![]() |
Opnieuw vooruitgang voor UF in Vlaams-Brabant
Momenteel 8,2%, zijnde een winst van 1,8%. Er zou volgens de laatste prognoses wellicht zelfs een tweede zetel in zitten... :?
Kanton Halle: zelfs een winst van 10% en afgetekend de grootste partij daar. |
Citaat:
De 70% Nederlandstalige stemmen zijn versnipperd over de andere partijen, met NVA als grootste: 15%. Hoezo verfransing?:evil: |
En dan heb je zaken zoals http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...p-dreigt.dhtml ...
|
Democratie he jongens. Kiezer heeft gelijk.
|
Dan vergeten ze wel te vertellen dat de kiezer al vaak ongelijk heeft gekregen.
|
Als je de stront ziet die de afgelopen maanden is gestort over deze kiezers, zou ik ook UF hebben gestemd, mocht ik Franstalige geweest zijn en in de Rand wonen. Wat ik vooral merk, is dat de situatie nog verder is gepolariseerd. Hoe het hier opgelost gaat worden, ik weet het ook niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het programma van het UF, dat ik eens heb bekeken, zou men van mij direct mogen uitvoeren in Brussel. Kijk, ik ben ook niet helemaal naïef, het UF staat voor meer dan alleen hun programma. Sommigen willen inderdaad de Vlaamse Rand verfransen, en het Nederlands discrimineren. Sommigen zijn inderdaad overtuigd van hun superioriteit. Maar zolang ze gewoon hun cultuur willen behouden, heb ik geen bezwaar tegen hun aanwezigheid. Al vind ik het spijtig dat hun parlementair zo weinig actief is op andere vlakken dan zijn handvol topics. |
Groen! stijgt wel in de rand
Effect vd ecolo'ers die op Groen! stemmen? |
In het kanton Zaventem is UF met 25,9 % de grootste partij :?
|
In het kader van die uitslag: Weet iemand eigenlijk hoe het met de splitsing van BHV zit? Komt de splitsing ervan binnenkort op de politieke agenda?
|
Tweede goed nieuws, na de nerderlaag van het VB. :)
|
Bwah, goed nieuws, ik ben geen Franstalige, dus laat het me koud. De uitslag van het UF, ik krijg het er niet koud of warm van. Net zoals de N-VA een legitieme partij is, met legitieme standpunten, die ik niet deel. En waar hun resultaat me weinig boeit.
|
Citaat:
|
Moeten ze nu niet terug helemaal herbeginnen?
|
Citaat:
|
Ik dacht dat eventuele verkiezingen zonder gesplitst BHV ongrondwettelijk waren? Daar hoor ik niets meer over? Vergis ik me?
|
Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090607_014 Maar dit is België... |
heel apart......
daar moet ik eens over nadenken. . :roll: . zijn jullie ECHT zo dom? 8O (met alle respect, maarre, :lol::lol::lol:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be