Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRT: "verkiest u marokkanen of turken" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124210)

born2bewild 1 juni 2009 11:04

VRT: "verkiest u marokkanen of turken"

in het verkiezingsdebat tegen Filip DW;

8O

wat een rassiestische vraag is me dat?? Weten die gastjes echt niets beters aan te vangen met de subsidies? Elke keer als we denken dat de VRT de grenzen van de infantiliteit gevonden heeft, doen ze een extra inspanning om deze nog wat te verleggen
Waarom werd deze vraag niet gesteld aan Vandenbroecke of mie struisvogels?
Zouden die iets anders geantwoord hebben?

Another Jack 1 juni 2009 11:05

Ik vond Dewinter net lijken op een boer met kiespijn.

Metternich 1 juni 2009 11:07

Turken. Die hebben in het verleden getoond dat ze nog iets van beschaving in zich meedragen. Al ben ik geen fan van de Seljuken.

Zwartengeel 1 juni 2009 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4137529)
Turken. Die hebben in het verleden getoond dat ze nog iets van beschaving in zich meedragen.

Gaan ze binnenkort bij de RTBF aan Emir Kir ook vragen of hij liever Armeniërs of Grieken heeft?

Metternich 1 juni 2009 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4137535)
Gaan ze binnenkort bij de RTBF aan Emir Kir ook vragen of hij liever Armeniërs of Grieken heeft?

Héhé, dat zou hilarisch zijn. Ik hoop het!

born2bewild 1 juni 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4137525)
Ik vond Dewinter net lijken op een boer met kiespijn.

right.
En mie vogels vond je lijken op een ballerina

nog iets?

filosoof 1 juni 2009 11:12

VRT: "verkiest u marokkanen of turken"

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4137518)
in het verkiezingsdebat tegen Filip DW;

8O

wat een rassiestische vraag is me dat?? Weten die gastjes echt niets beters aan te vangen met de subsidies? Elke keer als we denken dat de VRT de grenzen van de infantiliteit gevonden heeft, doen ze een extra inspanning om deze nog wat te verleggen
Waarom werd deze vraag niet gesteld aan Vandenbroecke of mie struisvogels?
Zouden die iets anders geantwoord hebben?

Aan Dewinter stel je best eenvoudige vraagjes, niets in de aard van "Wat is de definitie van Vlaming?" of "Welk economisch programma hebt U?"

Deze vraag is al limiet voor hem.

Beter ware geweest "Hoe dikwijls in de week eet U frieten en met welke saus?"

laurensje 1 juni 2009 11:14

Ik vond heel dat rondje "dilemma's" belachelijk.

born2bewild 1 juni 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4137551)
Aan Dewinter stel je best eenvoudige vraagjes, niets in de aard van "Wat is de definitie van Vlaming?" of "Welk economisch programma hebt U?"

Beter ware geweest "Hoe dikwijls in de week eet U frieten en met welke saus?"

aha filosoofke, als het dan toch een eenvoudige vraag is, antwoordt gij dan :
turken of marokanen?

en nu niet met uw broek op uw enkels verdwijnen alvorens te antwoorden op "een simpele vraag"

stoffeltjeee 1 juni 2009 11:18

Wat een vraag...
Idd dat ze ons geld nog wat meer versmossen! Dat is precies zo van 'oei we
weten niet meer wat doen, laten we wat idiote vragen gaan stellen'!

Ama-gi 1 juni 2009 11:26

Buiten het feit dat de vraagstelling redelijk debiel is, is het natuurlijk wraakroepend dat de overheid met het belastingsgeld zonnodig een eigen zender wil onderhouden, terwijl er meer dan genoeg prive-zenders zijn.

circe 1 juni 2009 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4137529)
Turken. Die hebben in het verleden getoond dat ze nog iets van beschaving in zich meedragen. Al ben ik geen fan van de Seljuken.

Stel dat Dewinter dat had geantwoord... dan had hij die brave marokkaantjes toch gediscrimineerd...

dus was het juiste antwoorde: Marokkanen... gut nee, dan kwam Youssef op de proppen wegens discriminatie van de turkskes.

Metternich 1 juni 2009 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ama-gi (Bericht 4137599)
Buiten het feit dat de vraagstelling redelijk debiel is, is het natuurlijk wraakroepend dat de overheid met het belastingsgeld zonnodig een eigen zender wil onderhouden, terwijl er meer dan genoeg prive-zenders zijn.

Want iedereen roemt VTM om de kwaliteit en het hoogstaande niveau...

Metternich 1 juni 2009 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4137626)
Stel dat Dewinter dat had geantwoord... dan had hij die brave marokkaantjes toch gediscrimineerd...

dus was het juiste antwoorde: Marokkanen... gut nee, dan kwam Youssef op de proppen wegens discriminatie van de turkskes.

Dan was Dewinter uitgemaakt voor racist en hadden anderen gedacht; "Hey kijk, Dewinter kent toch iets van islamitische volkeren." Dat uitschelden is niets nieuw, dat tweede zou een positieve aanvulling zijn geweest op het gewoonlijke gescheld. Win-Win.

Ama-gi 1 juni 2009 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4137627)
Want iedereen roemt VTM om de kwaliteit en het hoogstaande niveau...

Niemand word verplicht om naar VTM te kijken(laat staan ervoor te betalen), om nog maar te zwijgen over het feit dat je hoegenaamd niet verplicht worden om ook maar TV te kijken.

born2bewild 1 juni 2009 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4137551)

voor u ook precies.
Enfin, alleszins aan de verkeerde kant van uw limiet.

Metternich 1 juni 2009 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ama-gi (Bericht 4137632)
Niemand word verplicht om naar VTM te kijken(laat staan ervoor te betalen), om nog maar te zwijgen over het feit dat je hoegenaamd niet verplicht worden om ook maar TV te kijken.

Dankzij de nationale zender VRT ben ik inderdaad niet verplicht om naar VTM-onzin te kijken. Houden zo dus.

roodhaar 1 juni 2009 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4137626)

Hebben jullie geen Turkse of Marokkaanse kandidaten op de lijsten ? dat beweren jullie toch al lang dat die er komen.

dan had het een eenvoudig antwoord geweest.

Flanelcondoom 1 juni 2009 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ama-gi (Bericht 4137632)

Liberalala-blablabla.

Tzuvar Raemborr 1 juni 2009 11:41

Gaat er nu klacht ingediend worden tegen de vrt voor het aanzetten tot racisme?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be