Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NVA : Vlaanse Onafhankelijkheid??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124282)

armando 2 juni 2009 19:45

NVA : Vlaanse Onafhankelijkheid???

Ik heb altijd NVA gestemd maar nu moet ik helaas mijn conclusies trekken, voortaan stem ik voor het Vlaams Belang. De NVA zou zich voor eventuele regeringsdeelname beperken tot de eis voor een aanvullende kinderbijslag. Komaan jongens, graag een beetje meer ambitie voor Vlaanderen! Tussen haakjes: ronduit betreurenswaardig is het feit dat de N-VA - in de beste CVP-traditie - enkel over een ‘sterker Vlaanderen’ spreekt. Waar is de eis voor onafhankelijkheid gebleven?

Shadowke 2 juni 2009 19:47

het masker van De Wever is gevallen

Mr. Orange 2 juni 2009 19:51

Je moet met een meerderheid zijn om Vlaamse onafhankelijk te bekomen. Voorlopig is die er niet dus moet er voorlopig verder geregeerd worden in Vlaanderen. Moest er geen cordon bestaan rondom het VB zouden zij hetzelfde doen hoor. Elke partij wil toch zijn programma uitvoeren?

armando 2 juni 2009 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4141313)
Je moet met een meerderheid zijn om Vlaamse onafhankelijk te bekomen. Voorlopig is die er niet dus moet er voorlopig verder geregeerd worden in Vlaanderen. Moest er geen cordon bestaan rondom het VB zouden zij hetzelfde doen hoor. Elke partij wil toch zijn programma uitvoeren?

Hoe noem je dat ? "voorlopig verder geregeerd worden". Als dit regeren is, dit is gewoon stilstand. Het is aan de Vlamingen om massaal voor Vlaamse Onafhankelijkheid te kiezen en voor dit kan men momenteel maar bij 1 politieke partij terecht en dat is het Vlaams Belang.

Gwyndion 2 juni 2009 19:58

Hmm, ik denk dat ik het bij de NVA ga moeten houden, te veel onverenigbare elementen in het VB atm: Hun mening over holebis, "het klassieke gezin is perfect", abortus is altijd moord, te weinig genuanceerd over migranten,... :?

ghostic 2 juni 2009 19:58

ik ben vlaming in hart en nieren maar respect voor de walen !

Mr. Orange 2 juni 2009 19:58

Niet elke Vlaams-nationalist kan zich vinden in bepaalde delen v.h. programma van VB. Hou daar wel rekening mee.

Tzuvar Raemborr 2 juni 2009 20:08

Ik denk niet dat er veel zijn die, moesten ze het volledig lezen, het 100% eens zijn met het volledige programma van de partij waar ze voor stemmen.

Dat hoeft ook niet. Je weegt het ene pakket punten met z'n goede en slechte kanten af tegen het andere pakket (eveneens met z'n goede en slechte kanten). Sommige punten zullen al zwaarder doorwegen dan andere (bv een niet-Antwerpenaar zal meestal niet zo wakker liggen van het Oosterweelverbindingstandpunt van zijn partij en iemand die 10 verdiepingen hoog in't stad woont zal het worst wezen of er windmolens in achtertuintjes mogen staan of niet)

Wat de NVA betreft heb ik zo m'n twijfels over hun standvastigheid maar ik zie nog 100x liever de NVA vooruit gaan dan VLD, CD&V, Groen of SPA.

kelt 2 juni 2009 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 4141287)
Ik heb altijd NVA gestemd maar nu moet ik helaas mijn conclusies trekken, voortaan stem ik voor het Vlaams Belang. De NVA zou zich voor eventuele regeringsdeelname beperken tot de eis voor een aanvullende kinderbijslag. Komaan jongens, graag een beetje meer ambitie voor Vlaanderen! Tussen haakjes: ronduit betreurenswaardig is het feit dat de N-VA - in de beste CVP-traditie - enkel over een ‘sterker Vlaanderen’ spreekt. Waar is de eis voor onafhankelijkheid gebleven?

Als NVA 50+1% stemmen zou halen,dan wordt Vlaanderen onafhankelijk.
Realisme gebiedt zich te beperken tot één breekpuntje om eventueel toe te treden tot een Vlaamse regering...het is die kinderbijslag...NVA komt niet af met een ganse waslijst "breekpunten" omdat dit niet werkt en er alleen maar toe leidt dat je mag blijven janken vanuit de oppositie.

Moesten er Belgische verkiezingen zijn,dan zou NVA ongetwijfeld "de vis in de pan" eisen,zijnde het totnogtoe mislukte communautaire programma dat ze tesamen met de CD&V wilden realiseren,maar dat is nu NIET aan de orde in het stemhokje...

Er is,en er zal binnen deze generatie,geen democratische meerderheid zijn om ogenblikkelijk Vlaamse onafhankelijkheid te "veroorzaken",en ja,voor dezen die dat absoluut als eerste punt willen is het VB de aangewezen partij!

Wat die "Vlaame onafhankelijkheid wel kan veroorzaken is aanhoudende crisis waarbij de Belgische regering de facto NIKS meer kan doen,en dus zijn irrelevantie aantoont,tot op een dag de Vlaams- en Waals Minister-Presidenten dit eenvoudig vaststellen en de Premier van Belgie negeren.....en dit is NIET onrealistisch!

BlueThunder 2 juni 2009 20:11

Dewever met zijn vals smoelwerk... wil nu regeren met de VLD en vriendje De Gucht
en van oppositie tegen VLD en CD&V hebben we ook niet veel gemerkt... gekocht door het regime ? verandering met de NVA? vergeet het maar, ook de postjes en de poen die tellen...

solidarnosc 2 juni 2009 20:16

Het is wel een stoere eis gezien alle Vlaamse partijen, op misschien Groen! na, een voorstander zijn van een aanvullende Vlaamse kinderbijslag. De voornaamste eis van NVA is er ééntje dat ook in het programma van de SP.a staat. ;)

dominatrix 2 juni 2009 20:19

Armando heeft gelijk, nva verkwanselde tot hiertoe vooral kostbare tijd. Als zij een verlies ervaren richting Vlaams Belang komen ze misschien tot inkeer. BDW en co huichelen van de dag dat het niet meer net is. Ik hoor ze nergens, in tegenstelling tot hun militanten, nog luidop promotie voeren voor de Vlaamse onafhankelijkheid.Zelfs als stok achter de deur hoor je het niet meer. Ze zijn even wollig geworden als de CD&V en dan weet je genoeg.

kelt 2 juni 2009 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4141432)
Het is wel een stoere eis gezien alle Vlaamse partijen, op misschien Groen! na, een voorstander zijn van een aanvullende Vlaamse kinderbijslag. De voornaamste eis van NVA is er ééntje dat ook in het programma van de SP.a staat. ;)

Zo zijn er eigenlijk wel meer van die "convergenties" omtrent sociale,economische en ecologische programmapunten...Je zou kunnen stellen dat "rechts van het midden"- partijen het geld in direkt in handen van de burger willen stoppen,en de meer "links van het midden" partijen dat in een vorm van officieel-gekontroleerde struktuur wensen te doen.Ze willen echter hetzelfde!

Laat het er ons op houden dat,op Vlaams regeringsniveau,er snel een regering zal kunnen komen(met of zonder NVA)......De miserie op federaal vlak moet NIET op Vlaams vlak uitzaaien. ;-)

BlueThunder 2 juni 2009 20:23

Ook zo een dom voorstel die aanvullende kinderbijslag verdorie... er zal nu nog meer worden
gekweekt bij armen, marginalen, mensen die de opvoeding niet kunnen bekostigen, allemaal
kinderen zonder toekomst, zonder gelijke kansen... en dan nog de migratie van Wallonië naar Vlaanderen om van de "vlaamsche voordelen" te kunnen genieten..... heel slecht idee.
weer een baby-boom net als in de jaren zeventig...

giserke 2 juni 2009 20:23

Citaat:

Ik dacht dat het Vlaamse verkiezingen waren? Niet federale.
Trouwens het VB pakt ook niet uit met de Vlaamse onafhanklijkheid, maar met ""Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed"".

giserke 2 juni 2009 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4141415)
Dewever met zijn vals smoelwerk... wil nu regeren met de VLD en vriendje De Gucht
en van oppositie tegen VLD en CD&V hebben we ook niet veel gemerkt... gekocht door het regime ? verandering met de NVA? vergeet het maar, ook de postjes en de poen die tellen...

Waar zie je dat BDW wil regeren met de VLD? Ziet u spoken of zo?

solidarnosc 2 juni 2009 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4141461)
Zo zijn er eigenlijk wel meer van die "convergenties" omtrent sociale,economische en ecologische programmapunten...Je zou kunnen stellen dat "rechts van het midden"- partijen het geld in direkt in handen van de burger willen stoppen,en de meer "links van het midden" partijen dat in een vorm van officieel-gekontroleerde struktuur wensen te doen.Ze willen echter hetzelfde!

Laat het er ons op houden dat,op Vlaams regeringsniveau,er snel een regering zal kunnen komen(met of zonder NVA)......en waarom niet ;-)

Als men naar de debatten op TV kijkt dan zou men denken dat die regering al gevormd is en dat het alleen nog wachten is of die meer dan 50% haalt. Het programma is er al (VIA). Het enigste wat nog moet gebeuren is het invullen van de vacatures en daar zijn ze bij de SP.a al volop mee bezig. ;-)

C uit W 2 juni 2009 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4141432)

Net zoals iedereen achter de befaamde resoluties van het Vlaams parlement stond/staat.
Wat druk op de ketel is altijd welgekomen, en als iedereen voor is, en iemand maakt er een breekpunt van om in een coalitie te stappen, is de kans een stuk groter dat het er komt.

giserke 2 juni 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 4141330)
Hoe noem je dat ? "voorlopig verder geregeerd worden". Als dit regeren is, dit is gewoon stilstand. Het is aan de Vlamingen om massaal voor Vlaamse Onafhankelijkheid te kiezen en voor dit kan men momenteel maar bij 1 politieke partij terecht en dat is het Vlaams Belang.

idd, dan kun je blijven verder wegrotten in de minderheid.

backfire 2 juni 2009 20:31

Citaat:

Dewever & het NV-A zijn niet zo dom te denken dat een Vlaamse autonomie zomaar even kan geëist en geregeld worden. Er wordt hier mijns inziens niets verraden of dergelijks.
Ik deel wel je mening dat de fut er de laatste tijd wat uit is, maar ik vermoed dat dit normaal is; Het zijn ook futloze verkiezingen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be