Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Bedankt Bart De Wever en Jean-Marie Dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124652)

C2C 7 juni 2009 20:09

Bedankt Bart De Wever en Jean-Marie Dedecker

Hoewel ik niet van jullie rechtse plannen hou, zijn jullie er toch in geslaagd om eigenhandig het Vlaams-Blok te elimineren.

Honderdduizenden kiezers hebben voor het eerst de kans gezien om van extreem-rechts naar ordinair rechts over te stappen.

Dat is goed gedaan van jullie.

L. J. Brutus 7 juni 2009 20:18

Al die Vlaams-nationalisten hebben nooit op het kartel CD&V/N-VA willen stemmen, en konden dus alleen bij VB terecht. Nu komen ze dus terug naar huis.

Spinoza 7 juni 2009 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 4155175)
Hoewel ik niet van jullie rechtse plannen hou, zijn jullie er toch in geslaagd om eigenhandig het Vlaams-Blok te elimineren.

Honderdduizenden kiezers hebben voor het eerst de kans gezien om van extreem-rechts naar ordinair rechts over te stappen.

Veel ex-VB kiezers denken zo ook het cordon te kunnen omzeilen natuurlijk.

Burkide 7 juni 2009 20:20

Nu maar hopen dat het VB niet terugkomt wanneer LDD implodeert en het Dewevereffect zal uitgewerkt zijn. Zolang links er niet in slaagt de misnoegden te mobiliseren (wat nog iets anders is dan er wat stemmen van te kunnen bij bijeenbedelen), zal er het gevaar van extreem-rechts zijn, en, als dat afwezig is, van een kanalisatie van dit ongenoegen naar liberale projecten �* la LDD.

Distel 7 juni 2009 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4155230)
Nu maar hopen dat het VB niet terugkomt wanneer LDD implodeert en het Dewevereffect zal uitgewerkt zijn. Zolang links er niet in slaagt de misnoegden te mobiliseren (wat nog iets anders is dan er wat stemmen van te kunnen bij bijeenbedelen), zal er het gevaar van extreem-rechts zijn, en, als dat afwezig is, van een kanalisatie van dit ongenoegen naar liberale projecten �* la LDD.

Als er zoveel misnoegde kiezers zijn, komt het gevaar misschien niet van extreem-rechts.

Jaani_Dushman 7 juni 2009 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4155251)
Als er zoveel misnoegde kiezers zijn, komt het gevaar misschien niet van extreem-rechts.

Het echte gevaar is het liberalisme, uiteraard. Maar extreem-rechts is een symptoom van de puinhopen die het liberaal kapitalisme veroorzaakt.

E. Gidius 7 juni 2009 21:04

Citaat:

Maar wat als ordinair rechts daardoor nu een stevige invloed op het beleid krijgt?

Burkide 7 juni 2009 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4155334)
Het echte gevaar is het liberalisme, uiteraard.

Het echte gevaar is het kapitalisme. Het liberalisme is daar slechts een ideologische expressie van.

manta 7 juni 2009 21:10

Moesten LDD en NV-A er voor kiezen om de koers van de traditionelen te gaan volgen en zelfs Vlaanderen weer in de steek laten zullen die kiezers snel terug bij het VB zijn ... ;-)

E. Gidius 7 juni 2009 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4155412)
Moesten LDD en NV-A er voor kiezen om de koers van de traditionelen te gaan volgen en zelfs Vlaanderen weer in de steek laten zullen die kiezers snel terug bij het VB zijn ... ;-)

Nagel op de kop, denk ik. Enkele honderdduizenden kiezers hebben na 20 jaar immobilisme geprobeerd om via NVA en LDD het cordon te omzeilen. Als dat niet zou lukken en geen resultaten zou hebben in het beleid, zal het VB dubbel en dik terugkomen.

Praetorian 7 juni 2009 21:18

Geen zetel voor Derk-Jan Eppink!!!!!!!!!

Ahahahahahahahaha!

Dit moet gevierd worden!!!

Shadowke 7 juni 2009 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4155429)
Nagel op de kop, denk ik. Enkele honderdduizenden kiezers hebben na 20 jaar immobilisme geprobeerd om via NVA en LDD het cordon te omzeilen. Als dat niet zou lukken en geen resultaten zou hebben in het beleid, zal het VB dubbel en dik terugkomen.

dan moeten we wel nog 5 jaar wachten.
véél te lang.

intussen wordt Vlaanderen verder verfranst.
ligt de federale regering nog altijd even plat.
...

vlijmscherp 7 juni 2009 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 4155437)

Ahahahahahahahaha!

hm, ik dacht toch van wel?

Burkide 7 juni 2009 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 4155437)

Ahahahahahahahaha!

Echt? 8O Straks is mijn hele biergarage (een kelder heb ik niet) deze avond leeggevierd!

system 7 juni 2009 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4155456)

Inderdaad. LDD heeft Europees 1 zetel.

Praetorian 7 juni 2009 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4155456)

4,6% volgens vrt, dat is geen zetel.

Distel 7 juni 2009 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4155444)
dan moeten we wel nog 5 jaar wachten.
véél te lang.

intussen wordt Vlaanderen verder verfranst.
ligt de federale regering nog altijd even plat.
...

Dat de federale regering plat ligt, is geen enkel probleem. Integendeel.

lollysticky 7 juni 2009 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 4155481)
4,6% volgens vrt, dat is geen zetel.

het is nu lichtjes gestegen weer (4.7%), maar het schommelt inderdaad enorm. Tzal erom spannen :)

Jennes 7 juni 2009 21:56

Citaat:

+ de protest-stemmer had ook een alternatief, aangevoerd door iemand die voortdurend tegen alles en iedereen protesteert: LDD.

Praetorian 7 juni 2009 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4155632)
+ de protest-stemmer had ook een alternatief, aangevoerd door iemand die voortdurend tegen alles en iedereen protesteert: LDD.

"alternatief"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be