Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Adoptie door holebiparen gesteund door Vlaams parlement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12440)

Bloxbuster 22 april 2004 18:55

Politieke organisaties: Holebifederatie: "Adoptie door holebiparen gesteund door Vlaams parlement"
Gepost door: Frederik Misplon op Donderdag, 22 april, 2004 - 12:42
De Holebifederatie schrijft:
Het Vlaams Parlement heeft vandaag gestemd over een resolutie die een steun in de rug is voor ouders en kinderen in holebigezinnen. De Holebifederatie, die zich reeds ruime tijd inzet om adoptie door holebiparen mogelijk te maken, is dan ook zeer opgetogen. De resolutie betekent dat de Vlaamse overheid bij de federale overheid zal aandringen op een wettelijke regeling voor adoptie door holebiparen.

Die wettelijke regeling moet binnenlandse en interlandelijke adoptie door holebiparen mogelijk maken. Voor de Holebifederatie is dit één van de belangrijkste eisen, omdat holebigezinnen met kinderen vandaag nog steeds geen goed juridisch kader hebben, zoals dat voor vergelijkbare heterogezinnen wel bestaat. Bovendien moet interlandelijke adoptie ook een mogelijkheid zijn voor holebi’s. Als individu is het vandaag immers wel al mogelijk om een kind te adopteren: zo kan een alleenstaande vrouw of man een kind adopteren maar twee vrouwen of twee mannen niet.

In België groeien nu al honderden kinderen op in holebigezinnen met slechts één juridische ouder terwijl ze in de praktijk twee ouders hebben. Zo heeft de meemoeder wiens partner via kunstmatige inseminatie een kind kreeg geen rechten of plichten tegenover het kind. Deze rechtsonzekerheid waarin zowel de kinderen als de ouders zich bevinden, moet worden weggewerkt.

De Holebifederatie hoopt uiteraard dat de federale wetgever rekening zal houden met deze resolutie, die werd goedgekeurd door spirit, sp.a, Groen! en VLD. De activiteiten in de subcommissie Familierecht van de Kamer van Volksvertegenwoordigers zullen daarom ook van nabij worden gevolgd.
8)
Leve de diversiteit en weg met de conservatieven :evil:

Raf 23 april 2004 19:40

Prachtig! Blij dat België ook nog eens op een positieve manier in het nieuws komt!

Alvader 23 april 2004 20:30

Sic transit gloria mundi

Raf 23 april 2004 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Sic transit gloria mundi

Kom kom, niet zo somber, Alvader. Sleep jezelf eens de 21ste eeuw binnen...

dorus 23 april 2004 22:16

Rome is in perversiteit ten onder gegaan.

Hivey 23 april 2004 22:47

Citaat:

Zo heeft de meemoeder wiens partner via kunstmatige inseminatie een kind kreeg geen rechten of plichten tegenover het kind.
Slechts de partner die via kunstmatige inseminatie een kind kreeg is de ouder van het kind. De meemoeder heeft totaal geen familiale relatie met dat kind en heeft dus ook geen juridisch been om op te staan.

Philips Inc. 23 april 2004 22:48

Ik steun dit volledig, als N-VA'er ...

Wie waren die conservatieven ook alweer?

Alvader 23 april 2004 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ph.

ik

Philips Inc. 23 april 2004 23:33

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ph.

ik

proficiat 8)

Raf 24 april 2004 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hivey
Citaat:

Zo heeft de meemoeder wiens partner via kunstmatige inseminatie een kind kreeg geen rechten of plichten tegenover het kind.
Slechts de partner die via kunstmatige inseminatie een kind kreeg is de ouder van het kind. De meemoeder heeft totaal geen familiale relatie met dat kind en heeft dus ook geen juridisch been om op te staan.

Zo was het tot nu toe, maar dat zal nu eindelijk gaan veranderen. Dat wordt ook de hoogste tijd dat die schrijnende discriminatie ongedaan wordt gemaakt.

Xnorf 24 april 2004 09:16

zie je Kaiser al een kind opvoeden? ocharme dat dutske :cry: :cry:

Raf 24 april 2004 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
zie je Kaiser al een kind opvoeden? ocharme dat dutske :cry: :cry:

zie je Xnorf al een kind opvoeden? ocharme dat dutske :cry: :cry:

Raf 24 april 2004 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Rome is in perversiteit ten onder gegaan.

Dat was meer dan 1500 jaar geleden; me dunkt dat de mensheid op al die tijd wel wat vooruitgang geboekt heeft?

Karel Hendrik 24 april 2004 16:06

Als ze daar in het federaal parlement zo goed luisteren als bij de moties van het Vlaams Parlement over de spltising van Brussel-Halle-Vilvoorde dan zal alles rap in orde zijn.

Raf 24 april 2004 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Als ze daar in het federaal parlement zo goed luisteren als bij de moties van het Vlaams Parlement over de spltising van Brussel-Halle-Vilvoorde dan zal alles rap in orde zijn.

Hier gaat het natuurlijk over belangrijke zaken, niet om die communautaire futiliteitjes...

Alvader 24 april 2004 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Hier gaat het natuurlijk over belangrijke zaken, niet om die communautaire futiliteitjes...

die 10 procent kontneukers, die zelfs in de buurt van parkings bezig zitten ?

Philips Inc. 24 april 2004 23:31

Citaat:

Citaat:

Eigen zaak eerst! De rest zijn futiliteitjes ...

Leve het individualisme en de nieuwe God: het individu! :wink:

Raf 24 april 2004 23:43

Citaat:

Citaat:

die 10 procent kontneukers, die zelfs in de buurt van parkings bezig zitten ?

Nee, voor de 90% die dat niet doen.

SaaL 22 mei 2004 22:49

oops - verkeerd, wis aub, moderator (ik zie hier niet hoe ik dat zou moeten doen, ik kan het enkel wijzigen...) THX!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be