Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Welke coalitie zal tot stand komen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124610)

flamingant 7 juni 2009 13:25

Welke coalitie zal tot stand komen?

(Stem dus niet op welke coalitie je WIL tot stand zien komen, maar op de coalitie die volgens U het meest kans maakt)

flamingant 7 juni 2009 13:30

Volgens mij gaat het "Groen!-SP.a-CD&V-VLD " worden:

reden: de tripartite gaat volgens mij zware klappen krijgen, en juist geen meerderheid hebben.
VLD wil niet met LDD, en de groep CD&V-VLD-NVA zal geen meerderheid halen

=> Groen! erbij

Geert C 7 juni 2009 13:30

Het is vandaag het feest van de Heilige Drievuldigheid. Qua voorteken van een klassieke tripartite kan dat tellen. :-(

solidarnosc 7 juni 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4153538)
Het is vandaag het feest van de Heilige Drievuldigheid. Qua voorteken van een klassieke tripartite kan dat tellen. :-(

Ik denk het niet. De laatste twee weken van de campagne zijn de traditionele partijen als een pudding in elkaar gezakt en daar zal vooral NVA (Dewever) en in mindere mate Groen! van profiteren. Ik verwacht dat het moelijke onderhandelingen zullen worden. Een rechtse coalitie met NVA allleen zal wellicht niet mogelijk zijn ondanks het goed resultaat van NVA en een coalitie met zowel NVA als LDD lijkt me niet evident. Een klassieke tripartiet met NVA verwacht ik. SP.a is wanhopig genoeg om veel toegevingen te doen om aan de macht te blijven en op communautair vlak zijn het een stel laffe wezels.

Marlboro 7 juni 2009 13:41

sp-a,vld en cd&v= terug naar af dus.

Shadowke 7 juni 2009 13:45

Vb - Nv-a!

Juan 7 juni 2009 13:45

CD&V, sp.a, Groen! en N-VA

hurricane 7 juni 2009 13:48

Ik vrees dat het allemaal naar het oude zal blijven.
Er is onderling al lang een akkoordje gemaakt en onze verkiezingen zijn maar een detail om de buitenwereld te laten denken dat we een democratie zijn.

JP Coen 7 juni 2009 13:49

Een regering van Vlaamse eenheid.

liberalist_NL 7 juni 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 4153522)

(Stem dus niet op welke coalitie je WIL tot stand zien komen, maar op de coalitie die volgens U het meest kans maakt)

Ik verwacht dat alle traditionele partijen samen met Groen! in een coalitie gaan. Alle reserves worden ingezet om het einde van België te voorkomen. Maar het is het uitstellen van het onvermijdelijke.

Abraxas 7 juni 2009 14:00

Groen! - CD&V - Open VLD - N-VA

lollysticky 7 juni 2009 14:00

ik heb geen idee...

indien je uitgaat van 'de winnaar moet regeren', zou er een coalitie [ CD&V/ N-VA / LDD / + een andere partij (SP.A of Groen!) ] moeten tot stand komen.

O-VLD verdient het niet om in de regering opgenomen te worden.

ilfalco 7 juni 2009 14:02

n-va en vooral LDD zijn tot veel bereid om deel te nemen aan de macht....

ik hoop uiteraard dat de 3 grote samen geen meerderheid halen...

peeters en dewever waren zeer lief voor elkaar maar gennez en peeters ook...

En zoals de voorlopige uitslagen nu aangeven had het Vb zonder die 2 pseudo-rechtse lijsten het establishment kunenn doen daveren op hun grondvesten.

maar ja ook met hun peilinegn waarmee ze de mensen willen manpuleren.

Renesse 7 juni 2009 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4153538)

Dat zal ook gebeuren... Amen.

Sywen 7 juni 2009 15:47

cd&v - nva - spa
of cd&v - nva - vld

met de eerste die mijn voorkeur heeft (en niet in de lijst staat :p )

Renesse 7 juni 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 4153675)
En zoals de voorlopige uitslagen nu aangeven had het Vb zonder die 2 pseudo-rechtse lijsten het establishment kunenn doen daveren op hun grondvesten.

Misschien kunnen die pseudodemocraten van het Vlaams Belang eens aanvaarden dat de mensen denken dat andere partijen betrouwbaarder zijn deze die meer om de pocket van Mohammed schijnt te geven dan om Vlaanderen?

Geert C 7 juni 2009 15:53

Zoals het er nu voorstaat: CD&V, Open Vld en N-VA.

lollysticky 7 juni 2009 15:54

weer die open-vld dieven in de regering :(
nee dank u

ik hoop dat de VLD zich eens zal herbronnen...

Marlboro 7 juni 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4154126)
Zoals het er nu voorstaat: CD&V, Open Vld en N-VA.

Dezelfde shit dus.Nv-a is een lichtpunt maar je ziet dan ze het niet kunnen alleen als het om BHV en noem maar op gaat,dit gaat gewoonweg niet met partijen als open vld en cd&v.

Shadowke 7 juni 2009 15:55

cdv-vb-nva en ben ook gelukkig.

geen liberalen of sossen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be