Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   // edit : Er wordt geen eigen mening toegelaten! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12443)

Truder 22 april 2004 19:12

Zonder woorden dus:

The Paulus Experience 22 april 2004 19:13

Stem daarom zeker niet VB :wink:

(ge zijt vegeten een logo'ke er in te verwerken)

Herman Desmedt ©HD 22 april 2004 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

VB = Vrijemening Beknotting

Karl 22 april 2004 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

ja, kzie t ook nu :lol:

thePiano 22 april 2004 19:19

Inderdaad, als U bezorgd bent om de vrije meningsuiting, NOOIT op het Vlaams Blok stemmen.

Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."

Filip Dewinter in 1992: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Bloxbuster 22 april 2004 19:23

Er zijn grenzen aan vrije meningsuiting :evil:
moet men bvb. toelaten dat blokkers publiekelijk roepen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden :?: :?: :?: het blok is gepakt voor xenofobie
en racisme, en dat zijn criminele feiten en hier eindigt dan ook de vrije meningsuiting :!:

arrogantie

Ive De Beckker 22 april 2004 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Inderdaad, als U bezorgd bent om de vrije meningsuiting, NOOIT op het Vlaams Blok stemmen.

Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."

Filip Dewinter in 1992: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Journalist van de gazet van antwerpen buitengegooid
journalist van de standaard buiten gegooid
programma zwart/wit van de kabel gehaald.

censuur door SP.A

Nu Vlaams Nlok veroordeeld.

Vrije meningsuiting is VERBODEN.

http://www.stop-paars.be

StOp De PaArSe PeSt

thePiano 22 april 2004 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
moet men bvb. toelaten dat blokkers publiekelijk roepen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden :?: :?: :?: het blok is gepakt voor xenofobie
en racisme, en dat zijn criminele feiten en hier eindigt dan ook de vrije meningsuiting :!:

arrogantie

Goeie foto!

Distel 23 april 2004 06:12

Citaat:

moet men bvb. toelaten dat blokkers publiekelijk roepen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden :?: :?: :?:

Uiteraard moet men dat. Als iemand zo zot is te beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden, SO WHAT?

Distel 23 april 2004 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

U bent dus potentieel Blok-stemmer?

Rr00ttt 23 april 2004 07:34

Citaat:

moet men bvb. toelaten dat blokkers publiekelijk roepen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden :?: :?: :?:

Verwar dit niet met negationisme want for the record ik ontken de holocaust NIET. Maar ik begrijp iets niet goed:

Er zijn vele genocides geweest doorheen de menselijke geschiedenis en er vinden er nog steeds plaats en er zullen er waarschijnlijk nog veel plaatsvinden in de toekomst ook.

Wat ik niet goed begrijp is wat de Holocaust zo uitzonderlijk maakt dat het bij wet verboden wordt om er onderzoek naar te doen.

Ik heb wel een theorie en die is nl dat het aantal slachtoffers lager lag dan 6 miljoen. Het waren er misschien 'maar' 3, 4 of 5 whatever. In mijn ogen verandert dat niets aan de morele verontwaardiging of aan de 'waarde' van de holocaust.

Edoch, voor zover ik weet is de holocaust de enige genocide waarin het slachtoffer (of de nabestaanden ervan) erin geslaagd is om daar financiële compensaties voor te krijgen. Of toch alvast op die schaal. (Feel free to correct me if I'm wrong)

Voor zover ik weet zijn het wel haast enkel de joden die substantiële vergoedingen hebben gekregen en de vele niet-joden (homo's, zigeuners, communisten...) hebben hooguit een habbekrats gekregen. Nochtans gaan de schattingen iirc ervan uit dat dit er toch ook ettelijke honderdduizenden waren. (Ik heb ook nogal de indruk dat deze groepen in de officiële geschiedschrijving (bewust?) heel ver op de achtergrond worden geduwd).

Nu voor die schadevergoedingen maakt dat waarschijnlijk wél veel verschil uit of er nu 3, 4,... miljoen slachtoffers waren. Ik vrees dus een beetje dat dat de reden is waarom de holocaust niet onderzocht mag worden.

Te meer daar ik met de beste wil van de wereld niet kan geloven dat je mensen zou kunnen doen geloven dat het nooit gebeurd is. Enfin of toch maar een héél marginale minderheid.

U heeft blijkbaar een ander idee waarom de holocaust nu net die ene genocide is waar de arm der wet toezicht op houdt.

Voor alle duidelijkheid: wat maakt de holocaust volgens u zo uniek in de menselijke geschiedenis dat deze bij wet beschermd moet worden?

jeanblanquart 23 april 2004 08:49

Citaat:

arrogantie

Goed gezegd.. Sommige uitspraken zijn nu eenmaal strafbaar en iedereen weet dat !!

Een minpunt echter: het centrum Leman zou consequent moeten zijn en ook organisaties als bijvoorbeeld de AEL vervolgen... Maar goed, eerst de nazi's buiten en dan de moslimfundi's!

Griffin 23 april 2004 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Goed gezegd.. Sommige uitspraken zijn nu eenmaal strafbaar en iedereen weet dat !!

Een minpunt echter: het centrum Leman zou consequent moeten zijn en ook organisaties als bijvoorbeeld de AEL vervolgen... Maar goed, eerst de nazi's buiten en dan de moslimfundi's!

Volgens mij geen kwestie van "eerst die en dan die", radicale (fundamentalistische) imams mogen van mijn part meteen op het vliegtuig richting weetikveelwaar gezet worden. Zoals men in Frankrijk al vollop doet.
Het AEL zal misschien ook vier jaar op een veroordeling moeten wachten, maar als iemand de tijd en de middelen heeft om ze aan te klagen (ja, dat centrum bijvoorbeeld, die worden ervoor gesubsidieerd?), dan zou logischerwijze een veroordeling moeten volgen. Tenzij al wat ik over het AEL lees en hoor op buitenaardse wijze door anderen vervormd zou zijn en het een hele lieve organisatie zou zijn.

Truder 23 april 2004 15:38

Omdat recht op een eigen mening belangrijk is!

S. 23 april 2004 15:52

Dat hebt ge al gezegd. Toch wel ironisch dat een partij die vindt dat ze haar mening niet meer mag uiten, het forum nu volpropt met propaganda.

chiquillo 23 april 2004 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Het AEL zal misschien ook vier jaar op een veroordeling moeten wachten, maar als iemand de tijd en de middelen heeft om ze aan te klagen (ja, dat centrum bijvoorbeeld, die worden ervoor gesubsidieerd?), dan zou logischerwijze een veroordeling moeten volgen. Tenzij al wat ik over het AEL lees en hoor op buitenaardse wijze door anderen vervormd zou zijn en het een hele lieve organisatie zou zijn.

wat heeft u dan gelezen en gehoord over de ael (blok propaganda niet mee gerekend)?

S. 23 april 2004 15:59

Het Centrum heeft reeds eerder stappen ondernomen tegen de AEL. Om de één of andere redenen zijn extreem-rechtse forummers hier nooit van op de hoogte.

http://www.antiracisme.be/nl klikken op nieuws.

Distel 23 april 2004 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het Centrum heeft reeds eerder stappen ondernomen tegen de AEL. Om de één of andere redenen zijn extreem-rechtse forummers hier nooit van op de hoogte.

Verhofstadt heeft zich toen ook laten kennen. Kwestie van nog eens goed te benadrukken hoe gescheiden de machten wel zijn in België.

Seba 23 april 2004 16:13

Citaat:

inderdaad, ik heb hier reeds een maand geleden gezegd dat het CGKR (in opdracht van PS-minister Arena) klacht heeft neergelegd bij het parket van Antwerpen en dat dat het enigste is wat zij kan doen als deel vand e uitvoerende macht opdat ze die scheiding met de rechterlijke macht zou respecteren. Er was toen één Blokker die reageerde, Ancapa, en die beweerde dan ngo dat het zéker een leugen was :roll: :roll: :roll:

Distel 23 april 2004 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

inderdaad, ik heb hier reeds een maand geleden gezegd dat het CGKR (in opdracht van PS-minister Arena) klacht heeft neergelegd bij het parket van Antwerpen en dat dat het enigste is wat zij kan doen als deel vand e uitvoerende macht opdat ze die scheiding met de rechterlijke macht zou respecteren. Er was toen één Blokker die reageerde, Ancapa, en die beweerde dan ngo dat het zéker een leugen was :roll: :roll: :roll:

Ook zulke klacht tegen de AEL kan wat mij betreft niet! :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be