Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   barbaarse stierengevechten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124019)

Pist*on 29 mei 2009 07:34

barbaarse stierengevechten

Gelukkig kan de stier soms ook eens (even) winnen

Opgepast! Mogelijk schokkende beelden!

http://www.youtube.com/watch?v=XRFtESFLVfY
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-.../2/index.dhtml
8O8O8O
:-D:-D:-D

Vlad 19 september 2023 05:06

In Valencia wordt de traditie van de stier met ballen nog in ere gehouden, de 'toro embolado', waarbij een stier met brandende hoorns de straat wordt ingejaagd. De dierenbescherming klaagt dit aan.

De mensenbescherming zou dit beter aanklagen. Er raken veel meer mensen gewond bij stierengevechten en stierenlopen dan stieren heb ik de stellige indruk.

Rudy 19 september 2023 06:11

Dit jaar voor de eerste en de laatste keer stierengevechten gaan zien. In de arena van Alicante.
7 stieren die op een beestachtige manier worden afgemaakt, op een goeie anderhalf uur.
Je kan moeilijk van een gevecht spreken.
Nooit meer. Ik moest bijna kotsen.

Vlad 19 september 2023 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10238169)
Dit jaar voor de eerste en de laatste keer stierengevechten gaan zien. In de arena van Alicante.
7 stieren die op een beestachtige manier worden afgemaakt, op een goeie anderhalf uur.

Dat soort stierengevechten zou men inderdaad moeten verbieden. De stierenlopen in de straten waarbij het vooral mensen zijn die gekwetst raken zijn echter van een andere aard. Men zou moeten zorgen dat de samenleving niet opdraait voor die gekwetste mongolen, bvb door een speciale op zichzelf staande verzekering.

Skobelev 19 september 2023 08:28

Citaat:

Waarom ga je daar dan naar kijken en steun je zo de instandhouding van deze barbarij?
Spanjaarden zijn niet gekend omwille van hun diervriendelijkheid. Zoek eens op wat ze met hun Galgo's doen...

Oma 19 september 2023 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10238226)
Waarom ga je daar dan naar kijken en steun je zo de instandhouding van deze barbarij?
Spanjaarden zijn niet gekend omwille van hun diervriendelijkheid. Zoek eens op wat ze met hun Galgo's doen...

Galgo's? Dat kende ik niet eens en dus heb ik het opgezocht:

Even barbaars en gruwelijk als stierengevechten.
Citaat:

https://galgosavebelgium.be/nl/organisatie

Galgo Save Belgium is een Belgische organisatie die zich sinds maart 2006 inzet voor het redden van mishandelde, verwaarloosde en/of achtergelaten windhonden in Spanje.
De windhonden, Galgo’s, die onze organisatie onder haar vleugels neemt, komen meestal uit de regio's van Andalusië en Extremadura waar ze gebruikt worden voor de jacht (voornamelijk hazenjacht) waarbij veel geld op het spel staat.
De Galgo’s worden door hun jagers enkel en alleen als gebruiksvoorwerp aanzien. Aandacht of liefde krijgen ze niet, noch verzorging, noch voldoende eten.
Ze kennen een triest bestaan en slijten hun leven doorgaans buiten aan de ketting zonder enige beschutting tegen alle weersomstandigheden (hitte, regen, vrieskou, wind...).

Jonge Galgo’s worden brutaal en dieronwaardig getraind om hoge snelheden te halen.
Ze worden massaal in grote mechanische looprennen gezet of achter (vracht)wagens en brommers gebonden.
Op deze manier worden ze verplicht te blijven lopen, zo niet ….
Deze Galgo’s leven in een ware hel!
Omdat het voor hun eigenaars veel rendabeler is om “nieuwe” honden te fokken, worden de Galgo’s na één of hoogstens twee seizoenen afgedankt. Ze worden dan 'bedankt' en gestraft in functie van hun prestaties.
Hun dood is des te gruwelijker en langzamer naargelang ze slecht gepresteerd hebben.
De inspiratie van hun beulen kent geen grenzen: ophangen, in brand steken, laten verhongeren, doodschieten, in waterputten gooien, neus en oren afknippen,…
Hebzucht en poen, daar draait het altijd om, zoveel mogelijk geld voor dierenbeulen ten koste van de dieren.
Afschuwelijk. :evil:

Skobelev 19 september 2023 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10238307)

Hebzucht en poen, daar draait het altijd om, zoveel mogelijk geld voor dierenbeulen ten koste van de dieren.

Fijn mannen hé die Spanjolen....:?

quercus 19 september 2023 10:00

Citaat:

In 1961 gingen mijn vrouw en ik als pas gehuwd koppeltje naar Spanje. Daar hebben we ook eens een zogezegd "stierenvechten" eens meegemaakt. Alhoewel wij beiden volstrekt niet extreem teerhartig zijn waren we toch wel gedegouteerd na dergelijke vertoning. Eerst moeten zien hoe een dier met het zwaaien van een rode doek voor zijn neus een tijd geplaagd en daarna met allerlei "prikken" afgemat wordt om uiteindelijk door de matador triomfantelijk de genadestoot te krijgen... Er is weinig heldhaftigs aan dergelijke vertoning.

Oma 19 september 2023 10:33

De enige manier om die afschuwelijke stierengevechten door dierenbeulen uit te roeien is als er geen bloeddorstig publiek meer naar gaat kijken.

Skobelev 19 september 2023 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10238356)
De enige manier om die afschuwelijke stierengevechten door dierenbeulen uit te roeien is als er geen bloeddorstig publiek meer naar gaat kijken.

Juist. Een dikke vette 2

De schoofzak 19 september 2023 15:28

Er is in Spanje al heel wat tegenwerk verricht tegen die praktijken van dierenbeulen. Met wisselend succes. Inmiddels hebben ze toch al stevige straffen voorzien voor dierenmishandeling buiten de arena's.

BigF 19 september 2023 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10238154)
In Valencia wordt de traditie van de stier met ballen nog in ere gehouden, de 'toro embolado', waarbij een stier met brandende hoorns de straat wordt ingejaagd. De dierenbescherming klaagt dit aan.

De mensenbescherming zou dit beter aanklagen. Er raken veel meer mensen gewond bij stierengevechten en stierenlopen dan stieren heb ik de stellige indruk.

De mensen die naar stierengevechten gaan of aan stierenlopen deelnemen hadden de keuze om dit al dan niet te doen.

De stieren hadden die keuze niet.

Ik zie dus niet in waarom de 'mensenbescherming' dit zou moeten aanklagen.

Oma 19 september 2023 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10238567)
Er is in Spanje al heel wat tegenwerk verricht tegen die praktijken van dierenbeulen. Met wisselend succes. Inmiddels hebben ze toch al stevige straffen voorzien voor dierenmishandeling buiten de arena's.

Buiten de arena's? Daar hebben de stieren IN de arena niks aan. :roll:

Vlad 19 september 2023 16:44

Citaat:

En door die honden te adopteren gaan de praktijken stoppen ? Er zal veel meer verontwaardiging zijn en misschien genoeg druk om die races te stoppen als al de honden worden afgemaakt ipv er hier in België of elders met behulp van zelfgemaakte rolwagentjes nog een paar jaar mee rond te flaneren en de omgeving te terroriseren. De meeste van die honden zijn er zeer slecht aan toe en hebben schrik van iedereen, alles en andere honden. Al die vrouwen met hun lijdende windhonden hier in de buurt doen me denken aan moeder Theresa; die liet kinderen ook lijden om ze nader tot god te laten komen en zelf aflaat te verdienen met haar medelijden.

Vlad 19 september 2023 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10238601)
De mensen die naar stierengevechten gaan of aan stierenlopen deelnemen hadden de keuze om dit al dan niet te doen.

De stieren hadden die keuze niet.

Ik zie dus niet in waarom de 'mensenbescherming' dit zou moeten aanklagen.

Dat was satire he, ik ben voor geen enkele van die praktijken. ;-)

DewareJakob 19 september 2023 17:15

Citaat:

Misselijkmakend.
Je vraagt je op den duur af wie echt 'de beesten' zijn.

Eurosceptic 19 september 2023 18:15

Citaat:

Mensen die daar naar gaan kijken omdat ze het leuk vinden, zijn zwaar geestesziek.

Dat Anuna De Wever en haar idiote groene brigade daar maar eens gaan protesteren. Daar zou ik ten minste nog enig respect voor hebben.

Skobelev 19 september 2023 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10238652)
Misselijkmakend.
Je vraagt je op den duur af wie echt 'de beesten' zijn.

Je moet u dat niet afvragen, dat is overduidelijk.

Skobelev 19 september 2023 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10238632)
En door die honden te adopteren gaan de praktijken stoppen ? Er zal veel meer verontwaardiging zijn en misschien genoeg druk om die races te stoppen als al de honden worden afgemaakt ipv er hier in België of elders met behulp van zelfgemaakte rolwagentjes nog een paar jaar mee rond te flaneren en de omgeving te terroriseren. De meeste van die honden zijn er zeer slecht aan toe en hebben schrik van iedereen, alles en andere honden. Al die vrouwen met hun lijdende windhonden hier in de buurt doen me denken aan moeder Theresa; die liet kinderen ook lijden om ze nader tot god te laten komen en zelf aflaat te verdienen met haar medelijden.

Dat is BS
Rechtover hebben ze er 5 van die galgo’s geadopteerd, die honden zijn relatief gezond en hebben nu een luxeleven.

De schoofzak 19 september 2023 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10238606)
Buiten de arena's? Daar hebben de stieren IN de arena niks aan. :roll:

Normaal reageer ik nooit op jouw berichten, maar nu een uitzondering.
De stieren in die regionale gebieden waar stierengevechten inmiddels verboden zijn, hebben er toch al wel iets aan.
Honden, katten, varkens (varkens die in voorbereiding op bepaalde feesten naar traditionele gebruiken, dood gemarteld worden om op de bbq te belanden) wel.

Maar belangrijk: wie houdt de modernisering tegen? Vooral de partij Vox. De broertjes van het VB !!! Ouderwetse, vooral katholieke traditionele zakken. Ze willen zelfs de wet "enkel ja is ja" (solo si es si), die vrouwen beschermt tegen ongewenste intimiteiten, terugschroeven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be