![]() |
Tientallen doden bij gevechten in Peru
bron
Het aloude verhaaltje. Amerikaans kapitaal strijkt neer om onze levenswijze te verdedigen. :cry: Het milieu, de mens, ... het moet allemaal wijken zodat wij met de auto naar de bakker kunnen en terwijl de kleine afzetten en daarna nog gauw ... . |
Citaat:
Ik las in het artikel trouwens niets over Amerikaans kapitaal. De regering van Peru wilt de gebieden ontginnen en privatiseren. |
Citaat:
En dat China, Congo volledig aan het uitbuiten is momenteel, lees ik ook nooit. Op Amerika Bashen is natuurlijk veel makelijker ;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Coica (Coordinator of Indigenous Organizations of the Amazon Basin ) weet ik uit betrouwbare bron is degelijk en helemaal van de originele volkeren zelf. Trouwens, de meeste originele volkeren willen dikwijls wel 'vooruitgang' maar op hun manier. Ze willen inderdaad geen staat of geen multinational die hun leven kapot maakt, maar evenmin willen ze behandeld te worden als een beschermde diersoort zoals deze organizatie dat blijkbaar voor ogen heeft. Dat is top down 'ontwikkeling' vanuit westers perspectief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, het openstellen van de leefgebieden van de indianen voor exploitatie, we kennen dat. Altijd de eerste voorwaarde voor uitroeiing en deportatie.
Dat dit moet gebeuren onder druk van de overeenkomsten met de VS is ook niet verwonderlijk. De VS heeft op die manier ook zo goed als al zijn native Americans uitgeroeid. De omstreden wetgeving is ondertussen door het Peruviaanse congres opgeschort. |
Citaat:
Garcia zei gisteren over de indianen: Citaat:
Peru heeft wel meer dan 400000 indianen tussen haakjes. Blijkbaar beschouwd Garcia ze niet eens als Peruanen. Deze houding kom ik soms tegen maar slechts bij racisten van het ergste soort, zoals er in Guatemala bv. veel rondlopen. Garcia laat zijn ware aard weeral eens zien. De protesten van de indianen zijn een gevolg van 'extrimistische policitici' volgens deze 'democraat'. Je kan wel denken dat de politici die de kant van de indianen gekozen hebben onder 'druk' staan, en meer. Maar Garcia is een 'goeie' volgens de westerse 'democratieën'. Weeral kiezen 'we' voor het geld en niet voor de mensenrechten. |
Citaat:
|
Citaat:
De regering in Peru heeft de licentie van 'Radio La Voz de Bagua' ongedaan gemaakt. Dat is de radio die informeerde over het geweld in de regio met dezelfde naam als de radio. Daar zal je de corporatieve westerse pers niets horen over zeggen (tenzij het misschien in Venezuela zou gebeuren). Dus ja, er is zeker een gedeelde verantwoordelijkheid. Volgende slachtpartij zou wel eens de media helemaal niet meer kunnen halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be