Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Trouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123973)

roger verhiest 28 mei 2009 16:49

Trouwen

Als vlaming hecht ik geweldig aan volksgebruiken en nieuwe zowel als oude folklore. Vermits mijn zoon einde oktober van dees jaar in het huwelijksbootje stapt (hij heeft meubelen en huisgerief) had ik graag wat aanwijzingen over tradities e.d. omp de gelegenheid de nodige luister bij te zetten.

(& ook een adres waar ik de onvolprezen "Mariage Parfait" geuze van Boon zou kunnen kopen).

Uh-Huh 28 mei 2009 19:38

Proficiat. Hij gaat toch zeker ook voor de kerk trouwen?

Nelle 28 mei 2009 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4129822)
Als vlaming hecht ik geweldig aan volksgebruiken en nieuwe zowel als oude folklore. Vermits mijn zoon einde oktober van dees jaar in het huwelijksbootje stapt (hij heeft meubelen en huisgerief) had ik graag wat aanwijzingen over tradities e.d. omp de gelegenheid de nodige luister bij te zetten.

(& ook een adres waar ik de onvolprezen "Mariage Parfait" geuze van Boon zou kunnen kopen).

• het zwaaien met de servjetten
  • rijst smijten bij het buitenkomen van de kerk (ook al mag het niet van de pastoor, want het staat voor vruchtbaarheid)
  • zorgen dat de bruidegom het kleed van de bruid niet ziet
  • de details van de vrijgezellenavond voor heel de familie etaleren
  • als ouder wenen het moment dat het ja-woord gegeven wordt (zeker als moeder)
  • de bruidegom die zorgt voor het boeket van de bruid
  • zorgen dat de dj liedjes draait waarop alle zotte nonkels en tantes op de grond beginnen bootje varen
  • zorgen dat er zeker één ding fout loopt tijdens de plechtigheid
  • de mensen die het minst overeenkomen aan één tafel zetten (zorgt altijd voor wat ambiance)
  • ...

Flanelcondoom 28 mei 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4130159)

Wat een goor, suggestief vraagje.

Heftruck 28 mei 2009 20:07

Pluchen knuffels aan de kleinsten geven.

Dronkoers 28 mei 2009 21:21

Het hem afraden, nu het nog kan

manta 28 mei 2009 22:09

Citaat:

Mja , maar gij zijt niet degene die gaat trouwen hé ... ;-)

Mss wil hij wel een rustig punkfeestje of zo ...

Andro 28 mei 2009 22:13

Je hebt zijn bankrekening toch eerst gecheckt?

Jaani_Dushman 28 mei 2009 23:15

Citaat:

Naar aloude traditie: de medeforummers van uw vader allemaal uitnodigen op uw trouwfeest.

Heftruck 28 mei 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4130624)
Naar aloude traditie: de medeforummers van uw vader allemaal uitnodigen op uw trouwfeest.

Ewel ja!

Djiezes 29 mei 2009 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4130371)

:rofl:

Dronkoers 29 mei 2009 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 4130226)
  • rijst smijten bij het buitenkomen van de kerk (ook al mag het niet van de pastoor, want het staat voor vruchtbaarheid)
  • zorgen dat de dj liedjes draait waarop alle zotte nonkels en tantes op de grond beginnen bootje varen
  • de mensen die het minst overeenkomen aan één tafel zetten (zorgt altijd voor wat ambiance)
  • ...

Amai, daarom dat er zoveel scheidingen zijn :-D

Dajjal 29 mei 2009 08:07

Citaat:

KLeine correctie.... Nu het nog GRATIS kan....

lantjes 29 mei 2009 08:10

Hem met vriendin zeker eens op weekend sturen VOOR de trouw, kwestie van geen "kat in een zak" binnen te draaien...

Dronkoers 29 mei 2009 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4130941)
KLeine correctie.... Nu het nog GRATIS kan....

Voorkomen is beter dan genezen ;-)

roger verhiest 29 mei 2009 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4130159)

In de kathedraal van Mol. Vermits hij het ongeluk heeft gedoopt te zijn en bovendien ooit zijn plechtige en heilige kommunnie deed kan hij mijn voorbeeld niet volgen : ik trouwde nl. buiten de kerk en mijn vrouw binnen ; wat maakt dat ik tijdens de plechtigheid geen communnie kreeg en ook geen slok wijn mocht drinken & bovendien moest beloven dat de kinders een katholieke opvoeding zouden krijgen..

Eventjes heeft hij nog overwogen om hetzelfde te doen, maar zich dan eerst te laten "ontdopen" - ik denk dat ik hem overtuigde om die drastische stap niet te zetten : dat zou gewoon meespelen met het spelletje van de officiële kerk zijn. De aaanstaande bofilino is enige dochter in een zeer grote kempische molliaanse familie, allemaal zeer sympathieke mensen, geen pilaarbijters. De tijd van de buitennissigheden is voorbij...

Ik trouwde in 1968 - mijn bruidje kocht een kort wit kleedje in een hippieboetiek tegenover de Muze.. andere tijden...

roger verhiest 29 mei 2009 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 4130226)
  • ...

Dank u voor de goede tips. Voor het huilen zal de moeder van de bruidegom waarschijnlijk nen ajuin nodig hebben.

roger verhiest 29 mei 2009 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4130236)
Pluchen knuffels aan de kleinsten geven.

Er zijn veel kleinsten in de familie ; die van hem moeten nog geboren worden
en die krijgen pas dan hun knuffels (klein pluchen olifanten ?)

roger verhiest 29 mei 2009 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4130624)

Als ge rond de 31ste oktober zo in de buurt van het Zilvermeer zijt kan je gerust vanaf een uur of negen eens binnenspringen (ik dacht dat er in het laat nog frieten gebakken worden).

roger verhiest 29 mei 2009 10:11

Citaat:

Iemand zei ooit dat je je kinderen moet vergelijken met pijlen die je uit een boog afschiet : eens de pijl afgeschoten kiest hij zelf zijn doel (of zoiets)..

Ze werken alletwee ongeveer in dezelfde sektor, ze zijn niet meer piep
't zal wel gaan zeeker ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be