Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus
(Bericht 4136865)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...tml#reageerTag
Maw, de EU wil microsoft verplichten dat windows andere browsers bevat.
Hoe zot is de EU nu wel niet, een bedrijf verplichten om concurentie op te nemen in één van hun producten. Indien dit gebeurt kan men nog een stap verder gaan. Dan kan men Microsoft nog laten betalen voor de opname van de browers aan de eigenaars.
maar de EU hoor ik duidelijk niet klagen dat Ubuntu Firefox bevat en OS/X Safari. Dat mag blijkbaar wel.
Het is het recht van Microsoft om hun OS uit te rusten met software dat zij willen en niet de concurentie of iemand anders.
|
Ubuntu,of enigerlei andere Linux-distributie "bevatten" niks.De verschillende distributies stellen wel een voorkeurspakket voor van toepassingen,en inderdaad,Firefox is al een paar jaar erg populair.Ik ben al lang genoeg bezig met linux om reeds enkele browsers te hebben zien groeien en weer verdwijnen.De grafische omgevingen van de Linuxen (tegenwoordig vooral Gnome en KDE) stellen zelfs hun eigen webbrowser voor(Galeon),en de andere browsers (ik denk dan speciaal aan Opera) zijn eenvoudig downloadbaar......
Bon,over die EU-processen tegen Microsoft,het komt er uiteindlijk op neer dat Europese klanten van microsoft al die proceskosten en boetebedingingen betalen,de positie van microsoft is zo overrompelend dat ze dit gewoon kunnen en zullen aanrekenen,handeldrijven in Europa wordt gewoon wat duurder als elders,het is een soort "Microsoft"-taks.in Azie en de VS betalen ze ondertussen al minder voor dezelfde produkten :twisted:
|