Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   kan niet werken in PDF file (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124180)

Mitgard 31 mei 2009 20:44

kan niet werken in PDF file

ik download een pdf file, die opent met adobe reader 8, maar ik kan er niet in werken (schrijven, inserten etc.).

wat moet ik doen?

Kallikles 31 mei 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4136538)
ik download een pdf file, die opent met adobe reader 8, maar ik kan er niet in werken (schrijven, inserten etc.).

wat moet ik doen?

adobe professional aanschaffen, of kijken of je kan copy-pasten. hangt af of het als tekst of beeld is ingescand.

Pietje 31 mei 2009 20:47

Citaat:

wat moet ik doen?

Mit, ik denk dat dat juist de bedoeling is dat iemand een file in PDF heeft gemaakt, opdat niemand erwat zou kunnen aan wijzigen. Denk ik toch eh 8-)

filosoof 31 mei 2009 20:51

Citaat:

wat moet ik doen?

Je kan ze als .txt downloaden, formatteren en...
Anders Adobe Acrobat kopen of software gebruiken die't wél kan. een bestand in Google docs kan je downloaden op je pc als .pdf file: niks onoverkomelijks dus.

(pdf creator kon dat geloof ik.)
Je maakt dan zélf een nieuwe .pdf: de bestaande wijzigen heb je Adobe voor nodig.

E. Gidius 31 mei 2009 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4136541)
Mit, ik denk dat dat juist de bedoeling is dat iemand een file in PDF heeft gemaakt, opdat niemand erwat zou kunnen aan wijzigen. Denk ik toch eh 8-)

Nee hoor, alle pdf's zijn bewerkbaar met Acrobat Writer (tenzij ze versleuteld zjin). Het zou me overigens verbazen als er geen freeware bestond waarmee je kan werken in pdf's.

Vorenus 31 mei 2009 21:21

PDFCreator

http://www.pdfforge.org/products/pdfcreator

Pietje 31 mei 2009 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4136597)
Nee hoor, alle pdf's zijn bewerkbaar met Acrobat Writer (tenzij ze versleuteld zjin). Het zou me overigens verbazen als er geen freeware bestond waarmee je kan werken in pdf's.

Wat is dan nog de zin van PDF-files als je ze niet "versleutelt" ??

Heb onlangs een "manual" van een electro-toestel gedownload, wel dat was een PDF-bestand, waar ik, ondanks de meest actuele Acrobat niks kon aan wijzigen. ("read only", dus)

Jedd 31 mei 2009 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4136602)

beter dan foxit ?

E. Gidius 31 mei 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4136602)

Leuk, maar het is een pdf-maker en niet, zoals Mitgard vraagt, een programma om een pdf-bestand te bewerken.

Gratis pdf-makers zijn er voldoende voor handen. Ik gebruik PDFill PDF&Image Writer.

Trouwens Mit, probeer deze eens: daarmee kan je zelf een pdf-bestand schrijven (= niet een Word- of ander bestand tot pdf omvormen): PDFill PDF Editor en/of PDFill Writer. Eén van de twee moet vermoed ik de mogelijkheden bieden die je zoekt.

Je kan de drie PDFill programma's hier downloaden: http://www.pdfill.com/. De Editor is betalend (20 euro), de twee andere zijn gratis (zonder waarmerk of iets dergelijks).

Vorenus 31 mei 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4136608)
beter dan foxit ?

Ik zou het niet durven zeggen maar degene die ik ken die het gebruiken zijn er positief over. Ik zelf lees enkel pdf's. (en meestal op een apple)

E. Gidius 31 mei 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4136603)
Wat is dan nog de zin van PDF-files als je ze niet "versleutelt" ??

Een pdf-bestand is altijd handiger dan bv. een Word-bestand met illustraties. Het is om te beginnen veel kleiner. Met PDFill PDF&Image Writer kan je bij het maken de resolutie van foto's e.d. zelf instellen. Nog een voordeel is dat pdf's meestal leesbaar zijn op PC zowel als Mac.

Citaat:

Heb onlangs een "manual" van een electro-toestel gedownload, wel dat was een PDF-bestand, waar ik, ondanks de meest actuele Acrobat niks kon aan wijzigen. ("read only", dus)
(Grote) bedrijven gaan hun spullen waarschijnlijk sneller versleutelen om alle risico's te vermijden.

huismus 31 mei 2009 21:36

Citaat:

wat moet ik doen?

uw kennis over informatica gaan bijschaven.

E. Gidius 31 mei 2009 21:38

Citaat:

wat moet ik doen?

Acrobat Reader is een gratis programma dat bedoeld is om pdf's te lezen. Als je zelf een pdf wil bewerken, dan wil Adobe natuurlijk dat je Acrobat Writer koopt.

Pietje 31 mei 2009 21:39

Btw, Upgrade naar Acrobat 9.1 just binnengerold 8-)

E. Gidius 31 mei 2009 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4136667)
Btw, Upgrade naar Acrobat 9.1 just binnengerold 8-)

En daarmee kan je niet alleen lezen maar ook schrijven/bewerken? Ik geloof er niets van.

Pietje 31 mei 2009 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4136672)
En daarmee kan je niet alleen lezen maar ook schrijven/bewerken? Ik geloof er niets van.

Is een Acrobat reader 9.1

From_Vlaanderen 31 mei 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huismus (Bericht 4136654)

Een cursus volgen. :-D

Mitgard 31 mei 2009 22:20

convertpdftoword.net was eigenlijk wat ik zocht.

toch bedankt. ;-)

E. Gidius 31 mei 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4136788)
convertpdftoword.net was eigenlijk wat ik zocht.

Daarmee kan je toch niet in een pdf werken?

Mitgard 31 mei 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huismus (Bericht 4136654)

die is voldoende voor wat ik nodig heb: online gamen en wat tekstdocumentjes.

al de rest vraag ik wel of kom ik via google wel te weten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be