Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "N-VA is een kleine partij dus stem daar niet op" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124397)

winnezele 4 juni 2009 16:08

"N-VA is een kleine partij dus stem daar niet op"

De inzet van de Vlaamse verkiezingen is voor CD&V niets minder dan opnieuw de minister-president te kunnen leveren. Europees lijsttrekker Jean-Luc Dehaene voegde daar nog een duidelijk stemadvies aan toe.

Volgens CD&V zijn er te veel kleine partijen in Vlaanderen, iets wat de campagne ook geen goed gedaan heeft. Europees lijsttrekker Jean-Luc Dehaene was op een persconferentie van de partij dan ook formeel: "Wij pleiten om partijen groot te maken. Door de afsplitsing van de N-VA heb je daar een kleine partij en dus is het mijn oproep om daar niet voor te stemmen."
CD&V gaat resoluut voor leiding nieuwe regering
Belga CD&V hoopt zondag van de kiezer een "duidelijk mandaat" te krijgen om opnieuw leiding te geven aan de Vlaamse regering. Die rol is opnieuw weggelegd voor Kris Peeters, vindt de partij.

De christendemocraten hopen op een coalitie met een "beperkt aantal partijen" en willen maandag al met de besprekingen ervan starten, om zo snel mogelijk een nieuwe bewindsploeg te vormen. Als CD&V de grootste partij wordt, "dan zullen wij zeer snel het initiatief nemen en maandag de gesprekken starten", zei Peeters.
"Positieve campagne"
Volgens partijvoorzitter Marianne Thyssen heeft haar partij de campagne "positief" aangepakt, zonder moddergevechten en met een duidelijk programma. "We hebben de mensen geen blaasjes wijsgemaakt en elke dag de pers bijeengeroepen voor een nieuw plan", zei Thyssen. "De centen zullen eerst verdiend moeten worden voor we ze kunnen uitgeven."

Goed nieuws opnieuw voor N-VA.

Vette Pois(s)on 4 juni 2009 16:12

Quid CD&V?

Thomas Paine 4 juni 2009 16:14

Een onaanvaardbare uitspraak van Dehaene. Niemand is in de positie om stemadvies te geven aan wie dan ook en zeker geen politicus.
Hoewel hij gelijk heeft over de versplintering in de politiek is een stemadvies zeker niet de oplossing. Dit lijkt mij zoals Winnezele zegt enkel positief voor de N-VA.

Txiki 4 juni 2009 16:14

Hebben die dan een campagne gevoerd? Niks van gezien. Evenmin van SP.a of VLD. Affichkes genoeg, maar campagne? Waar? In de media? Niks van gezien.

Thomas Paine 4 juni 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4146097)
Hebben die dan een campagne gevoerd? Niks van gezien. Evenmin van SP.a of VLD. Affichkes genoeg, maar campagne? Waar? In de media? Niks van gezien.

Was inderdaad meer een promotour:-)

Txiki 4 juni 2009 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Paine (Bericht 4146101)
Was inderdaad meer een promotour:-)

Ik heb gewoon eens de proef op de som genomen: wie geen tv heeft, geen kranten koopt, niet op internet gaat surfen, merkt niks van verkiezingen en campagnes. Af en toe in de bus een bladje, maar niet anders dan gewoonlijk. En dan nog enkel van het VB en N-VA. Niks van PVDA, LSP, LDD, SLP, VLD, SP.a of CD&V.

Zucht 4 juni 2009 16:28

Misschien moeten we met deze verkiezingen van de CD&V een kleine partij maken. Gewoon om eens te zien of ze er dan nog hetzelfde over denken.

Smosse 4 juni 2009 16:29

Zelfs de media maakt er een promotour van, kijk nu maar naar de Stemming 09. We zitten in de week voor de verkiezingen en in dat programma wordt er op geen enkel moment over inhoud gebabbeld. De 'grote' partijen hebben het debat echt dood gemaakt. Dat is ook de rede waarom N-VA nu zoveel vermeld wordt deze week. Zij reageren nog inhoudelijk en proberen echt campagne te voeren. Laat ons allen hopen dat dit zich ook vertaalt in stemmen.

Gun 4 juni 2009 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4146142)
Misschien moeten we met deze verkiezingen van de CD&V een kleine partij maken. Gewoon om eens te zien of ze er dan nog hetzelfde over denken.

;-)

Kazan 4 juni 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4146078)
De inzet van de Vlaamse verkiezingen is voor CD&V niets minder dan opnieuw de minister-president te kunnen leveren. Europees lijsttrekker Jean-Luc Dehaene voegde daar nog een duidelijk stemadvies aan toe.

Volgens CD&V zijn er te veel kleine partijen in Vlaanderen, iets wat de campagne ook geen goed gedaan heeft. Europees lijsttrekker Jean-Luc Dehaene was op een persconferentie van de partij dan ook formeel: "Wij pleiten om partijen groot te maken. Door de afsplitsing van de N-VA heb je daar een kleine partij en dus is het mijn oproep om daar niet voor te stemmen."
CD&V gaat resoluut voor leiding nieuwe regering
Belga CD&V hoopt zondag van de kiezer een "duidelijk mandaat" te krijgen om opnieuw leiding te geven aan de Vlaamse regering. Die rol is opnieuw weggelegd voor Kris Peeters, vindt de partij.

De christendemocraten hopen op een coalitie met een "beperkt aantal partijen" en willen maandag al met de besprekingen ervan starten, om zo snel mogelijk een nieuwe bewindsploeg te vormen. Als CD&V de grootste partij wordt, "dan zullen wij zeer snel het initiatief nemen en maandag de gesprekken starten", zei Peeters.
"Positieve campagne"
Volgens partijvoorzitter Marianne Thyssen heeft haar partij de campagne "positief" aangepakt, zonder moddergevechten en met een duidelijk programma. "We hebben de mensen geen blaasjes wijsgemaakt en elke dag de pers bijeengeroepen voor een nieuw plan", zei Thyssen. "De centen zullen eerst verdiend moeten worden voor we ze kunnen uitgeven."

Goed nieuws opnieuw voor N-VA.

Blijkbaar kunnen ze geen échte, inhoudelijke argumenten vinden om niet op N-VA te stemmen. Dat zegt enorm veel over de intellectuele capaciteiten van Dehaene.

Kazan 4 juni 2009 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Paine (Bericht 4146096)
Een onaanvaardbare uitspraak van Dehaene. Niemand is in de positie om stemadvies te geven aan wie dan ook en zeker geen politicus.
Hoewel hij gelijk heeft over de versplintering in de politiek is een stemadvies zeker niet de oplossing. Dit lijkt mij zoals Winnezele zegt enkel positief voor de N-VA.

:? Wat zijn wij hier dan de hele tijd aan het doen?

Dat is toch de bedoeling van een democratie, dat mensen met elkaar discussiëren en elkaar proberen overtuigen van hun mening.

toccata 4 juni 2009 16:59

Wat een argument
Ze zijn klein dus stem er niet op:roll:
Is dát het niveau van het politieke debat in Vlaanderen de dag van vandaag:-(

Zucht 4 juni 2009 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 4146238)
Blijkbaar kunnen ze geen échte, inhoudelijke argumenten vinden om niet op N-VA te stemmen. Dat zegt enorm veel over de intellectuele capaciteiten van Dehaene.

Ook niet vergeten dat Dehaene indertijd met die paar FDF-ers ging aanpappen bij vorming van Vilvoords gemeentebesuur.

Txiki 4 juni 2009 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4146251)
Wat een argument
Ze zijn klein dus stem er niet op:roll:
Is dát het niveau van het politieke debat in Vlaanderen de dag van vandaag:-(

"Ik wou hem toch alleen echt helpen maarja zo gaat het altijd want zij zijn klein en ik is groot. En grote kuikens krijgen van alles de schuld..."

dixit Dehaene

Zwartengeel 4 juni 2009 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4146127)
Ik heb gewoon eens de proef op de som genomen: wie geen tv heeft, geen kranten koopt, niet op internet gaat surfen, merkt niks van verkiezingen en campagnes. Af en toe in de bus een bladje, maar niet anders dan gewoonlijk. En dan nog enkel van het VB en N-VA. Niks van PVDA, LSP, LDD, SLP, VLD, SP.a of CD&V.

Ik heb vanavond nog een boekje van 16 bladzijden in full color in de brievenbus gevonden met de mottige koppen van JJDG en GV in het groot op voor- en achterkant.

Txiki 4 juni 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4146260)
Ik heb vanavond nog een boekje van 16 bladzijden in full color in de brievenbus gevonden met de mottige koppen van JJDG en GV in het groot op voor- en achterkant.

brrrrrrrr spooky 8-)

Thomas Paine 4 juni 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 4146247)
:? Wat zijn wij hier dan de hele tijd aan het doen?

Dat is toch de bedoeling van een democratie, dat mensen met elkaar discussiëren en elkaar proberen overtuigen van hun mening.

Sorry mijn punt was misschien niet goed uitgewerkt.
Ik bedoelde dat men mensen mag overtuigen met argumenten en tuurlijk is discussie geen probleem maar gewoon zeggen daar moet je niet op stemmen vind ik niet kunnen.

Kazan 4 juni 2009 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Paine (Bericht 4146263)
Sorry mijn punt was misschien niet goed uitgewerkt.
Ik bedoelde dat men mensen mag overtuigen met argumenten en tuurlijk is discussie geen probleem maar gewoon zeggen daar moet je niet op stemmen vind ik niet kunnen.

Klinkt al beter ;-)

kelt 4 juni 2009 17:11

De afrekening met de "kartelpromotoren" binnen de CD&V wordt afgerond...om te beginnen mag er niks positiefs meer over NVA naar buiten komen en de voormalig kartelpartner moet afdoende gedemoniseerd worden.Yves Leterme begon een paar weken geleden nog over het "kartel",maar behalve een snelle afweer van de NVA heeft hij vermoedelijk ook van binnen de CD&V de tip gekregen dat niet meer te doen...(eerst weer eens 800000 stemmen halen :twisted: )

En dan de uitspraken van den jean-Luc,loodgieter par excellence,foutje foutje foutje....ik weet niet of het wel zo slim is dat "afrekenen" door een ouwe CVP-er te laten doen,die eigenlijk niks met de NVA van doen zal hebben in de massa's van het Euro-babbelement.... :?

FDM 4 juni 2009 17:31

(een vlaming heeft het vaak voor underdog)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be