![]() |
Onvlaams, wat is dat?
Ik hoor om de haverklap de Amerikanen elkaar voor "onamerikaans" schelden.
En vanmorgen, bij de aanslag op twee goeroes door de Sikh in India, hoorde ik zelfs de term "onsikhs" gebruiken. Daarom zou ik van jullie eens willen horen, hoe we de term "onvlaams" kunnen beginnen invullen. Volgens mij is Groen! nogal onvlaams. |
Citaat:
|
Mosselen eten zonder frieten.
|
Onvlaams, wat is dat?
Niet klagen over van alles en nog wat.
|
Niet naar F.C. de Kampioenen kijken, en een hekel hebben aan Natalia
|
Volgens mij is een draad met het onderwerp als deze, erg onVlaams.
|
Citaat:
Uw kinderen niet Kevin, Kelly, Kimberly, Kenny, Kenji... heten. Zijn toegelaten: -Onomatopeën -namen van de hele cast van Beverly Hills 90210: Dylanneke, Brandonneke, Sharonneke,... pfff.. -de hele cast van de Pfaffs -archaïsche boerepummelnamen: Emiel, Bavo,... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook janetten kunnen Vlaming zijn!. |
Niet tegen Michel Wuyts kunnen. Het woord "goesting" weigeren te gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Films die niet over strontboeren gaan.
|
Citaat:
|
Niet denken dat ge deel zijt van een miskend, doch bescheiden, maar vooral ook groots volk dat, ondanks zo'n klein landje te zijn, toch zoveel fantastische verwezelijkingen heeft voortgebracht.
't Schijnt is dat onvlaams. En onbelgisch ook. En mensen apprecieren dat niet als ge daar kritiek op hebt en ge zegt dat ze zo ni moeten stoefen met de verwezelijkingen van anderen. :twisted: |
Citaat:
"Voadere, Weh hoan em duud sjmèit'n" :-) (Papaatje, we gaan hem afmaken) Scheefpoepen: wie het niet doet, is zeer onvlaams... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be