![]() |
10dagen voor verkiezing opgeropen als bijzitter ?
IN de wet staat 12 dagen dus uiterlijk 26Mei
hier ligt een brief gedateerd 29Mei wat doe je daarmee ?? antwoorden dat het niet wettelijk is ? |
ja. Maar ik zou het niet per brief doen maar rechtstreeks naar de gemeente stappen om problemen te vermijden ;-)
|
Citaat:
de wet zegt uiterlijk 26mei en op papier staat 29mei dus die brief is niet wettelijk ? |
Citaat:
Dat is toch simpel, waarom maak je daar zoveel problemen van dat je er een draad over opstart? Namelijk: het is een perfekt ekskuus om niet te moeten gaan, om je straf te ontlopen mocht je absoluut niet willen .. (maar om je goede wil te tonen zou ik dan wel naar de gemeente gaan en zeggen: "te laat, al een andere afspraak") Je zou ook gewoon je plicht kunnen doen. Paytime voor de demokrasie. |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...iesdata_NL.pdf feitelijk ben ik geintimideerd om te gaan, nogal positief sfeertje hier, dus daarom effe uitzoeken of mijn zaak waterdicht is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb gezworen dat ik de verkiezingen (de voorkeurstemmen vooral) zal vervalsen als ze mij doen tellen... en wat is de raad nu ??? |
Citaat:
Kwestie van wat burgerzin bij te brengen. ;-) |
Citaat:
|
Ik heb het even nagekeken in de kieswet. Daarin staat inderdaad een termijn van twaalf dagen voor de verkiezing. In hoeverre dat u verontschuldigd van uw plicht is mij niet duidelijk, zeker gezien de bepalingen van de laatste zin.
§ 9. De stembureaus bestaan uit de voorzitter, vier bijzitters en vier plaatsvervangende bijzitters en een secretaris die wordt benoemd overeenkomstig artikel 100. (De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters worden door de voorzitter van het kantonhoofdbureau, ten minste twaalf dagen vóór de verkiezing, aangewezen onder de kiezers van de stemafdeling die kunnen lezen en schrijven.) (...) <W 30-07-1991, art. 21, 3°> <W 2007-02-13/37, art. 3, 012; Inwerkingtreding : 17-03-2007> |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens ook nog even wijzen op art. 103, je kan worden aangeduid op een wel zéér korte termijn.
Het stembureau mag niet worden gevormd vóór kwart voor acht uur. Indien op dat ogenblik de bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters niet aanwezig zijn, vult de voorzitter het stembureau ambtshalve aan met aanwezige kiezers die kunnen lezen en schrijven. |
Citaat:
Als het genen aangetekende brief was , hoe kan men dan bewijzen dat ge hem hebt gekregen ??? Als jij niets zegt ... ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be