![]() |
barbaarse stierengevechten
Gelukkig kan de stier soms ook eens (even) winnen
Opgepast! Mogelijk schokkende beelden! http://www.youtube.com/watch?v=XRFtESFLVfY http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-.../2/index.dhtml 8O8O8O :-D:-D:-D |
In Valencia wordt de traditie van de stier met ballen nog in ere gehouden, de 'toro embolado', waarbij een stier met brandende hoorns de straat wordt ingejaagd. De dierenbescherming klaagt dit aan.
De mensenbescherming zou dit beter aanklagen. Er raken veel meer mensen gewond bij stierengevechten en stierenlopen dan stieren heb ik de stellige indruk. |
Dit jaar voor de eerste en de laatste keer stierengevechten gaan zien. In de arena van Alicante.
7 stieren die op een beestachtige manier worden afgemaakt, op een goeie anderhalf uur. Je kan moeilijk van een gevecht spreken. Nooit meer. Ik moest bijna kotsen. |
Citaat:
|
Citaat:
Spanjaarden zijn niet gekend omwille van hun diervriendelijkheid. Zoek eens op wat ze met hun Galgo's doen... |
Citaat:
Even barbaars en gruwelijk als stierengevechten. Citaat:
Afschuwelijk. :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige manier om die afschuwelijke stierengevechten door dierenbeulen uit te roeien is als er geen bloeddorstig publiek meer naar gaat kijken.
|
Citaat:
|
Er is in Spanje al heel wat tegenwerk verricht tegen die praktijken van dierenbeulen. Met wisselend succes. Inmiddels hebben ze toch al stevige straffen voorzien voor dierenmishandeling buiten de arena's.
|
Citaat:
De stieren hadden die keuze niet. Ik zie dus niet in waarom de 'mensenbescherming' dit zou moeten aanklagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je vraagt je op den duur af wie echt 'de beesten' zijn. |
Citaat:
Dat Anuna De Wever en haar idiote groene brigade daar maar eens gaan protesteren. Daar zou ik ten minste nog enig respect voor hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Rechtover hebben ze er 5 van die galgo’s geadopteerd, die honden zijn relatief gezond en hebben nu een luxeleven. |
Citaat:
De stieren in die regionale gebieden waar stierengevechten inmiddels verboden zijn, hebben er toch al wel iets aan. Honden, katten, varkens (varkens die in voorbereiding op bepaalde feesten naar traditionele gebruiken, dood gemarteld worden om op de bbq te belanden) wel. Maar belangrijk: wie houdt de modernisering tegen? Vooral de partij Vox. De broertjes van het VB !!! Ouderwetse, vooral katholieke traditionele zakken. Ze willen zelfs de wet "enkel ja is ja" (solo si es si), die vrouwen beschermt tegen ongewenste intimiteiten, terugschroeven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be