![]() |
Hebt u ook zo'n hekel aan administratie en contacten met administraties?
Hebt u ook zo'n hekel aan administratie en contacten met administraties?
En vooral: hoe vermijdt u die? |
Door als een marginaal door het leven te gaan die met niets in orde is en continu met zijn hoofd tegen muren loopt.
|
Citaat:
Of bedoel je soms mij? In dat geval: ik ben helemaal in orde. |
Citaat:
|
Formulieren invullen, daar heb ik een grondige hekel aan.
Oplossing: ik woon in het buitenland, en laat mijn vrouw de paperassen doen. Toevallig vandaag heeft ze mijn belastingformulieren ingediend. PS voor er iemand opmerkt wat een mysogyne chauvinist ik ben, moet ik erbij vermelden dat ik ook veel voor haar doe, maar dat is meer rekeningen betalen waar geen documenten invullen aan te pas komt. Einde uitweiding. |
Citaat:
|
Weigeren ze de bibkaart terug te geven?
|
Citaat:
Los daarvan, geen probleem, geen hekel. Citaat:
|
Citaat:
|
de laatste keer dat ik naar de administratie belde werd ik na 14 minuten wachten doorgeschakeld naar de kantine
sindsdien niet meer gebeld met de administratie |
UIteindelijk heb ik de exacte data van mijn legerdienst kunnen achterhalen bij de vierde gemeente (van de tien) waar ik ooit gewoond heb.
Dat was efkens geluk hebben. Of het was een stamboekonderzoek geworden in Evere. Mijn Vigneron heb ik lang geleden moeten inleveren, anders had ik zeker wat gesproeid. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik prefereer administratie af te handelen via het internet: e-loket, e-mail, ombudsdiensten ... Een goed geformuleerde e-mail rendeert tegenwoordig beter dan gepalaver met een onderbetaalde loketbeambte. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik met mijn oude wagen naar de technische kontrol rijdt, dan haat ik heel die boel: vanaf dat groene kaartje dat de postbode binnengooit, de weg ernaar toe, de file met ambetanteriken voor mij, het gebouw achter die file, de griezel van een technieker die na lang wachten mijn papieren ontvangt en uiterlijk vriendelijk (want die moet vriendelijk zijn van zijn baas, en hij wordt gefilmd, en hij weet dat hij een goede kans heeft om met zijn prutsperforatorke een gat in mijn boordpapieren te knippen ...), de machines in dat gebouw (wie onderhoudt die, voor wat dienen die anders dan de mensen op kosten te jagen voor een nieuwe auto ...), die andere techniekers, sommigen bezig om te kunnen knippen, anderen niet bezig wegens te lui en babbelziek ..., het wachten om te betalen aan zo'n juffrouw die waarschijnlijk te lomp is om iets anders te doen dan zo'n simpel jobke ... Maar als ik dan mijn groen papierke krijg, en alles is in orde ..... dan voel ik me goed, dan weet ik dat alle veiligheidssistemen van mijn oud bakske gekontroleerd zijn, dat ik met een gerust hart veilig de baan op kan, want tenminste is mijn auto veilig. Kameleon. Heb ik trouwens ook bij de tandarts. En wellicht nog bij andere dinges ook. |
Ik heb daar een hekel aan.
Da's de voornaamste reden waarom ik een boekhouder in dienst genomen heb. Ik krijg krultenen van de administratie bij BTW en belasting 8O |
Citaat:
ik behoor tot de categorie die zich elk jaar VOORNEEMT om die brief door een accountant te laten invullen, en dan uiteindelijk om 23.45 h. mijn vijfcijferkes belastingbrief in de bus gaat steken nadat ik eerst nog gewacht heb op het nieuws dat ze het veertien dagen uitstellen... ELK JAAR OPNIEUW! niet te geloven. |
In een gebureaucratiseerd land als het onze kan je moeilijk anders.
Bijna iedere persoon die werkt, is op zijn werk misschien de helft van de tijd bezig met papierwerk, dan met zijn echte werk op zich. Wie is er nog niet van het kastje naar de muur gestuurd? |
De vraag is waar die bureaucratie vandaan komt.
Van de adminsitratie of van de 'regelsgevers' ? Ik ben geneigd te denken dat het komt van die tweede groep, de politici. Maarreu, weten we dan niet allemaal dat dat gewoon ledepoppen zijn die dansen naar de pijpen van de 'captains of industry' ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be