![]() |
Open vraag aan Spa, CD&V,OVLD,Groen, SLP
Mijn vraag is vrij simpel. Het antwoord ook. Het kan met een eenvoudig cijfer.
We weten dat de Vlamingen nu al meer dan veertig jaar gediscrimineerd worden in BHV. Dat zeggen niet alleen bepaalde separitistisch partijen, maar alle partijen zeggen dit. En dat gegeven wordt zelfs bevestigd in een verdict van de Raad van State. Al meer dan veertig jaar, kiezen de huidige systeempartijen 'de weg van de dialoog' om deze discriminatie weg te werken. Wallonië blijft maar herhalen dat zij daar geen vragende partij voor zijn en daar iets tegenover moet staan. Dat het ronduit beledigend is, dat Wallonië daarmee openlijk verklaart geen vragende partij te zijn, om de discriminatie van de Vlamingen weg te werken, laat ik even in het midden. We hebben in de huidige verkiezingscampagne gezien dat de huidige systeempartijen ondanks dit alles, blijven vasthouden aan 'de weg van de dialoog' om tot een vergelijk te komen. Mijn vraag nu, is de volgende: Hoeveel jaar, mogen de Vlamingen nog gediscrimineerd worden, mogen de Walen nog "non" zeggen, vooralleer u inziet, dat 'de weg van de dialoog' niet werkt? Hoeveel jaar nog alsjeblief? Paulus. |
Citaat:
|
Angstvallig stil hier....
Paulus. |
Voor mijn part kan dat rap worden opgelost:
nationale kieskring. |
Citaat:
Paulus |
Bij mijn weten willen vooral de flaminganten dat niet.
|
Citaat:
Paulus. |
Klopt, de flaminganten bijten liever elkaar de kop af.
Ook goed voor mij. Daarbij, ik herinner me dat er wel een flamingant aan de onderhandelingstafel heeft gezeten. Ene Bart en een man uit Ieper. |
Citaat:
laat me niet lachen "een man uit Ieper"..... als je nog géén 5 minuten politieke moed kan opbrengen ben je geen man maar een "broekventje" |
Citaat:
Trouwens, we wijken af. De vraag was: "hoeveel jaar nog voor ze beseffen dat de "weg van dialoog" niet werkt. Paulus. |
Die man uit Ieper is gewoon een politieke nul.
Niet omdat hij die 5 minuten politieke moed niet had, wel omdat hij zichzelf die moed toeëigende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voor hun heeft leterme zijn best gedaan en bart de wever had geen andere keus "dan weg te lopen" om eerlijk en recht in zijn schoenen te staan. |
Citaat:
waarom niet uw vraag es verdraaien: hoeveel jaar nog tegen dat mensen gaan beseffen dat BHV in de orde der dingen een compleet non-probleem is waarvan de oplossing werkelijk geen enkel aspect van het leven van vlamingen beter of aangenamer zal maken? |
Citaat:
Als CD&V over bijvoorbeeld 15 jaar nog altijd bezig is met de weg van de dialoog zonder staatshervorming als resultaat. Is dat dan genoeg voor u? Hoeveel jaar nog heeft u hen respijt? Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
Er is geen andere manier . |
Citaat:
Wat dialoog met de andere landgenoten betreft daat staan geen beperkingen op, zolang we blijven praten en overleggen is een win win mogelijk, Van zodra men stopt met praten, en éénzijdig begint te eisen is er ambras, met alle gevolgen die erbij horen. Zolang beide partijen binnen de wet en de afspraken blijven, is er geen enkele reden om wat dan ook te eisen of te verwijten. Wijzigingen gebeuren in onderling overleg, dus via praten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be