Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Beginnen de (illegale) vreemdelingen nu ook mekaar te beroven en zelfs vermoorden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124356)

Preuße 3 juni 2009 18:13

Beginnen de (illegale) vreemdelingen nu ook mekaar te beroven en zelfs vermoorden?

In "De Standaard"-gazet van gisteren las ik toch enkele verontrustende dingen. Het enorme vreemdelingenprobleem is natuurlijk iedereen bekend maar er bestond lange tijd een soort stilzwijgend "pact" tussen de vreemden: men beroofde mekaar niet. Wie van ons zou het zich dan ook kunnen voorstellen, dat marokkaanse meisjes werden lastig gevallen door hangjongeren op straat of dat oude moslimvreemdelingen zouden worden beroofd op straat door andere moslim(jongeren)? En toch: in DS van gisteren kan men lezen dat een bejaarde vrouw uit Brussel werd vastgebonden en doodgestoken op haar bed. Groot was mijn verbazing te lezen dat het slachtoffer van marrokaanse origine was! Naar mijn mening is dit voor het eerst het geval, dat men hoort over zulke misdaden gepleegd op vreemdelingen? Een ander al even gruwelijk berucht was dat van een Turkse, zwangere vrouw die werd doodgestoken.

Het lijkt er dus op, dat zelfs de moslims niet meer de baas zijn in de binnenwijken van de grootsteden vermits ze nu zelf het slachtoffer worden van dezelfde misdaden die wij Vlamingen hebben meegemaakt. Is dit een ommekeer?

Sywen 3 juni 2009 19:09

ommekeer? nee

gewoon een ander bewijs dat er geen verband is tussen criminatliteit en islam.

Dimensie 3 juni 2009 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 4143923)
In "De Standaard"-gazet van gisteren las ik toch enkele verontrustende dingen. Het enorme vreemdelingenprobleem is natuurlijk iedereen bekend maar er bestond lange tijd een soort stilzwijgend "pact" tussen de vreemden: men beroofde mekaar niet. Wie van ons zou het zich dan ook kunnen voorstellen, dat marokkaanse meisjes werden lastig gevallen door hangjongeren op straat of dat oude moslimvreemdelingen zouden worden beroofd op straat door andere moslim(jongeren)? En toch: in DS van gisteren kan men lezen dat een bejaarde vrouw uit Brussel werd vastgebonden en doodgestoken op haar bed. Groot was mijn verbazing te lezen dat het slachtoffer van marrokaanse origine was! Naar mijn mening is dit voor het eerst het geval, dat men hoort over zulke misdaden gepleegd op vreemdelingen? Een ander al even gruwelijk berucht was dat van een Turkse, zwangere vrouw die werd doodgestoken.

Het lijkt er dus op, dat zelfs de moslims niet meer de baas zijn in de binnenwijken van de grootsteden vermits ze nu zelf het slachtoffer worden van dezelfde misdaden die wij Vlamingen hebben meegemaakt. Is dit een ommekeer?

Die twee gevallen lijken me eerder op eremoord. Ik vrees dat hier nog geen sprake is van een trendbreuk en dat de verrijkende criminelen bewust harame slachtoffers zullen blijven uitkiezen.

E. Gidius 3 juni 2009 19:53

Citaat:

Een ander al even gruwelijk berucht was dat van een Turkse, zwangere vrouw die werd doodgestoken.

De dader is haar echtgenoot.

alice 3 juni 2009 20:45

Waarom zou een Marokkaanse vrouw geen slachtoffer kunnen worden van bijvoorbeeld Oost Europese chriminelen? En bij die Turkse vrouw wat de echtgenoot blijkbaar schuldig?

Ars_Nova 3 juni 2009 21:51

Citaat:

Euh, leef jij in een waan ofzo? Dat heeft altijd al bestaan. En besides, precies of de Belgen (OK: Vlamingen) elkaar onderling niet beroven, doden en verkrachten.

Bovenbuur 4 juni 2009 08:44

Ben ik dan de enige die wel gehoord heeft over verkrachtingen van moslimmeisjes door moslimjongens?

alice 4 juni 2009 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4145036)
Ben ik dan de enige die wel gehoord heeft over verkrachtingen van moslimmeisjes door moslimjongens?

Nee dat bent u niet, verkrachtingen komen onder moslims evengoed voor als onder Belgen. Maar daarom wordt er nog niet op dezelfde wijze mee omgegaan en al evenmin betekent dit dan dat geweld naar vrouwen omdat ze geen moslima's zijn dus niet voorkomt.

beste vriend 10 juni 2009 23:47

Citaat:

Er zijn nu zoveel allochtonen dat ze elkaar beginnen uitmoorden wegens gebrek aan plaats .

Pist*on 11 juni 2009 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4145036)

dat zijn dan toch die meisjes die niet preuts en vroom genoeg zijn?

Want zo een echte, met hoofddoek of nog beter, met boerka, zal niet zo snel verkracht worden. Behalve dan door haar man. Maar da's dan ook die z'n recht.

Maar de straatschoeljes zullen wel oppassen geen fundi te verkrachten, want ik geloof niet dat ze graag tegen de 'moskee' ingaan. Want die vergeten niet en wie weet wie het hier binnen de 10 20 jaar voor het zeggen heeft. En zien ze er tegenop^om dan , in de goot, met een klein mes onthoofd te worden.

Preuße 11 juni 2009 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4164294)
Er zijn nu zoveel allochtonen dat ze elkaar beginnen uitmoorden wegens gebrek aan plaats .

Dat is wat ik ook dacht. Bovendien zijn ze nu met zoveel dat ze mekaar niet meer allemaal kennen of herkennen, zodat er ook "clans" ontstaan of gewoon roversgroepjes die het al lang koud laat wie ze beroven of zelfs vermoorden. Dat is pas ironie: over 10 jaar stemmen zelfs de marrokanen in Schaarbeek/Schaerbeek Vlaams Belang omdat ze zich "onveilig in hun eigen buurt" voelen :lol:

Kallikles 11 juni 2009 20:35

Citaat:

"Allochtonen" zijn inderdaad de grootste slachtoffers van geweld, juist omdat zij naar de ghettowijken werden verbannen.

beste vriend 11 juni 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 4166033)
Dat is wat ik ook dacht. Bovendien zijn ze nu met zoveel dat ze mekaar niet meer allemaal kennen of herkennen, zodat er ook "clans" ontstaan of gewoon roversgroepjes die het al lang koud laat wie ze beroven of zelfs vermoorden. Dat is pas ironie: over 10 jaar stemmen zelfs de marrokanen in Schaarbeek/Schaerbeek Vlaams Belang omdat ze zich "onveilig in hun eigen buurt" voelen :lol:

Concurrenten zijn het geworden, die elkaars jachtterrein willen afpakken .

Ars_Nova 11 juni 2009 22:49

Citaat:

Het zou mij niet verbazen dat dat nu al zo is ;-) Marokkanen en Turken schijnen namelijk niks te moeten weten van Kosovaren en Albanezen :p

praha 11 juni 2009 23:07

Citaat:

Dat is wat ik ook dacht. Bovendien zijn ze nu met zoveel dat ze mekaar niet meer allemaal kennen of herkennen, zodat er ook "clans" ontstaan of gewoon roversgroepjes die het al lang koud laat wie ze beroven of zelfs vermoorden.

Of misschien omdat zich een differentiatie inzake het sociaal-economische begint af te tekenen ?

Citaat:

Dat is pas ironie: over 10 jaar stemmen zelfs de marrokanen in Schaarbeek/Schaerbeek Vlaams Belang omdat ze zich "onveilig in hun eigen buurt" voelen :lol:
Dat is al langer aan de gang ...
Mijn buurvrouw van Turkse afkomst _welliswaar met Belgische nationaliteit_ stem(t)(de) vb omdat ze maar niks moest van al die andere vreemdelingen. ;-)

praha 11 juni 2009 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 4166615)
Het zou mij niet verbazen dat dat nu al zo is ;-) Marokkanen en Turken schijnen namelijk niks te moeten weten van Kosovaren en Albanezen :p

8-)
nog ( is nu al een beetje aan de gang ) en 't vb neemt ze massaal op in hun kiesvee ;-)

Preuße 12 juni 2009 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4166240)
"Allochtonen" zijn inderdaad de grootste slachtoffers van geweld, juist omdat zij naar de ghettowijken werden verbannen.

Komaan Kallikles, gelooft u dan nog in die fabeltjes? Allicht komt u van ergens totaal anders en bekijkt u de zaak door een rooskleurige bril. Dat was ook wat extreem-linkse zeloten ons wouden doen geloven annex opzadelen in de jaren '90: "we hebben ze in arme wijken gestoken!". Ik ben een adoptief Brusselêir en heb de stad grondig zien veranderen. De "ghettowijken" waar u het over heeft, waar dus al die vreemden wonen, zijn juist de mooiste buurten waar ooit de fine fleur van de Brusselse burgerij woont (of woonde, beter gezegd). Ik vraag me echt af waar al die zwetten het geld vandaan haalden om al die dure herenhuizen op te kopen trouwens, het is me echt een raadsel. Eind jaren '80 is het snel beginnen veranderen. Triest boven al vind ik nog het lot van onze Koningsstraat, met haar prachtige Eglise Royale Sainte-Marie. Eens een parel aan de Brusselse kroon, uit elke huis hing een Belgische vlag, nu de zoveelste vuile en verloederde straat waar alleen vreemdelingen wonen. Ze slagen er ook steeds in om van elke buurt een open stort te maken. Die vreemdelingen hebben werkelijk onze hoofdstad ingepalmd en afgepakt. Nog een voorbeeld is Brussel-Noord. Eens een oerdeftig kwartier met talloze handwerkers en andere gerespecteerde zelfstandigen, veelal de iets lagere burgerij maar erg Brussels en nog erg volks. Gaandeweg zijn de vreemden beginnen komen en hebben er iedereen weggepest. Zelfs de arme pastoor (E.H. Bouvry, een West-Vlaming) moest het ontgelden: zijn auto werd vernield (nadat men er eerst "curé pédé" had ingekrast) en de "jongeren" urineerden zelfs in de kerk. Hier werd de verloedering nog in de hand gewerkt door de blinde geldzucht van de ontkerkelijkte, onuitstaanbare westerling: alles langs de andere kant van de statie werd met de grond gelijk gemaakt (zelfs de Sint-Rochus kerk moest eraan geloven) om plaats te ruimen voor de lelijke hoogbouw van de Vlaamse regeringsgebouwen. Triestig, triestig, triestig. Ik probeer er niet teveel aan te denken want het zien van onze vuile, vervreemde en bezette steden doet pijn aan mijn hart.

Uh-Huh 14 juni 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4166240)

Bwa, soms denk ik dat er in mijn buurt minder criminaliteit is dan verwacht of misschien passen allochtonen zich gewoon aan aan hun minder veilige omgeving. Als ik via kenissen of vriendinnen moet vernemen dat er in Mol bijvoorbeeld elke week een meisje wordt verkracht (dat was gaan feesten of zat onderweg naar huis was, enz...), dan kan ik hetzelfde toch niet naar mijn buurt doortrekken.

Kallikles 14 juni 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4172009)
Bwa, soms denk ik dat er in mijn buurt minder criminaliteit is dan verwacht of misschien passen allochtonen zich gewoon aan aan hun minder veilige omgeving. Als ik via kenissen of vriendinnen moet vernemen dat er in Mol bijvoorbeeld elke week een meisje wordt verkracht (dat was gaan feesten of zat onderweg naar huis was, enz...), dan kan ik hetzelfde toch niet naar mijn buurt doortrekken.

Ik woon ook in Molenbeek en voel me er heel veilig (laat mijn auto soms zelfs open, wat ik in andere wijken niet zou doen), maar ik wou gewoon zeggen dat de sociale ongelijkheid ook een ongelijkheid voor de onveiligheid is.

Ars_Nova 15 juni 2009 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 4168482)
De "ghettowijken" waar u het over heeft, waar dus al die vreemden wonen, zijn juist de mooiste buurten waar ooit de fine fleur van de Brusselse burgerij woont (of woonde, beter gezegd). Ik vraag me echt af waar al die zwetten het geld vandaan haalden om al die dure herenhuizen op te kopen trouwens, het is me echt een raadsel. Eind jaren '80 is het snel beginnen veranderen. Triest boven al vind ik nog het lot van onze Koningsstraat, met haar prachtige Eglise Royale Sainte-Marie. Eens een parel aan de Brusselse kroon, uit elke huis hing een Belgische vlag, nu de zoveelste vuile en verloederde straat waar alleen vreemdelingen wonen. Ze slagen er ook steeds in om van elke buurt een open stort te maken. Die vreemdelingen hebben werkelijk onze hoofdstad ingepalmd en afgepakt. Nog een voorbeeld is Brussel-Noord. Eens een oerdeftig kwartier met talloze handwerkers en andere gerespecteerde zelfstandigen, veelal de iets lagere burgerij maar erg Brussels en nog erg volks. Gaandeweg zijn de vreemden beginnen komen en hebben er iedereen weggepest. Zelfs de arme pastoor (E.H. Bouvry, een West-Vlaming) moest het ontgelden: zijn auto werd vernield (nadat men er eerst "curé pédé" had ingekrast) en de "jongeren" urineerden zelfs in de kerk. Hier werd de verloedering nog in de hand gewerkt door de blinde geldzucht van de ontkerkelijkte, onuitstaanbare westerling: alles langs de andere kant van de statie werd met de grond gelijk gemaakt (zelfs de Sint-Rochus kerk moest eraan geloven) om plaats te ruimen voor de lelijke hoogbouw van de Vlaamse regeringsgebouwen. Triestig, triestig, triestig. Ik probeer er niet teveel aan te denken want het zien van onze vuile, vervreemde en bezette steden doet pijn aan mijn hart.

OK, ik had het nooit gedacht heer Preuße maar ik moet u hier wel degelijk gelijk in geven. Mijn familie heeft net hetzelfde meegemaakt in Kortrijk: telkens ik terugga zie ik straten en buurten die meer en meer ingepalmd worden door huisjesmelkers, kebabzaken, nachtwinkels, ... geen fraai zicht!
De scholen waar mijn ouders lesgaven, raakten telkens meer ontvolkt; een proces dat steevast begon met de transfer van de allochtone schoolgaande jeugd naar de school, op zich weer een gevolg van de gestage stadsvlucht waardoor alsmaar scholen moesten sluiten. Let wel: ik geef de schuld voor dit laatste niet aan de allochtone schoolgaande jeugd, maar wel aan het crappy beleid dat de overheid voert t.o.v. integratie van allochtone inwoners... en vooral van ruimtelijke ordening. Op dat vlak scoren we IMHO nog slechter dan een hoop 3e wereldlanden :? :?
Men zou toch meer respect mogen opbrengen voor het nationale erfgoed. De vaak prachtige straten en rijke architectuur laat je niet zomaar verkommeren! (tenslotte is het daarvoor dat de hordes Japanners en Amerikanen tot hier komen ;-)).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be