![]() |
Wordt er nog veel naar Boudewijn De Groot geluisterd?
Hijzelf was toen (en nu nog, allicht) links-progressief op het hippie-achtige af en zijn luisteraars waren dan ook de pubers, scholieren en eerste linksen maar ik kon en kan zijn muziek wel nog verdragen. Zeker wat betreft nederlandstalige liederen is er toch niet beter gemaakt sindsdien. Natuurlijk is het maar popmuziek en daarom erg werelds en dus vergankelijk. Wat ik me echter afvroeg is of linksen van vandaag ook nog veel naar deze muziek luisteren?
|
Ten eerste ik vond Boudewijn eerder pietluttig dan groot.
Ten tweede ligt die kerel al lang onder de zoden (we wachten erop dat Fabiola hem nu snel volgt.) Ten derde: als republikein vertik ik het om naar eender welk blauw bloed te luisteren, of het nu groot of pietluttig is. Humor hé. |
Citaat:
|
3 Bijlage(n)
Ik ben opgegroeid met Boudewijn de Groot. Ik heb zijn platen vroeger grijsgedraaid. Letterlijk, want de vinyl versies zijn al vernieuwd. Komt natuurlijk ook omdat ik in mijn "apejaren" enkel zo'n draagbaar platendraaiertje had, die niet zo handig waren om platen krasvrij te houden. Ondertussen heb ik ook de CD-versies. Ik heb B.de Groot ook 3x "live" gezien en gehoord : onversneden topklasse. Wist zich steeds te omringen door een ritmesectie om "U" tegen te zeggen. B. de Groot is Nederlandstalige Popmuziek met een hoofdletter "P".
Absolute aanraders : |
Boudewijn De Groot is goed.
|
En groot.
|
"Je gaat er op de brommer heen
en ligt dan plat tot kwart voor een Dan ga je kijken naar een vrouw die je wel graag versieren zou Dan krijg je ruzie met haar man die heel toevallig boksen kan En met je tanden in je hand sjok je weer verder over 't strand" http://www.youtube.com/watch?v=Xb6sL...eature=related Zalig... :-P |
Citaat:
Ben er ook mee opgegroeid en was één van mijn topfavorieten (samen met Zjefke Van Uytzel ... de zotte morgen ... en andere ... ) |
Da is ne zagevent man... :-(
|
Citaat:
Mijn moeder haar favoriete artiest :evil: Meestal neem ik dan rap REIGN IN BLOOD van SLAYER. Dan ist rap gedaan :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Sb-DTrMG4vs Dit forum heeft meer Slayer nodig :cheer: |
|
Zalige muziek. Meisje van 16, Strand, Naast jou, ...
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be