Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Discriminatie rechtsspraak tussen autochtonen en allochtonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12451)

Spolpoel 22 april 2004 20:22

Vandaag op het nieuws gehoord : een autochtone pluimveehouder die tot 1 jaar cel veroordeeld werd voor het doden van 12 zieke kippen die dreigden z'n hele stal te besmetten.

Niet zo lang geleden : jonge moslimallochtoon plant met enkele companen een roofoverval op een autochtoon (uiteraard) aan een bancontact. De niet-gewillige autochtoon wordt vermoord met een ijzeren staaf. Straf : een berisping.

Misschien moet er maar eens een klacht ingediend worden tegen dit staaltje politiek correct racisme.

Stefanie 22 april 2004 21:50

Eén jaar effectief voor het doden van die zieke kippen.
Vrijspraak (niet eens een voorwaardelijke straf, niet eens een berisping) voor die moord, onlangs. Die moordenaar werd verdedigd door Vermassen, geloof ik. En hij werd vrijgesproken. Nog niet eens een berisping!

thePiano 22 april 2004 21:56

Voor mij zijn autochtonen: ieder die een Belgische pas heeft. Allochtonen zijn zij die een andere nationaliteit hebben.

Ps: welke nationaliteit hadden die kippen? 8O

dorus 23 april 2004 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voor mij zijn autochtonen: ieder die een Belgische pas heeft. Allochtonen zijn zij die een andere nationaliteit hebben.

De Belgische nationaliteit is een staal zonder waarde geworden, uitgedeeld op een straathoek aan iedereen die het wil.

khaled 23 april 2004 09:33

Citaat:

Dit is het ultieme bewijs van het discussieniveau van de piano.
Goed dat die weg is bij het Blok.

Bobke 23 april 2004 11:23

Citaat:

Raszuivere Mechelse koekoeken heb ik mij laten vertellen. :lol:

Griffin 23 april 2004 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Vandaag op het nieuws gehoord : een autochtone pluimveehouder die tot 1 jaar cel veroordeeld werd voor het doden van 12 zieke kippen die dreigden z'n hele stal te besmetten.

Die is in voorlopige vrijheid gesteld + het hof van beroep had geen goed woord over voor het gerecht in Kortrijk
Citaat:

Niet zo lang geleden : jonge moslimallochtoon plant met enkele companen een roofoverval op een autochtoon (uiteraard) aan een bancontact. De niet-gewillige autochtoon wordt vermoord met een ijzeren staaf. Straf : een berisping.

Misschien moet er maar eens een klacht ingediend worden tegen dit staaltje politiek correct racisme.
Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade? Geef es een link naar die uitspraak? Ik denk niet dat je in dit land wegkomt met moord tenzij je je vrouw die vreemd gaat vermoord en Jef Vermassen als advocaat hebt.

Edit: dit laatste toont alleen aan dat ons systeem van volksjury voorbijgestreefd is en dat een vakjury van verschillende rechters meer op zijn plaats zou zijn.

Darwin 23 april 2004 12:14

Citaat:

Na alles wat er hier de laatste tijd gebeurd is kan ik enkel concluderen : de Belgische wetten bestaan enkel op papier.

Ze zijn van nul en generlei betekenis. Enkel zotten trekken er zich nog iets van aan.

circe 23 april 2004 12:23

Citaat:

Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade?
neenee, die jongen stond stomweg met een ijzeren staaf in de buurt van een bankcontact en toen die witte persoon eraankwam vloog ineens die staaf per ongeluk door de lucht en floeps toch wel net toevallig tegen het hoofd van die witte persoon die net zijn geld had afgehaald zeker! en die mens is dan heel eigenaardig ook nog gestorven bovendien.

Maar de allochtoone jongen heeft de rechter beloofd dat hij het nooit meer ging doen en zijne ma en zijne pa hebben gezegd dat het een hele brave jongen was.

Griffin 23 april 2004 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

Heeft die allochtoon die persoon doodgeslagen? Was het met voorbedachte rade?
neenee, die jongen stond stomweg met een ijzeren staaf in de buurt van een bankcontact en toen die witte persoon eraankwam vloog ineens die staaf per ongeluk door de lucht en floeps toch wel net toevallig tegen het hoofd van die witte persoon die net zijn geld had afgehaald zeker! en die mens is dan heel eigenaardig ook nog gestorven bovendien.

Maar de allochtoone heeft de rechter beloofd dat hij het nooit meer ging doen en zijne ma en zijne pa hebben gezegd dathet een hele brave jongen was.

Dat zei die man ook over de moord op zijn echtgenote. En dat was een autochtoon... Dus ergens zit er toch nog logica in de rechtspraak? :)

circe 23 april 2004 12:34

Bon, dan ga ik nu maar met een ijzeren staaf postvatten aan de bankcontact want het is weeral de 23ste vandaag en mijn bankrekening is leeg!
Iemand zin om wat geld te gaan afhalen?

Dies 23 april 2004 12:44

Citaat:

Waarom? Omdat u het nodig vindt om appelen met peren te vergelijken? U vergelijkt 2compleet onvergelijkbare voorvallen en gaat dan over tot de conclusie dat er sprake is van 'racisme' omdat er een verschillende uitspraak gedaan werd. Laat het duidelijk zijn dat in 1ste instantie - doch zonder enige dossierkennis - inderdaad een bijzonder merkwaardige en misschien zelfs compleet foutieve beslissing van de rechter in kwestie lijkt. Met 'racisme' en dies meer heeft dat alles echter geen blaas te maken.

Griffin 23 april 2004 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bon, dan ga ik nu maar met een ijzeren staaf postvatten aan de bankcontact want het is weeral de 23ste vandaag en mijn bankrekening is leeg!
Iemand zin om wat geld te gaan afhalen?

Ik hoop dat u ook Vermassen kunt betalen na die overval ;)

Griffin 23 april 2004 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:

Waarom? Omdat u het nodig vindt om appelen met peren te vergelijken? U vergelijkt 2compleet onvergelijkbare voorvallen en gaat dan over tot de conclusie dat er sprake is van 'racisme' omdat er een verschillende uitspraak gedaan werd. Laat het duidelijk zijn dat in 1ste instantie - doch zonder enige dossierkennis - inderdaad een bijzonder merkwaardige en misschien zelfs compleet foutieve beslissing van de rechter in kwestie lijkt. Met 'racisme' en dies meer heeft dat alles echter geen blaas te maken.

en dies meer ;)
Hier doen ze het gewoon overkomen alsof het dezelfde rechter zou zijn, terwijl bij moord toch een assisenjury de uitspraak doet? Of vergis ik mij nu?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be