben op de Koreaanse maatschappij. Komt er een of ander Koreaans equivalent van Beria aan de macht, kan er vanalles gebeuren.

Je vraag is duidelijk provocatief van aard, trouwens. Het is vrij normaal dat mensen een (al dan niet echte) kernproef bespreken. Je vraag is eentje van "waarom mag Korea geen kernwapens hebben?".

Ambiorix 26 mei 2009 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4124578)
Je vraag is eentje van "waarom mag Korea geen kernwapens hebben?".

hoe raadt ge het:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be